خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: حوزه‌های علمیه از ظرفیت‌های موجود علیه ستمگران استفاده کنند/ مکاتب شرقی و غربی به پوچی رسیده است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: حوزه‌های علمیه از ظرفیت‌های موجود علیه ستمگران استفاده کنند/ مکاتب شرقی و غربی به پوچی رسیده است

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید از تمام ظرفیت‌های موجود در مقابل ستمگران استفاده کنند، گفت: اکنون بهترین زمینه برای این است که حوزه‌های علمیه آن‌چنان که باید از ظرفیت خود استفاده کنند و در مقابل این ظلم جهانی بایستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه جمعه در جمع طلاب خراسان‌جنوبی مقیم در شهر قم، با بیان اینکه اخلاق، رفتار و کردار انسان با نوع جهان بینی و جهان شناسی‌اش ارتباط دارد، اظهار داشت: انسان‌ها از نظر قیافه و ابزار تن به هم شبیه‌اند اما از نظر اخلاق و کردار با یکدیگر متفاوت هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها در مسأله خودشناسی با انگیزه‌های مختلفی روبرو هستند، توضیح داد: بعضی انسان‌ها خود را به عنوان یک موجود مستقل برتر از دیگران می‌دانند که نشأت گرفته از خود بزرگ‌بینی و تکبر است و این انسان‌ها مستکبران عالم و فرعون‌های هر زمانی هستند و در مقابل این‌ها انسان‌های خودکم‌بین، حقیر، چاپلوس و متملق و وابسته قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: با وجود اینکه این دو طیف در دو طرف قضیه قرار دارند اما جبهه آن‌ها یکی است، به این معنا که مستکبران بار خود را در دنیا به وسیله این‌ها می‌کشند لذا تمام جبهه استکباری از این دو طیف صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: انسان منهای خدا پست ترین موجود است لذا انسان باید حقیقت هر امری را آنطور که است بشناسد.

وی درگیری‌های فیزیکی، جنگ‌ها، خونریزی‌ها و ظلم و ستم‌ها را به ظاهر فیزیکی دانست و با اعلام اینکه در اینگونه موارد واقع مطلب فیزیکی نیست، عنوان کرد: انسان به دلیل اینکه موجودی فرهنگی است، مشکلات و راه حل مشکلاتش نیز فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به نامگذاری روز ۱۵ شعبان به نام روز مستضعفان اشاره کرد و توضیح داد: استضعاف امر خوبی نیست و بد است لذا مراد از روز نیمه شعبان یعنی روز نجات مستضعفین.

امام جمعه بیرجند با بیان خداوند منت می‌گذارد و مستضعفین را در جای جایی که حکمتش اقتضا کند کمک می‌کند، اضافه کرد:  آنچه قانون است وعده خدا است و هر وقت به آن عمل شود جواب می‌دهد.

وی مطرح کرد: اگر مستضعف برای نجات خود تلاش نکند شریک جرم حساب می‌شود، درست است که منت خدا بر مخلوق بوده و خواهد بود اما اگر تغییر در انفس، عزم و مبارزه با ظلم در فرد وجود نداشته باشد و روحیه حق‌طلبی و حق‌شناسی بر فرد حاکم نشود یا ستمگر می‌شود و یا زیر باز ستم دیگری می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی انسان را اشرف مخلوقات دانست و با اشاره به اینکه اسلام مکتب انسان و نسخه انسان‌پروری است، بیان داشت: امروز در یک امتحان عظیم قرار گرفتیم و مستکبران عالم در راستای مؤلفه انتظار سنگ تمام گذاشتند و برنامه‌های خود را در این جهت ریخته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه جنگ امروز یک جنگ رودرو است، تبیین کرد: مستکبران مجهز شده و می‌دانند ظهور حضرت مهدی(عج) به ضرر آن‌ها تمام می‌شود بنابراین در این راستا از هیچ تلاش و برنامه‌ای فروگذار نمی‌کنند.

وی با اعلام اینکه مستکبران عالم حاضر به پذیرش هیچ حقی نیستند، اظهار داشت: به گفته بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، “انقلاب اسلامی معجزه بود” لذا این انقلاب واصل و دنیا کر و کور شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه حوزه‌ها باید انقلابی بمانند اشاره کرد و توضیح داد: حوزه‌های علمیه باید از تمام ظرفیت‌های موجود در مقابل ستمگران استفاده کنند.

امام جمعه بیرجند متذکر شد:  حوزه‌های علمیه باید اقدام به طرح‌ریزی کنند، با تخصص عمل نمایند و با مخاطبان خود با طرح و مقدمه و نتیجه حرف بزنند و اگر چنین شود قطعا مردم در مقابل ستمگران می‌ایستند و آن‌ها هم پشتوانه‌ای ندارند و بدتر از همه ملت‌های خودشان با آن‌ها دشمن می‌شوند چرا که از آن‌ها به ستوه آمده‌اند.

وی با اعلام اینکه مکتب‌های شرقی و غربی از نظر فکری به پوچی رسیده است، خاطرنشان کرد: اکنون بهترین زمینه برای این است که حوزه‌های علمیه آن‌چنان که باید از ظرفیت خود استفاده کنند و در مقابل این ظلم جهانی بایستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *