خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: خالی شدن منطقه مرزی برای جامعه عوارض دارد/ محصولات کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: خالی شدن منطقه مرزی برای جامعه عوارض دارد/ محصولات کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود

امام جمعه بیرجند گفت: این منطقه برای اینکه مرزی است لذا نمی‌توان تنها به مسئله اقتصاد حساب باز کرد و خالی شدن منطقه مرزی تنها به اقتصاد نیست بلکه برای جامعه عوارض دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی شامگاه چهارشنبه در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر اعضای کمیسیون کشاورزی طی چند روز در استان از مناطق مختلف بازدید کنند خواهند دید که خود منطقه با زبان بی‌زبانی با آن‌ها سخن می‌گوید.

وی گفت: البته شرح توضیحاتی وجود دارد که تصور می‌کنم از منطقه بازدید داشته باشید و حرف افراد مجرب و شوراهای شهر و روستا را بشنوید آن وقت می‌توانیم با هم بهتر صحبت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: به طور قطع اکثریت مردم راه معاش آن‌ها از کشاورزی به بن بست رسیده، است البته این مسئله راه حل هم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در استان هدررفت آب بسیاری وجود دارد و اگر فکری برای آن شود می‌تواند کمک کند، تصریح کرد: باید محصولات کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود تا زحمتی که کشاورزان می‌کشند روی دست آن‌ها نماند و منافع آن‌ها در جیب دلالان نرود.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ روستای استان آب برای خوردن ندارند و حتی آب کشاورزی نیز وجود ندارد لذا نسخه‌ای که لازم است کمیسیون کشاورزی برای این منطقه بپیچد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: این منطقه برای اینکه مرزی است لذا نمی‌توان تنها به مسئله اقتصاد حساب باز کرد و خالی شدن منطقه مرزی تنها به اقتصاد نیست بلکه برای جامعه عوارض دارد.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: روستاییان برای ماندن در مرز عادت کردند وگرنه کسی نمی‌تواند در این مناطق بماند و مهاجرت روستاییان خطرآفرین است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *