خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اهداف شهدا بر زمین نماند/ بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بی‌قانونی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اهداف شهدا بر زمین نماند/ بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بی‌قانونی است

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هدف همه انبیاء و اولیای الهی برپایی عدالت در جامعه بوده است، گفت: در حال حاضر برخی افراد در کشور با برخی کارها قانون را بی اعتبار می کنند، این در حالیست که رشد هر کشوری در گرو قانون است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از  خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین  سید علیرضا عبادی امروز (۶ خرداد) در دیدار با جمعی از دست اندرکاران برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری کنگره بزرگ شهدا در استان، اظهار داشت: این کنگره کار بزرگی است که اگر بتوانید شرایط لازم برای آن را در نظر بگیرید اثرات فرهنگی بزرگی در جامعه در پی خواهد داشت که خود می تواند باعث بهبود بسیاری از مشکلات باشد.

 وی با اشاره به اینکه شهادت در مسیر رسیدن به هدف است، گفت: شهدا برای رسیدن به هدفی بزرگ دست از همه چیز حتی جان خود کشیدند و خداوند مزد آنها را به خوبی داد.

 امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اهداف شهدا هنوز بر روی زمین است و این پرچم نباید روی زمین بماند، گفت: وصیت شهدا نباید فراموش شود، آنها به ما و برگزاری یادواره نیاز ندارند، بلکه این ما هستیم که به آنها نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی با اشاره به اینکه هر اقدامی که برای شهدا صورت می گیرد باید در راستای اهداف آنها باشد، افزود: باید این نمایشگاه جانبی یادواره طوری طراحی شود که بتوانید با هنر خوب، هدف شهدا را به مخاطبین طوری تفهیم کنیم که برای حل مشکلات به صحنه بیایند؛ در این صورت ما مشکلات اقتصادی هم نخواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه اگر بتوانیم جامعه را از حالت رکود فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در بیاوریم، اقدام بزرگی کرده ایم، گفت: باید سیره زندگی و راه و روش زندگی شهدا به خوبی برای مردم تفهیم شود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از قانون شکنی ها، اختلاس ها و حقوق های نجومی و قراردادهای سست و بی مایه بدلیل عدم اجرای قانون است، افزود: این مشکلات، مشکلات فرهنگی است که باید حل شود نه مشکلات اقتصادی، در کشور بیشتر مشکلات ما فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه هدف همه انبیاء و اولیای الهی برپایی عدالت در جامعه بوده است، گفت: در حال حاضر برخی افراد در کشور با برخی کارها قانون را بی اعتبار می کنند، این در حالی است که رشد هر کشوری در گرو قانون است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *