خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: فقر بر اساس ظلم عده‌ای در جامعه رشد می‌کند/ انفاق یک نیاز برای انفاق‌کننده است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: فقر بر اساس ظلم عده‌ای در جامعه رشد می‌کند/ انفاق یک نیاز برای انفاق‌کننده است

امام جمعه بیرجند گفت: فقر یک مقوله عارضی، مصنوعی و ساختنی است که براساس ظلم عده‌ای در جامعه رشد می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در همایش طلایه‌داران زکات خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: دین در مفهوم نظری و عملی نیاز بشر است و خداوند نیازی به آن ندارد چرا که غنی به ذات است.

وی بیان داشت: خداوند همان‌گونه که در بخش سخت‌افزار هستی ماه، خورشید و غیره را آفرید در بخش نرم‌افزار هستی نیز عقیده، عمل، اخلاق، فرائض دینی، پرهیز از حرام و مکروهات دینی را تبیین کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اگر یک جامعه بخواهد انسان‌پرور باشد و به کمال برسد نیازمند توجه به اصول دین و فروع دین است، مطرح کرد: اگر بخواهیم انسان کامل شویم و به هدف خلقت برسیم باید هر چیزی در جای خودش قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی فقر را زیبنده ندانست و با بیان اینکه در تحلیل‌های خود به این مطلب می‌رسیم که ما فقرنواز نیستیم چرا که خدا فقیر را نیافریده است، تبیین کرد: فقر یک مقوله عارضی، مصنوعی و ساختنی است که براساس ظلم عده‌ای در جامعه رشد می‌کند.

وی صدقه واجب، مستحبی و انفاق را سبب انسان‌سازی دانست و عنوان کرد: باید به این موضوع توجه شود که شخص انسان نیازمند انفاق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان فقرنواز نیست ولی باید فقیرنواز باشد، تصریح کرد: فقیر اگر در تفکر صحیح و تربیت الهی رشد کند از فقر خود خوشحال می‌شود.

امام جمعه بیرجند کمبود ایمانی را یکی از کمبودهای انسان دانست و تصریح کرد: وجود ایمان تمام مشکلات را حل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که واجبات مالی در جهت انفاق قرار گیرد قبل از هر چیزی نیاز انفاق‌کننده را برآورده می‌کند، اعلام کرد: انفاق یک نیاز برای انفاق‌کننده است پیش از آنکه برای گیرنده نیاز باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی متذکر شد: تا دلبستگی به مال باشد دلبستگی به خدا حاصل نمی‌شود لذا انسان باید همه چیز را برای خدا دوست بدارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی یکی از راه‌های وصول و رشد عرفانی را توجه و اکرام فقرا دانست و به حضور مردم استان در کارهای خیرخواهانه اشاره و خاطرنشان کرد: علماء پیام و بیان خود را که پیام دین است به مردم می‌رسانند و به مردم کمک می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *