خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: کوتاهی در تربیت نسل آینده فرصت‌سوزی‌ است/دشمن از مسیر فرهنگی ضربه می‌زند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: کوتاهی در تربیت نسل آینده فرصت‌سوزی‌ است/دشمن از مسیر فرهنگی ضربه می‌زند

امام جمعه یبرجند گفت: دانشجویان باید به گونه‌ای تربیت یابند که آینده جامعه را به دست بگیرند و کوتاهی در این امر زیان بوده که مهم‌ترین زیان آن فرصت‌سوزی‌ها است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار سرپرست و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، اظهار داشت: جایگاه علم برای انسان چه از واژه فطری که یکی از انگیزه‌های اصلی انسانی انسان بوده و چه از نظر کارآمدی که هر کاری می‌خواهد انجام دهد مبتنی بر علم بوده، مهم است.

وی تصریح کرد: به طور معمول علم را درگیر اصطلاحات و الفاظ آن هم به شکل جزیره‌ای کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خداوند نسبت به کسانی که خطا می‌روند تعبیر به جهالت می‌کند و کارهای بدی که انجام می‌دهند را در زاویه نادانی آن‌ها بیان می‌کند، یادآور شد: جایگاه دانشگاه و حوزه چه از نظر یک اصل فطری در نهاد بشر و چه از جهت کاربردی که همه امور متکی به علم بوده بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز در شرایطی هستیم که دشمنان به اقرار خودشان برای ضربه زدن تمام گزینه‌ها را روی میز دارند و باید همه در هر جایگاه و مسؤولیتی که قرار دارند تلاش کنند، یادآور شد: تمام کسانی که در دانشگاه مسؤولیتی دارند مانند افسران و فرماندهان این قرارگاه علمی هستند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش دارد برای ضربه زدن به جامعه افراد فهمیده در جامعه را از سر راه خود بردارد و سپس با مکر و حیله جامعه را به تصرف درآورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: تلاش دشمن ضربه فرهنگی زدن به جامعه بوده که در این زمینه قصد دارد جامعه را از اندیشه‌های واقع‌گرا تخلیه و با مکر، حیله و وعده جامعه را تصرف کند که این یک پروژه بوده و اتفاقی نیست و دانشگاه‌ها باید این مسئله را همواره مدنظر داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی به مسئله انتظار اشاره کرد و گفت: انتظار صرفا یک حالت ایده‌آلیستی نیست بلکه انتظار یک نوع آماده‌سازی بوده به گونه‌ای که وضع موجود برای انسان قانع‌کننده نیست و باید به سمت وصلی رفت که در خور انسان باشد.

وی با اشاره به اینکه از راه واقع‌گرایی می‌توان به اهداف انتظار دست یافت، اضافه کرد: تا زمانی که جهل حاکم و هوای نفس غالب باشد و دوری از دین وجود داشته باشد به این هدف نمی‌رسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: انتظار به معنی نشستن نیست بلکه کار کردن است بنابراین با توجه به اینکه در روایات  نیز از انتظار به عمل تعبیر شده نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: تمام آگاهی‌ها، سنجش‌ها و اقدامات لازم در رسیدن به چنین هدفی باید به انجام برسد تا به نتیجه اصلی انتظار دست یابیم.

وی خطاب به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: شما افسران و فرماندهان جنگ نرم هستید و سربازان این جبهه دانشجویان هستند و باید به گونه‌ای تربیت یابند که آینده جامعه را به دست بگیرند و کوتاهی در این امر زیان بوده که مهم‌ترین زیان آن فرصت‌سوزی‌ها است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *