خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: نیروی هوایی تنها یک تشکیلات نظامی نیست/ سازمان‌های مدعی حقوق بشر در مقابل دیدگان همه به کشورها تجاوز می‌کنند

امام جمعه بیرجند: نیروی هوایی تنها یک تشکیلات نظامی نیست/ سازمان‌های مدعی حقوق بشر در مقابل دیدگان همه به کشورها تجاوز می‌کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروزه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی تحت فرماندهی کل قوا و براساس عقیده کلامی و فقهی نایب شایسته حضرت مهدی(عج) افتخارات بزرگی را آفریدند، گفت: نیروی هوایی تنها یک تشکیلات نظامی نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌و المسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز  (۲۸ تیر)در اولین یادواره شهدای نیروی هوایی خراسان‌جنوبی، خانواده شهدا را اسناد و یادگاران شهدا دانست و اظهار داشت: نیروی هوایی تنها یک تشکیلات نظامی نیست و هرگز در این چارچوب خلاصه نمی‌شود و اوج آن معرفت‌های الهی، دینی و انسانی است.

وی به تبیین ارتش کثیف و ارتش شریف پرداخت و گفت: گر چه این دو نوع ارتش از جهت آموزش‌های نظامی، تکتیک و تاکتیک نظامی مشابه یکدیگر هستند اما ۱۸۰ درجه با یکدیگر تفاوت دارند و ارتش کثیف جز مزدوری و حفاظت از منافع شکم و شهوت کار دیگری انجام نمی‌دهند.

گنج‌های موفقیت در سایه صبر و شکیبایی قرار دارد

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام کارهایی که انسان‌های پاک و مطهر با نیت الهی بر انجام وظیفه انسانی و در راستای نجات مظلومان عالم انجام می‌دهند حساب‌شده است، تبیین کرد: خداوند گنج‌های موفقیت را در سایه صبر و شکیبایی قرار داده و رشد جامعه  نیز در پرتو همین سختی‌ها مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین عبادی امام حسین(ع) را سالار شهدا و امام زمان(عج) را سالار جانبازان و ایثارگران دانست و عنوان کرد: امروزه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی تحت فرماندهی کل قوا و براساس عقیده کلامی و فقهی نایب شایسته حضرت مهدی(عج) افتخارات بزرگی را آفریدند.

وی اضافه کرد: امروز اگر فردی در محیط زیست به یک حیوان وحشی آسیب برساند جرم سنگین دارد اما سازمان‌های پر ادعا و دروغگوی بین‌المللی که ادعای حقوق بشری دارند در مقابل دیدگان همه به کشورهای تجاوز و تعدی می‌کنند و حق مردم را ضایع و آن‌ها را در قفس‌های آهنی به آتش می‌کشند.

عمر؛ بزرگ‌ترین کالای انسان

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عمر را بزرگ‌ترین کالای هر انسانی دانست و مطرح کرد: از هر فردی که بپرسید عمر خود را به چه قیمت معامله می‌کنید متعجب می‌شود و می‌گوید مگر می‌شود قیمت عمر را هم تعیین کرد.

امام جمعه بیرجند با طرح سؤالاتی مبنی بر اینکه عمر انسان در مقام اجرا و عمل چه می‌شود و با چه مبادله می‌شود و ارزش عمر انسان چیست، مطرح کرد:  عمر همان چیزی است که انسان به بازی می‌گیرد و دقیقه‌ها و لحظات زندگی را با بازی از دست می‌دهد و زمانی که به این لحظات می‌نگرد می‌بیند که چند سال از عمرش گذشت و هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.

وی با تأکید بر اینکه هر چیزی دارای بازاری است و در این آشفته بازار اقتصادی نیز هر چیز قیمتی دارد، تصریح کرد: باید بدانیم قیمت انسان چطور و بر چه اساسی و ملاکی تعیین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اعلام کرد: در مکتب‌هایی که به بن‌بست رسیدند و بلای جان بشریت شدند مشاهده می‌کنیم که برای انسان و جان او هیچ ارزشی قایل نیستند.

معامله انسان با ایمان تنها با خدا است

حجت‌الاسلام‌و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه انسان باایمان با خدا معامله می‌کند و فرقی ندارد این معامله چگونه است، اظهار داشت: چنین افرادی تا هر لحظه‌ای که خدا بر طول عمرشان بیافزاید در چهارچوب امر و نهی خدا باقی می‌مانند و در هر تصمیم عملشان رضایت خدا را در نظر می‌گیرند.

وی با یادآوری اینکه اگر تمام دنیا را جهل بگیرد و تنها یک لقمان حکیم و علی بن ابی طالب(ع) وجود داشته باشد پیروز میدان لقمان و حضرت علی(ع) است،تأکید کرد: انسان‌های مطهر همیشه پیروز میدان هستند.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: مشکلات روزمره زندگی که مشکل انسانیت انسان نیست و این‌ها ابزار هستند و چه بسیار که همین مشکلات موجب به کمال رسیدن انسان می‌شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *