خانه / متن بیانات / سیاسی / مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و عرض تهیت و سلام به صاحت قدس همه شهدا و بلاخص ۲۰۰۰ شهید این استان و بویژه پیشاپیش شهادت شهدای ۷ تیر و سید شهدا آیت ا… دکتر بهشتی و سلام به محضر شما عزیزان و همه خدمت گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

 ستاد بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مرکب است از نخبگان، کار آزموده گان از قوای ثلاثه، از  ائمه محترم جمعه، از افراد حقیقی و حقوقی؛ و ۸ ماه فرصت، شکل مهندسی کارهم تبیین شد.حتما نسخه مکتوب را هم به شما میدهند.
سوال اینجاست می خواهیم چه کار کنیم؟با همه این حرف ها چه نتیجه ای می خواهیم بگیریم؟ هرچیزی خلاصه میشود در نتیجه اش.خوب چهل سال علامت کمال، رشد و نتیجه عقلانی است، اگر ما نه به صورت نمایشی که حتما به دیگران بخواهیم منتقل کنیم نه خیر، اول به خودمان و بعد به دیگران هم منتقل خواهیم کرد . اگر ما بتوانیم دو ستون از برهان و دلیل، هم مثبتش و هم منفی اش اما هردو یک نتیجه دارد، اگر بتوانیم این را به بار بنشانیم که چی؟ که در این تجربه ۴۰ سال این نتیجه را گرفتیم، آرمان های انقلاب را در نظر دارید، شعارهای مردم انقلابی را به نظر دارید.اندیشه توده مردم ستم کشیده زیر بار استعمار را که داشتند له می شدند در ذهن شما هست.

متن قانون اساسی را پیش نظرتون هست؟ شیوه و روش و منش بنیان گذار جمهوری اسلامی را خوب به خاطر دارید، و بعد از آن هم تجربه ممتد چند ده سال شیوه وجود مقدس رهبر فرزانه انقلاب را به عنوان اسوه مد نظر دارید.
حالا بالاتر از این، اسلام ما انقلاب ماست، انقلاب ما اسلام ما است، نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیش.

 ثُمَّ ارْجِعِ[۱]مجدد، مکرر، در این تجدید نظر کنید، هَلْ تَرَى مِنْ فُطُورٍ[۲] در یک جای سستی می بینید . اگر اسلام است، اگرعقل است، اگرعلم هست اگر آرمان های مختلفی که انقلابیون گفتند وپایش ایستاده اند، اگر صدها هزار شهید دادند و می دهند، اگر در مقابل ظلم جهانی ایستاده اند، اگر آرمان عقل ، خوب، ظاهرش این است که به آن نرسیده ایم.

اینکه می گویند دو ستون از برهان داریم، به طول ۴۰ سال، مثبت و منفی هر دو یک نتیجه می گیریم و آن این است که  اگر با ادعای مسلمانی به اسلام پایبند باشم، اگر به عنوان انقلابی پای آرمان های انقلاب بمانم، اگر با شعارعدل، عدل را عمل کنم، اگر با شعارعلم تمام کارهای ما دانش بنیان باشد، اگرهمراه با  ایثار باشد، ازخودگذشتگی باشد، دور از نفسانیات باشد، برای کوتاه کردن دست ستمگر از مظلوم و صدها اگر دیگر؛ اگر اینها پیاده شود این انقلاب، این اسلام، این آرمان، دنیا را بهشت می کند.
همچنان که در ستون منفی هم همین نتیجه را میگیریم یعنی چی ؟ یعنی چرا نمی شود؟ چون عقل خودم را باخته ام. چرا نمی شود؟ چون به دینم متعهد نیستم، چرا نمی شود؟ چون آرمان ها انقلاب را زیر پا میگذارم، چرا نمی شود؟ چون کمک ستمگر می کنم، چرا نمی شود؟ چون در پیاده کردن عدالت سُستی میکنم و صدها چه کی نمیشود. این منفی و مثبت هردو یک نتیجه میدهند، نمی دهند؟
عیناً مثل این می ماند که ساختمانی که قرار است بنا شود بالاخره  یک مهندسی علمی، عقلانی صورت می گیرد و نقشه اش را می کشد. آقای معمار کار خودش را انجام میدهد، بنا هم می آید کار خودش را انجام می دهد و عمله  و کارگر هم کار خودش را انجام میدهد، چه بشود و چه نشود  این مهندسی اش درست است.
گاهی در تلویزیون نشان می دهد ساختمانی ۱۰ طبقه بالا آوردند و یک مرتبه ریخت ، چرا ریخت؟ آن ساختمانی که  با کمال استحکام  سر پا ایستاد و این  ساختمانی که فرو ریخت هردو یک حرف میزنند، به آنچه مهندسی است عمل کنید، نظارت باشد، کنترل باشد، این ساختمان سرپا می ایستد،مستحکم در مقابل همه حوادث سینه سپر میکند اما وقتی طبق منافع شخصی، سوء استفاده، تنبلی و مسائل نفسانی نه معمار کارش را درست انجام داده، نه ناظر کارش را درست انجام داده، نه عمله کارخودش را  درست انجام داده،نه روی سیمانش خوب آب نریخته، خوب معلوم است فردا این خود به خود فرو خواهد ریخت.
اما آن که فرو می ریزد وآنی که سرپا می ماند  هر دو یک حرف می زنند و آن این که، این  مهندسی اش درست است . منحصر به این نیست .
یک پزشک حاذق ماهر یک نسخه می نویسد و این نسخه وقتی  به داروخانه میرود چه بلایی سر این نسخه در می آید، جابجا می کند، وقتی به دست پرستار میدهند، چه اشتباهاتی انجام میدهد، وقتی خود مریض نامنظم انجام میدهد او شفا پیدا نمیکند؛
اما شفا پیدا نکردنش همان حرف را میزند که او بیمار کنارش درست عمل کرد و نتیجه گرفت، هر دو یک حرف می زنند.

و آن این است که مشکل مال ماست، اینکه بعد از چهل سال عقلمان را باید تنظیم کنیم معنی اش همین است، اگر این ستاد عزیز بتواند این مفهوم را اول خود من بگیرم و خود ما ، و بعد مردمان، به مسئولینمان، به همه ذیربطمان، در هر جایی ، به ملتمان

بگوییم نسخه این است، درست عمل نکنیم خودمان زیان میکنیم .

أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَى أَنْفُسِكُمْ[۳]، شما خودت دارید بُنیانتان را می کنید، خودت داری  به ضررت  کار میکنی، خودت داری دشمن را مسلط میکنی ، خودت داری اختلاف طبقاتی می اندازی، خودت داری ضایع می کنی حقوق مردم را.
خوب ، اگر به این نسخه عمل کنید،  أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ[۴] شما بالا دستید، اگر پایین دست قرار گرفتی در کارخودت، در فکرخودت، در نفع خودت تجدید نظر کن؛ چهل سال گذشته، به عقلمان برگردیم به دینمان برگردیم، به علممان برگردیم، به تجربه مان برگردیم، دیگر بس است، بیایید این انقلاب را پیاده کنیم، همه دست در دست ، انقلاب را ، قانون را، عقل را، ایثار را ، محبت را، همکاری را ،علم را؛ بنابراین ان شاا… این ستاد توانمند، با این استعدادی که دارد،  ۸ماه فرصت داریم . بعد از شکل کار بتوانند در۲۲ بهمن امسال،بتواند نتیجه ای  روشن، شفاف که همه ما را از این خواب غفلت، از این بی تفاوتی بازگرداند به شعوراسلام، به شعار انقلاب، به کیاست یک مسلمان. اگر ما این نتیجه را بتوانیم بگیریم بعد از ۴۰ سال سرنوشت کشور ودر نتیجه سرنوشت جهان تغییر کند و ما هم تغییر حالت بدهیم.

بنده هم دعا گوی شما هستم، ان شاا… که بیش از پیش موفق باشید صلوات بفرستید.

انتهای پیام/ع

[۱] -سوره ملک، بخشی از آیه۴؛« ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْنِ يَنْقَلِبْ إِلَيْكَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَهُوَ حَسِيرٌ: بار ديگر (به عالم هستي) نگاه كن سرانجام چشمانت (در جستجوي خلل و نقصان ناكام مانده) به سوي تو باز مي‏گردد در حالي كه خسته و ناتوان است.»

[۲] -سوره ملک،بخشی از آیه۳؛« آيا هيچ شكاف و خللي مشاهده مي‏كني ؟».

[۳] -سوره یونس، بخشی از آیه۲۳؛« اي مردم ستمهاي شما به زيان خود شماست».

[۴] -سوره آل عمران، بخشی از آیه ۱۳۹؛« شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد».

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *