خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به ائمه جماعات: حداکثر استفاده را در مدیریت و بهره‌برداری از نیروها ببرید/ دشمن به خاطر ولنگاری ما جسور می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به ائمه جماعات: حداکثر استفاده را در مدیریت و بهره‌برداری از نیروها ببرید/ دشمن به خاطر ولنگاری ما جسور می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به ائمه جماعات مساجد، گفت: به حرف‌های سطحی، اظهار نظرهای آبکی و کینه دشمنان و بدخواهان اعتنا نکنید و کار خود را انجام دهید و کم نیاورید.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی صبح امروز در دیدار با ائمه جماعات منطقه دو بیرجند، به روایت «ان الحیاة عقیده و جهاد» اشاره کرد و گفت: این روایت از نظر سند و دلالت خاص، دارای حرف‌هایی است که به اهل آن واگذار می‌کنیم اما مفهوم عام آن بسیار درست است.

وی به مفهوم عام روایت مذکور اشاره کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم حیات را به معنای صحیحش معنی کنیم شامل دو بخش است، بخش اول؛ انسان دارای ایده‌ شامل اندیشه، تفکر و عقیده و بخش دوم تلاش در جهت تحقق.

در مدیریت و بهره‌برداری از نیروها حداکثر استفاده را ببرید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به ائمه جماعت مساجد گفت: امروز در شرایطی هستید که نباید خود را کم بدانید گر چه البته موانع کم نیست اما همه این‌ها قابل رفع است چرا که افراد بالفعل و بالقوه‌ای در اجتماع وجود دارند که تا پای جان ایستادگی می‌کنند و این شما هستید که در مدیریت و بهره‌برداری از این نیروها باید حداکثر استفاده را ببرید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به ائمه جماعات مساجد، متذکر شد: باید سازمان‌دهی را به گونه‌ای انجام دهید که وقتی رهبر انقلاب اسلامی در مرکز یک فرمایشی را می‌گویند همه مساجد همان مطلب را بگویند چرا که در چنین صورت دشمن خلع سلاح است و کاری از دستش ساخته نیست.

دشمن به خاطر ولنگاری ما جسور می‌شود

وی با تأکید بر اینکه دشمن به خاطر ولنگاری ما است که جسور می‌شود ولی در مقابل انقلاب هیچی ندارد، اضافه کرد: هماهنگی، همکاری و همفکری باید اینگونه باشد که همه از روی شعور یک حرف بزنند و کارشناسی‌شده و حساب‌شده روی آن بایستند تا نقش مسجدی که پیغمبر(ص) آورده پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دوران آخرالزمان همه باید به حالت آماده‌باش باشند، اظهار داشت: در آخرالزمان انقلابی می‌شود و این انقلاب دنیا را برای ظهور آماده می‌کند بنابراین انقلاب اسلامی آمده که تحول ایجاد کند.

به حرف‌های سطحی واظهار نظرهای آبکی اعتنا نکنید

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی به شرایط کنونی و سنگینی مسؤولیت در این دوران اشاره و خطاب به ائمه جماعات تأکید کرد: در بسیاری از جاها مشکلات و موانع وجود دارد لذا به حرف‌های سطحی، اظهار نظرهای آبکی و کینه دشمنان و بدخواهان اعتنا نکنید و کار خود را انجام دهید و کم نیاورید.

وی به معنای صحیح مسجد پرداخت و با تأکید بر اینکه مسجد در معنای صحیحش همان مسجدی است که پیغمبر آورده نه مسجدی که استعمار ساخته، اضافه کرد: شرایط سخت تاریخ جایگاه مسجد را از یاد ما برده لذا باید در آزمون و خطا جلو برویم و ریسک کنیم تا به آن برسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به دوران حکومت ائمه اطهار(ع) و نقش امام جماعت در آن زمان اشاره کرد و توضیح داد: اهل بیت(ع) به دلیل سلطه ظالمین در انزوا بودند و اداره امور در دست ستمگرانی بود که دین را ابزار خودشان قرار می‌دادند بنابراین هر چند امام جماعت انسان خوبی بود ولی اختیاری نداشت.

جامعه آفت‌دیده همانند پیکر قطع نخاع است

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مساجد براساس تقوی باشند محقق کردن این مهم دارای آرمان‌ها و عقایدی است، اضافه کرد: تعبیه مسجد درست براساس تعبیه خلقت انسان است لذا اگر یک انسان سالم را نگاه کنیم دارای  اعضا و جوارحی است که با هم مرتبط هستند.

وی حضور امام جماعت در محراب را نشانه مبارزه با باطل، احقاق حق و حرکت دانست و مطرح کرد: محراب مسجد همانند یک مغز متفکر، اسلام‌شناس، سیاست‌دان متعهد و صف‌های جماعت همانند اعضا و جوارح انسان هستند بنابراین اگر انسانی قطع نخاع شود رابطه اعضا و جوارج از یکدیگر قطع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جامعه آفت‌دیده همانند پیکر قطع نخاع و قطع اعصاب است، تبیین کرد: اگر چنین فردی دستش در آتش بسوزد مغز خبردار نمی‌شود بنابراین مسجد براساس خلقت انسان تعبیه شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *