خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آفات فرهنگی و اجتماعی از جسمی خطرناک تر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آفات فرهنگی و اجتماعی از جسمی خطرناک تر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همانطور که همه تشکیلات جامعه برای مقابله با یک بیماری حاد در جامعه بسیج می شوند، باید موضوع بیماری های اجتماعی هم پیشگیری شود، گفت: آفت های فرهنگی و اجتماعی به مراتب از آفت های جسمی خطرناک تر است.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین عبادی عصر امروز (۱۵ مرداد) با بیان اینکه سرآمد معروفات داشتن وحدت است، گفت: هر آنچه که وظیفه انسانی است معروف و آسیب ها منکر شمرده می شود.

وی با بیان اینکه آمران به معروف بهترین خدمتگزاران به جامعه هستند، اظهارداشت: آمران به معروف برای رشد و ارتقای انسان ها و جامعه تلاش می کنند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنچه که در جامعه عیب است باید رفع و پیشگیری شود، گفت: بخشی از افراد در ستاد امر به معروف به شبهاتی که در جامعه و فضای مجازی مطرح می شود پاسخگو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه منکرات همانند بیماری ویروسی در جامعه است که اگر به آن توجه نشود، یک جامعه را می تواند خراب کند، ادامه داد: برخی از شبهات که خود افراد شیوع دهنده آن می دانند که دروغ است اما باز انتشار می دهند باید پاسخ داده شود چراکه اینها می تواند برای افراد سطح پایین جامعه قابل باور باشد.

وی با اشاره به اینکه همان طور که با یک بیماری حاد در جامعه همه تشکیلات بسیج می شوند و با آن مبارزه می کنند، باید موضوع بیماری های اجتماعی هم پیشگیری شود، گفت: آفت های فرهنگی و اجتماعی به مراتب از آفت های جسمی خطرناک تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: کسانی که خیلی شعار آزادی سر می دهند، پایبند حرفهایشان هم نیستند، اما از جهت لفظی این را می دانند که آزادی هر فردی تا حدی است که حق دیگران را ضایع نکند، لذا کسی که منکری را انجام می دهد در واقع مانع آزادی دیگران شده و در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره حقوق دیگران را ضایع کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی  با اشاره به اینکه خود افرادی که شعار آزادی سر می‌دهند، اعتقادی به آن ندارند و این حرف ها را برای فریب دیگران می زنند، افزود: وقتی منکرات شیوع پیدا می کند دیگران را هم تحت تاثیرخود قرار می دهد لذا باید جلوی شیوع منکرات را گرفت.

وی تاکید کرد: در دوره هایی که برای آمران به معروف گذاشته می شود راههای پاسخگویی به شبهات به آنها آموزش داده شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *