خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام والمسلمین عبادی: عمل به نسخه انقلاب اسلامی موفقیت را به دنبال دارد / لزوم برقراری عدالت در سطح جامعه

حجت الاسلام والمسلمین عبادی: عمل به نسخه انقلاب اسلامی موفقیت را به دنبال دارد / لزوم برقراری عدالت در سطح جامعه

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگر عدالت را برقرار سازیم، همه کارها را دانش‌بنیان کنیم و کارهایمان همراه ایثار و دور از نفسانیات و برای کوتاه کردن دست ستمگر باشد بی‌شک این انقلاب، اسلام و آرمان؛ دنیا را بهشت می‌کند.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام  والمسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در جلسه نشست شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این ستاد مرکب از نخبگان، کارآزمودگان، ائمه جمعه و افراد حقیقی و حقوقی بوده و هشت ماه برای برنامه‌ریزی برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فرصت وجود دارد و تاکنون شکل مهندسی کار تبیین شده است.

وی با بیان اینکه چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد که کمال رشد و نتیجه عقلانی است، یادآور شد: برای انتقال آرمان‌ها و اهداف انقلاب اگر بتوانیم دو ستون از برهان و دلیل مثبت و منفی تشکیل دهیم می‌توانیم تجربه ۴۰ ساله انقلاب را نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: شعارهای مردم انقلابی، اندیشه مردمی که زیر بار ظلم قرار داشتند، توجه به متن قانون اساسی و شیوه و منش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بعد از آن تجربه چند ده ساله از وجود رهبری فرزانه انقلاب به عنوان اسوه را باید به نسل جوان منتقل سازیم.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: اگر با ادعای مسلمانی که داریم به اسلام پایبند بوده و پای آرمان‌های انقلابی باقی بمانیم، عدالت را برقرار سازیم، همه کارها را دانش‌بنیان کنیم و کارهایمان همراه ایثار و دور از نفسانیات و برای کوتاه کردن دست ستمگر باشد بی‌شک این انقلاب، اسلام و آرمان؛ دنیا را بهشت می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه فرو می‌ریزد و آنچه سر پا می‌ماند نشان می‌دهد که مهندسی آن‌ها متفاوت بوده است، اضافه کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب باید عقل خود را تنظیم کنیم و این به آن معنا است که اگر بعد از گذشت این مدت مشکل وجود دارد مشکل از خود ما مسؤولان بوده و باید بدانیم اگر درست عمل نکنیم خودمان ضرر می‌کنیم که هدف این ستاد نشان دادن این امر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: اگر به نسخه انقلاب عمل کنیم به نتیجه مثبت دست خواهیم یافت و امید است این ستاد توانمند با این استعدادی که دارد بتواند در ۲۲ بهمن امسال به نتیجه‌ای روشن و شفاف که همه مردم را از خواب غفلت و بی‌تفاوتی بازگرداند برسد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این نتیجه را بگیریم باید بعد از ۴۰ سال از عمر انقلاب سرنوشت کشور و سرنوشت جهان تغییر کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان رسیده است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاثیرگذاری انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته و جهان را درنوردیده، گفت: باید از ابزار هنر و نمایش برای ماندگاری این دستاورد استفاده شود.

وی در جلسه تشکیل ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) معجزه قرن و مهمترین رویداد در صحنه منطقه ای و بین المللی بوده است.
وی با بیان اینکه تاثیرگذاری و نفوذ انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته و مرزهای جهان را درنوردیده، گفت: انقلاب اسلامی درگذر چهار دهه پر افتخار دستاوردهای فراوانی از جمله استقلال طلبی، پیشرفت علمی، رشد اقتصادی، آزادی توأم با مسئولیت انسانی، خودباوری، عدالتخواهی و قطع وابستگی سیاسی و فرهنگی از بیگانگان را کسب کرده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی با احیای هویت دینی، طرح اندیشه حکومت اسلامی، دفاع از آرمان های مقدس فلسطین و ایحاد وحدت و همبستگی و طرح گفتمان جهانی، منحصر به فرد و غیر قابل قیاس با سایر انقلاب های جهانی است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به حساسیت مقطع کنونی و تشدید توطئه های دشمنان و گسترش بی رویه و فراگیر شبه افکنی با هدف قرار دادن و هجمه به باورهای دینی، راه و آرمان و مکتب سیاسی امام راحل و اصل ولایت فقیه، ادامه داد: بنابراین بهره حداکثری برای تبیین و طرح مهمترین مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی ضرورت دارد که در همین رابطه فرصت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منزله تبلور بلوغ و نماد رشد و تکامل، موقعیت مناسبی است تا تلاش های همه جانبه و فراگیر برای بصیرت افزایی و الزام به پاسداشت و تعالی بخشی انقلاب اسلامی انجام گیرد.

وی هدف کلی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تاکید بر ارائه کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی در اصول بنیانی، شعارها، ارزش ها و عملکردها ذکر کرد و گفت: گرامیداشت محدود به ایام خاص نیست و تمام مناسبت های تقویمی سال را در بر خواهد گرفت.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت ها برپایه استدلال، منطق و باور پذیر بودن استوار باشد، عنوان کرد: باید از ابزار هنر و نمایش برای ماندگاری هر فعالیت استفاده شود.

حجت الاسلام نوفرستی ارکان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شورای راهبری و سیاستگذاری، ستاد هماهنگی و اجرایی و کارگروه های تخصصی اعلام کرد و گفت: وظایف شورای راهبری و سیاست گذاری ترسیم و تدوین سیاست های کلان، بخشی و اجرایی، تصویب برنامه های کلان پیشنهادی کارگروه ها، راه اندازی و فعال سازی ستادهای استانی و دستگاه ها، بررسی و تصویب، بررسی و تصویب برگزاری نشست های علمی و تخصصی و تدوین و تصویب سیاست های تبلیغی و رسانه ای است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۷ کارگروه تخصصی کشوری در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: کارگروه سیاسی، فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، اقتصادی، اجتماعی، ایثار و شهادت، زنان، بین الملل، محتوایی و اندیشه ورزی، بهداشت و درمان از جمله این کارگروه ها است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وظایف مشترک کارگروه ها را ترسیم و تدوین اهداف انقلاب اسلامی در موضوع مربوط به کارگروه، ترسبم و تدوین کارنامه انقلاب اسلاکی، تولید پیام و محتوای مورد نیاز برای رسانه ها و مبلغان و سخنوران، برگزاری نشست های تخصصی با نخبکان و صاحبنظران، تعیین محور و شاخص های تولید محصولات هنری و رسانه ای، ترسیم افق آینده امیدبخش با نگاه به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی و بررسی تطبیقی دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه با دوران های قبل از انقلاب و مقایسه به سایر کشورها عنوان کرد.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه در استان ۱۳ کارگروه تخصصی تشکیل شده، ادامه داد: کارگروه های استانی با توجه به وظایف مشترک کارگروه ها که برای ستاد مرکزی پیش بینی شده است با عنایت به شرایط استانی نسبت به بومی سازی وظایف متناسب با توان و امکان اقدام کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *