خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: مرزهای عقیدتی لحظه‌به‌لحظه تهدید می‌شود/ ریزش‌های انقلاب نتیجه رفوزه شدن در آزمایش‌ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: مرزهای عقیدتی لحظه‌به‌لحظه تهدید می‌شود/ ریزش‌های انقلاب نتیجه رفوزه شدن در آزمایش‌ها است

امام جمعه بیرجند گفت: مرزهای عقیدتی، الهی، انسانی، ناموس و غیرت لحظه‌به‌لحظه تهدید می‌شود و باید به همان اندازه آگاهی، هوشیاری و بصیرت برای حفظ این مرزها صدچندان شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، به تشریح سه واژه‌ای که مربوط به نیروی انتظامی است پرداخت و اظهار داشت: آگاهی و اطلاع شرط اولیه به نتیجه رسیدن کارها است، اگر هر کاری در صنف خودش همراه با آگاهی و اطلاع کافی نباشد هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

وی اطلاعات را پایه هر امری دانست و با بیان اینکه این مهم در کار نیروی انتظامی پایه و اساس امر است، مطرح کرد: هر چه اطلاعات وسیع‌تر، عمیق‌تر و بروزتر باشد نتیجه‌بخش‌تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی حفاظت و مرزبانی را از دیگر مؤلفه‌های مربوط به نیروی انتظامی دانست و گفت: تجزیه کلمات از یک جهت قابل اهمیت است که در جوامع مختلف، کشورهای گوناگون و مکتب‌های مختلف تحت همین عنوان هم اطلاع، هم حفاظت و هم مرزبانی دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه گرچه ظاهر کلمات مشترک است امامفهوم و درون کلمات با هم مختلف است، توضیح داد: متأسفانه در برخی کشورها حفاظت از شکم و شهوت یک عده که حقوق جوامع ضعیف جهان را می‌خورند مطرح است و این کشورها گر چه دارای نظام، تشکیلات و ارتش هستند اما حفاظت همه این‌ها پایداری از فرعون‌ها و قارون‌های زمان است که نوعی ننگ به‌حساب می‌آید.

وی با اعلام اینکه قدم‌به‌قدم هر کشور و جامعه‌ای دارای مرز است، به اهمیت مرزهای خاکی اشاره کرد و افزود: مرزهای خاکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با ابراز تأسف از اینکه مرزهای بسیاری از جوامع در شکم، شهوت، زور و قلدری آن‌ها خلاصه می‌شود، تبیین کرد: مرزهای نظامی بسیار متفاوت‌اند به‌گونه‌ای که مرز اندیشه الهی، عقیده و ارزش‌ها است.

امام جمعه بیرجند مرزهای خاکی جمهوری اسلامی را مرزهای ارزش‌ها، غیرت، ناموس، دین و عقیده دانست و اظهار داشت: همچنین مرزبان این آب‌وخاک متناسب با همین ارزش‌ها هستند.

وی به اهمیت کار نیروهای نظامی و انتظامی اشاره و خطاب به آن‌ها، بیان داشت: ارزش خود، کار خود و حفاظت‌واطلاعات خود را بدانید و به آن ببالید خیلی ببالید.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی متذکر شد: مرزهای عقیدتی، الهی، انسانی، ناموس و غیرت لحظه‌به‌لحظه تهدید می‌شود و باید به همان اندازه آگاهی، هوشیاری و بصیرت برای حفظ این مرزها صدچندان شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی به تشکیل انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اشاره کرد و بیان داشت: حادثه انقلاب یک امر خلق‌الساعه، تازه و بی‌سابقه نبود و در اخبار و روایات شیعه و سنی نقل شده که در آخرالزمان و قبل از ظهور مهدی(عج) انقلابی خواهد آمد؛ این مطلب برای اهل فن یک مسأله منتظره بود.

وی تبیین کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به وجود آمد جهان به دو نیم‌کره شرقی و غربی تقسیم و ابرقدرت‌های شرق و غرب در الحاق بی‌دینی حرف اول را می‌زدند و بقیه به اسم مسلمان دنبال آن‌ها حرکت می‌کردند و این در صورتی بود که جایی برای مسلمان واقعی نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به کتاب کشف‌الاسرار نوشته امام خمینی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در این کتاب در خلال چند جمله اشاره می‌کنند که به‌زودی انقلابی حاصل می‌شود که عناصر ضددین را در هم می‌کوبد.

امام جمعه بیرجند انقلاب اسلامی را نظیر کلمه توحیدی دانست که حضرت ابراهیم در دوران کفر مطرح و اعلام کرد: در این دنیای کفر، ظلم و بی‌عدالتی انقلاب اسلامی بیانگر راه دین، عدل و انسانیت است.

وی ریزش‌های انقلاب را نتیجه مردود شدن و رفوزه شدن در آزمایشات دانست و ابراز داشت: اگر به انقلاب و اسلام عمل می‌کردیم وضعیت ما این‌چنین نمی‌بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیروهای نظامی و انتظامی را حافظ نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: مرزهای شما مرزهای اندیشه، عقیده، تبری و تولی است و باید از این مرزها نگهداری و حفاظت کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی سرزمین جمهوری اسلامی را سرزمین امام زمان(عج) دانست و گفت: کار نیروهای نظامی هرچند از نظر فیزیکی و آموزشی با همه این نوع نیروهای از نظر ظاهری مشترک است اما از نظر واقعی تفاوت زیادی دارد.

وی در پایان عنوان کرد: همه ما مسؤول خود هستیم و تا جایی که قدرت و نفوذ داریم مسؤول دیگران هستیم لذا باید خود و هرکسی که اهلیت دارد را حفظ کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *