خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزیره‌ای عمل نشود/ لزوم برطرف شدن خلأهای قانونی در مبارزه با قاچاق

امام جمعه بیرجند: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزیره‌ای عمل نشود/ لزوم برطرف شدن خلأهای قانونی در مبارزه با قاچاق

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید برخوردها متناسب بوده و جزیره‌ای در این حوزه عمل نشود.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مسئله قاچاق کالا و ارز مسئله‌ای بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه جزیره‌ای عمل نکردن در کمیسیون قاچاق کالا و ارز در سطح کشور حالت نسبی دارد، تصریح کرد: جلوگیری از قاچاق کالا و ارز امری شدنی بوده اما آنچه مهم شمرده می‌شود شناسایی علت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: درصدد مبارزه با علت‌های قاچاق کالا و ارز برآمدن مرز موفقیت در این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه میزانی از قاچاق کالا و ارز از مبادی رسمی انجام می‌شود، یادآور شد: از دلایل این امر نبود ابزار و به کار گماردن افراد سهل‌انگار در مسؤولیت‌های مرتبط با این حوزه بوده که می‌توان از هزینه‌هایی که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صرف می‌شود در راستای تأمین ابزار کنترلی استفاده شود و برای این‌گونه مسؤولیت‌ها بهترین افراد بکارگیری شوند.

وی گفت: اگر قانون در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نارسا بوده باید این نارسایی‌ها ارائه تا جبران شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها باید در طول شبانه‌روز بهترین و پربازدیدترین زمان برنامه‌های خود را به این موضوع بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه سرنوشت مردم با موضوعاتی همچون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گره خورده است، اضافه کرد: اگر آگاهی لازم به مردم در راستای این موضوع داده می‌شد بدون شک در بین درصد زیادی از مردم جامعه نسبت به مسئله قاچاق قبح ایجاد می‌گشت.

وی با اشاره به اینکه دو امر می‌تواند سبب پرهیز از قاچاق کالا و ارز در جامعه شود که شامل ایمان صحیح و منافع ملی است، گفت: اگر ایمان صحیح در جامعه وجود داشته باشد به همان نسبت مردم از آنچه که حرام و گناه بوده پرهیز می‌کنند اما متأسفانه دیده می‌شود با پایگاه‌های ایمانی مبارزه و این پایگاه‌ها به عناوین مختلف تخریب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: متأسفانه امروز با پایگاه‌های ایمانی مبارزه، مسائل حرام و حلال نادیده گرفته شده و مسائل دینی جدی گرفته نمی‌شود و از سوی دیگر منافع ملی قربانی حزب‌ها و گروه‌ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز باید برخوردها متناسب بوده و جزیره‌ای در این حوزه عمل نشود، خاطرنشان کرد: باید مسئله مبارزه با قاچاق کالا و ارز از خانواده‌ها به سطح جامعه گسترش یابد و مردم بدانند که قاچاق کالا و ارز به ضرر همه افراد است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *