خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: بازی های اقتصادی و سیاسی دشمن برای سرگرمی ملت است

امام جمعه بیرجند: بازی های اقتصادی و سیاسی دشمن برای سرگرمی ملت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: استعمارگران سعی دارند ملت ها را به حالت غفلت و خواب وادارند و بازی های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که راه انداخته اند نیز برای سرگرم کردن ملت است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین  سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه(۲۰ تیر) در دیدار با مادر شهید مدافع حرم از افغانستان اظهار داشت: جسم دارای شش حالت می تواند باشد که همواره در سه حالت از شش حالت قرار دارد.

وی با بیان اینکه صحت یا مرض، خواب یا بیداری، حیات یا ممات از جمله این حالت ها است، بیان کرد: روح نیز همین گونه است و می تواند در سه حالت از این شش حالت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برای روح آدمی نیز دو حالت خواب و بیداری وجود دارد، عنوان داشت: خواب بودن همان غفلت بوده و بیدار بودن توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه سرمایه آدمی تنها مادیات نیست بلکه سرمایه هر شخصی سرمایه انسانی و ارزش ها است، عنوان داشت: بنابراین غفلت حالتی است که همه چیز انسان از جمله دین، ایمان، دنیا و آخرت وی را می برد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل روزمره دنیا ما را به خواب می برد، بیان داشت: استمعارگران نیز همیشه تلاش می کنند تا انسان را به خواب ببرند و در خیلی از مواقع نیز موفق بوده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: استعمارگران نیز سعی دارند ملت ها را به حالت غفلت، بی توجهی و خواب وادارند و بازی های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که راه انداخته اند نیز برای سرگرم کردن آن ها است.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم بیدار بمانیم باید به صورت مداوم تذکر باشد، افزود: دین همواره انسان را به بیداری، بصیرت و توجه سوق می دهد و رهبران دینی هر روز تذکر می دهند تا نخوابیم.

وی با بیان اینکه اگر بخوابیم همه هستی ما در خطر است، بیان کرد: یکی از موارد تذکر و توجه فریاد شهدا، یاد، خانواده و تشییع شهداست که بصیرت و توجه دینی را همواره به گوش ملت می رسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هرچه امروز داریم به برکت خون شهدا و  وصیت نامه و خانواده های شهداست، عنوان داشت: امروز به حضور، توجه و تذکر این ها نیاز داریم چراکه این ها مانع از خواب جامعه می شوند وگرنه از خیلی قبل جامعه را دزد برده بود.

خانواده شهدا اسناد انقلاب هستند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به خانواده شهدا گفت: شما اسناد انقلاب، ایثار نسبت به حرم شهدا و ائمه(ع) هستید و امیدواریم بعد از تلخی و شیرینی های دنیا کام شما به حضور حضرت مهدی(عج) برای همیشه روشن شود.

مادرشهید سیدحمید سجادی و خواهر سید حامد علوی از مدافعین حرم نیز در این دیدار اظهار کرد: فرزندم در لحظات آخری که چند روز در محاصره دشمن بدون آب و غذا مانده بود، وصیت نامه ای برای من نوشته است.

علوی بیان داشت: شهید سجادی در این وصیت نامه که سه خط نیز بیشتر نیست نوشته بودن «برای من دعا کنید بتوانم قدمی برای دلخوشی حضرت آقا و ولی عصرم بردارم».

وی با اشاره به اینکه فهمیدن این سه خط ساعت ها تفکر نیاز دارد، بیان کرد: این نشان می دهد که همه ما در برابر ولی عصر(عج) مسئول هستیم.

علوی با اشاره به اینکه فرزندم در سن ۲۳ سالگی به شهادت رسید، افزود: شهدا از کره دیگر نیامده اند بلکه در همین جامعه بزرگ شده اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *