خانه / نمازجمعه / خبر / امام جمعه موقت بیرجند: چهره فریبکارانه دشمن برای ملت و دولت آشکار شد/ کلید حل مشکلات کشور استفاده درست از داشته‌ها و منابع کشور است

امام جمعه موقت بیرجند: چهره فریبکارانه دشمن برای ملت و دولت آشکار شد/ کلید حل مشکلات کشور استفاده درست از داشته‌ها و منابع کشور است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: رفتاری که دشمن امروز از خود نشان داد و به این بازی پنج ساله پایان داد چندی پیش پیش‌بینی شده بود و چهره فریبکارانه دشمن امروز برای ملت و دولت دیگر کشورها و کشورمان آشکار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند اظهار داشت: معارف دین بهترین کلید صلاح زندگی دنیا و ذخیره زندگی آخرت است.

وی با بیان اینکه بدون معارف دین، هیچ سرمایه دیگری انسان را سعادتمند نمی‌کند، تصریح کرد: تقوا و ایمان دینی بزرگ‌ترین سرمایه انسان است و برای رسیدن به این سرمایه باید فلسفه دین را بفهمیم و درک کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: دین در خدمت دنیا و برای آن نیست بلکه تمام آفرینش باید در خدمت دین‌داری قرار گیرد تا با دین‌داری درست از بن‌بست‌های این دنیا رها یابیم که با معارف دین امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام‌ مختاری با اشاره به اینکه خداوند فلسفه دین را آفرینش انسان معرفی می‌کند، عنوان داشت: فلاح و فوز عاملی برای رسیدن به حیات طیبه بوده به طوری که فلاح یعنی رها شدن و فوز یعنی کامیاب شدن و رسیدن به حیات طیبه‌ای که کام هر انسانی را شیرین می‌سازد است.

وی اضافه کرد: مؤمنینی که دارای چنین ویژگی‌های دینی و اخلاقی هستند به اوج می‌رسند و بقیه از بین می‌روند و نابود می‌شوند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه زندگی دنیا یک کالای فریب است که انسان را مشغول می‌سازد ولی سیراب نمی‌سازد، یادآور شد: انسان‌های عاقلی که برای سعادت کار می‌کنند برای رسیدن به بهشت باید با هم رقابت کنند، چون بقیه چیزها قابل نیست.

حجت‌الاسلام‌ مختاری ادامه داد: بزرگ‌ترین حق خداوند بر ما این است که بندگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه به نزدیکی ماه پر فضیلت رمضان گفت: انسان باید فلسفه روزه و این ماه مبارک را درک کند و انسان زمانی به این درک می‌رسد که انسانیت خود را باور کرده، روح ملکوتی خود را بفهمد و از قرب الهی تغذیه شود.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: انسان‌های عاقل منتظر این فرصت الهی(ماه رمضان) هستند تا جان خود را در این ضیافت الهی سیراب سازند.

حجت‌الاسلام‌ مختاری ماه رمضان را ماه فرصت‌ها دانست و اضافه کرد: این ماه فرصتی برای خودسازی و تمرین تقوا و اخلاص است.

وی با اشاره به موضوع سیاسی مهمی که این روزها در کشور وجود دارد، افزود: خروج رسمی آمریکا از برجام از موضوع سیاسی مهم روز بوده که برجام یک قصه تلخ بود که با مذاکرات سال ۹۲ آغاز و پنج سال انرژی، هزینه و وقت ملت و دولت را به هدر داد و نهایت به اینجا رسید.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: بازی دادن ملت ایران با قضیه برجام کام مردم و رهبری را تلخ کرد و تلخ تر از این قضیه این بود که دو سال و نیم از تصویب برجام می‌گذرد و آمریکا هر چند قبل از این به تعهدات خود پایبند نبود ولی به طور اسمی خود را عضوی از برجام می‌دانستند.

حجت‌الاسلام‌ مختاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از دهه ۸۰ هشدار می‌دهند که مسائل هسته‌ای را دشمن بهانه کرده و به مذاکره برد-برد قانع نیستند، گفت: لذا این رفتاری که دشمن امروز از خود نشان داد و به این بازی پنج ساله پایان داد چندی پیش پیش‌بینی شده بود و چهره فریبکارانه دشمن امروز برای ملت و دولت دیگر کشورها و کشورمان آشکار شد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال غارت منافع ملت‌ها هستند، یادآور شد: حقوق بشر برای آن‌ها بهانه است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: ریشه همه بهانه‌تراشی‌ها  و بدعهدی‌ها این است که آن‌ها احساس کردند در برجام علی‌رغم امتیازاتی که از ما گرفتند و امتیاز قابل توجهی به ما ندادند به اهداف شوم خود نرسیدند که هدفشان اسیر کردن ایران و الگو نشدن کشورمان و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و دنیا است.

حجت‌الاسلام‌ مختاری افزود: دشمن زمانی دید که روز به روز ایران نافذتر می‌شود و به اهداف شوم خود نمی‌رسند بنابراین دوام نیاورند و از برجام خارج شدند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که دشمن فرهنگ ناب و ملت ما را به رسمیت نشناسد و به دنبال تعادل برابر نباشد هرگز دوباره با این نامردها پای میز مذاکره نخواهیم نشست.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه با وجود این داشته‌ها جای هیچ نگرانی نیست و دشمنان ایران و اسلام کوچک‌تر از آن هستند که ما را به زانو  درآوردند اما نقاط ضعف ما از درون است، تصریح کرد: کلید حل مشکلات کشور ما در دست آمریکا و اروپا نیست بلکه درمان دردهایمان از فعلیت رساندن و استفاده درست از میراث غنی و داشته‌ها و منابع کشورمان است.

حجت‌الاسلام‌ مختاری با بیان اینکه متأسفانه دشمن ما را با فتنه‌های خود سرگرم ساخته که سبب شده تا از نظر فرهنگی به غنای لازم نرسیم، گفت: نیاز امروز جامعه وجود مردمی عدالت‌خواه، متدین، انقلابی، شجاع و آزادی‌خواه است.

وی با اشاره به اینکه دشمن فضاسازی می‌کند و بر انتخاب‌هایمان تأثیرگذار است، افزود: ضعف ملت ما بعد از انقلاب در انتخاب‌ها و خودمان است و از مسؤولین انتظار بیشتری داریم تا آنقدر فهیم باشند که راهکار مشکلات مردم را رفع تحریم‌ها ندانند بلکه باید بدانند که کلید حل مشکلات در داخل بوده و با مذاکره مشکلی حل نمی‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: نیاز امروز جامعه مسؤولین مدیر، مدبر، عاقل، بصیر، صادق، شجاع و انقلابی نه ارتباط با آمریکا و اروپا است.

حجت‌الاسلام‌ مختاری ادامه داد: دولت و مجلس بداند اگر این دفعه اروپایی‌ها دوباره آن‌ها را به بازی بگیرند ملت ما دیگر آن‌ها را نخواهند بخشید و از کشور بیرونشان می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر بعد از جنگ به ویژه بعد از سال ۸۸ مسؤولین ما بصیر، هوشیار و بیدار بودند به جای نگاه به خارج برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی می‌کردند که متأسفانه مسؤولین کوتاهی کرده‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اسلام، کشور پهناور و جوانان باهوش و منابع سرشار کشور منبع قدرت و قوت کشور ایران هستند، افزود: ملت ما باید بیدار شوند و مسؤولین مدیر، مدبر و عاقل را انتخاب کنند و کمبودها را جبران نمایند و سرفراز بیاستند که راهکار آن غنی سازی فرهنگی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *