خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: دستگیری از نیازمندان بزرگ‌ترین عبادت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: دستگیری از نیازمندان بزرگ‌ترین عبادت است.

امام جمعه بیرجند گفت: کم رنگ شدن ارزش ها از بلاهای پیش روی جامعه کنونی بوده که حیا را گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین  سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در جمع کارکنان اداره کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: اشتغال در این اداره کل به نوعی شانس محسوب می‌شود.

وی دستگیری از نیازمندان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این سازمان به ظاهر نیازهای محتاجان را رفع می‌کند، اما در باطن نیز دارای ظرافت‌های زیادی است.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی با بیان اینکه بخش اعظمی از افراد تحت پوشش این سازمان از اقشار کم درآمد هستند، گفت: خدمت در این شغل به نوعی کاری انسانی است.

امام جمعه بیرجند خطاب به افراد حاضر در جلسه بیان کرد: اگر خدمت خود را با تمام آداب، ظرافت‌های دینی و معنوی و ایمان انجام دهید، از ثواب اخروی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی دستگیری از نیازمندان را از بزرگ‌ترین عبادات دانست و افزود: باید همه ما در میان ضعفا، ضعیف‌ترین‌ها را بپاییم.

وی با اشاره به شمال شهر بیرجند، بیان کرد: مردم این منطقه به لحاظ دور بودن از خدمات مانند مرکز درمانی در شرایط سخت تری قرار دارند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه برخی از افراد این منطقه از شهر به کرایه رفت‌وآمدشان هم محتاج هستند، گفت: اگر دریافت خدمات حق ملی برای مخاطبان مشخص‌شده، باید به گونه‌ای باشد که آن  ها را مجبور به ابراز نیاز نکند.

وی با بیان اینکه یکی از بلاهایی که امروز جامعه را گرفتار کرده، کم رنگ شدن ارزش‌ها است، اظهار کرد: امروزه حیا از سائل گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی ادامه داد: در شرایط کنونی پرده‌ها دریده شده، عزت نفس از بین رفته و افرادی بدون حیا و به صورت حرفه‌ای گدایی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی مسئولان را یکی از عوامل مقصر در بروز این شرایط دانست و گفت: اگر محتاجان مورد توجه قرار نگیرند، حیا از آن‌ها گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرافت‌های اخلاقی و دینی در ارائه خدمات رعایت شود، افزود: بسیاری از افرادی که به جایی رسیده‌اند، دستگیری از نیازمندان سرلوحه کارشان بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *