خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: فقر اجتماعی تنها با ارائه گزارش علاج نمی‌شود/ نقش پررنگ خبرنگاران در مسائل اجتماعی و فرهنگی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: فقر اجتماعی تنها با ارائه گزارش علاج نمی‌شود/ نقش پررنگ خبرنگاران در مسائل اجتماعی و فرهنگی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: زمانی که بحث فقر پیش می‌آید منظور فقر اجتماعی است و این مهم تنها با گزارش‌دهی علاج نمی‌شود.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به  نقل از فارس حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ظهر امروز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی خراسان‌جنوبی، فقر و تنگدستی را جزو بلاهایی دانست که بشر را دچار سردرگمی می‌کند و اظهار داشت: بسیاری از افراد هستند که با اراده فقر را هضم و با عزت نفس و قناعت آن را بروز نمی‌دهند.

وی امراض بدنی، انواع و اقسام بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و امراض فرهنگی را سبب سردرگمی انسان‌ها دانست و بیان داشت: زمانی که دل، تفکر و اخلاق اشکال پیدا کند فقر شخصی و فقر اجتماعی به وجود می‌آید.

ضرورت توجه به بیماری‌های فرهنگی و بدنی 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی توجه به بیماری‌های فرهنگی و بدنی را بسیار با اهمیت دانست و مطرح کرد: گزارشاتی که ارائه می‌شود خوب است اما آنچه که بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد نحوه مواجه با مورد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اعلام اینکه زمانی که بحث فقر پیش می‌آید منظور فقر اجتماعی است و این مهم تنها با گزارش‌دهی علاج نمی‌شود، اضافه کرد: فقر دارای علل و عوامل و مبارزه با آن نیز دارای اسبابی است، گر چه می‌تواند خدمت موردی انجام داد اما اینگونه نیست که تمام کارها در قالب یک نهاد و ارگان صورت پذیرد.

وی اعلام کرد: باید در تمام سازمان‌های فرهنگی در یک رابطه سازمانی بین نهادهای مختلف، براساس گزارشات کافی، تصمیم‌گیری‌های به‌جا، اعتبارات لازم و سلسله مراتب و آگاهی به روز  و تخصصی راهکارها و اسبابی که می‌شود جامعه را نجات داد ارائه شود.

همکاری و انسجام؛ راه علاج بیماری‌های تهدیدکننده

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه  زمانی‌که بیماری‌های فراگیر و خطرناک شیوع می‌یابد تمام مسائل مرتبط را به نهادهای مختلف ابلاغ کنید، بیان داشت: اینکه هر کسی  در سازمان خود هر کاری انجام دهد گر چه خوب است اما این راه علاج در مقابل بیماری‌های فراگیر و تهدیدکننده نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی به انواع و اقسام سوءاستفاده‌ها، فتنه‌ها و موارد دیگر اشاره کرد و توضیح داد: متأسفانه دنیای امروز گرفتار بیماری قلب، دل، دین و فرهنگ شده که یک آسیب فراگیر است لذا باید جامعه خود را آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ غربی، حسادت، طمع‌کاری و مال‌پرستی حفظ کنیم.

ایجاد فتنه‌ها توسط افراد مریض 

وی کم‌فروشی و قشرکاری‌ها را نوعی بیماری دانست و با اعلام اینکه فتنه‌ها توسط افراد مریض ایجاد می‌شوند، تبیین کرد: تا زمانی که میکروب وجود دارد بهداشت و درمان نیز وجود دارد بنابراین تا هر چه انسان فاسد، خصومت و دشمن‌کشی باشد باید جبهه مقابل نیز حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نقش خبرنگاران را در مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: هر سخن، نوشته و هنر دارای بازتابی است لذا خبرنگاران با کمال تعهد باید به اینکه توجه داشته باشند که لوازم و بازتابشان مسؤولیت‌آفرین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه خبرها باید برای جامعه مفید باشد، مطرح کرد: خبر مربوط به هر طیفی که باشد خبرنگار نسبت به آثار آن مسؤولیت وجدانی و اجتماعی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *