خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:اگر حج به معنای واقعی و صحیح برگزار شود مسلمانان گرفتار مشکلات نمی‌شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:اگر حج به معنای واقعی و صحیح برگزار شود مسلمانان گرفتار مشکلات نمی‌شوند

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر حج به معنای واقعی و صحیحش در همه جوامع اسلامی حج برگزار می‌شد مسلمانان امروز این همه گرفتاری نداشتند گفت: زائران بیت الله الحرام از فرصت پیش آمده نهایت بهره‌برداری را ببرند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در جمع زائران حج تمتع شهرستان بیرجند اظهار داشت: مکتب اسلام به معنای عام دین خدا مکتبی براساس تعلیم و تزکیه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فرصت‌های بشری که در طول شبانه روز در مسجد مطرح می‌شود در جامعه سطح بالاتری بیان می‌شود.

وی افزود: در انجام مراسم حج در یک حضور بین‌المللی و در مرکز توحید مسلمانان حضور پیدا می‌کنند تا از دور ایاک نعبد و ایاک نستعین بر زبان جاری و با طواف بر دور خانه خدا از نزدیک آن را زمزمه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: مراسم حج آنقدر اهمیت دارد که در روایات گوناگون مطرح شده که اگر فردی مستطیع شود و براساس سهل انگاری و بی‌اعتنایی وظیفه انجام حج را به جا نیاورد در هنگام مردن به او لقب یهودی و نصرانی داده می‌شود.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر حج به معنای واقعی و صحیحش در همه جوامع اسلامی برگزار شود مسلمانان گرفتار مشکلات نمی‌شوند و غالباً یک حرکت فیزیکی است که البته شما زائران با روحیه جهادی، ایمانی قوی، انقلابی و آگاهی‌هایی که دارید پا در این عرصه می‌گذارید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه با زمزمه کردن اللهم لک لبیک بسیاری از افکاری که حالت شیطانی دارد را از خود دور کنید و از این فرصت پیش آمده نهایت بهره‌برداری را داشته باشید چون بیش از همه روح توحیدی است که اهمیت دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *