خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکل اصلی کشور در داخل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکل اصلی کشور در داخل است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار  مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی بعد از ظهر شنبه در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه استان اظهار داشت: شما کار بزرگی را انجام می دهید هر چند هنوز بزرگی این کار را درک نکرده باشیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی کشور در داخل است، گفت: اگر این مشکلات حل شود به طور حتم نه توطئه های شیطان بزرگ و نه پایین تر نمی تواند تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ تشیع در انزوا بوده و بنابراین حرف تشیع هنوز به مخاطبین نرسیده است، بیان کرد: هر چند در بخشی از تاریخ و بخشی از مناطق جغرافیایی شیعه حکومت داشته اما تشیع حاکم نبوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: از سویی در فرصت هایی که برای بیان حرف تشیع پیش آمده کسانی به دشمنی برخواسته و مانع شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه هنوز فاصله با آنچه که باید زیاد است، بیان کرد: در برخی از جاه ها این فاصله یک گناه نبوده بلکه به دلیل عدم دسترسی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر آنچه پیامبر آورده و اهل بیت(ع) سفارش کردند، انجام می شد بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت، عنوان داشت: طبق نماز جمعه ای که در اسلام تشریع شده باید در خطبه های نماز مصالح امور مسلمین، اسلام، شناخت دین، اسلام، فرهنگ، سیاست، دوست و دشمن بیان شود اما در برخی کشورهای اسلامی می بینیم مواردی که تمام نماز جمعه در توصیف و تملق یک حاکم ستمگر محدود شده است.

مشکل اصلی کشور مربوط به داخل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اینجاست که ایجاب می کند مجموعه ای که می خواهند این کار را مدیریت کنند، مجموعه را در بخش های مختلف به آنچه که باید آگاهی کافی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی با تأکید بر اینکه برای جبران این عقب افتادگی تاریخی باید متشکل شویم، بیان داشت: در این راستا کارهایی از صفر آغاز شده اما تعیین تشکل، چارت و مسئولیت ها جز دستور کار است بخشی انجام شده.

 وی اضافه کرد: کاملا آمادگی داریم برای تکمیل این پروژه از نظرات و پیشنهادات همه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تشیع همواره در انزوا بوده و اکنون نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، افزود: بسیاری از مشکلات نتیجه ناآگاهی خود شیعه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی با تأکید بر اینکه اکنون مشکل اصلی کشور در داخل است، عنوان داشت: اگر این مشکلات حل شود به طور حتم نه توطئه های شیطان بزرگ و نه پایین تر نمی تواند تأثیر بگذارد این ما هستیم که بخاطر ضعف خود تاثیر می پذیریم.

ارزش انسان در فرهنگ انسانی و الهی خلاصه می شود

وی ادامه داد: دشمن از جایی می تواند نفوذ کند که ضعف باشد اگر انسان و جامعه ای ایمان داشته باشد نه تطمیع و نه تهدید تأثیر ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه تمام نوع و ارزش انسان در فرهنگ انسانی و الهی خلاصه می شود و شما در این جهت تلاش می کنید، بیان کرد: اگر ارزش های الهی و انسانی را بگیریم انسان با موجودی همانند حشرات هیچ تفاوتی ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *