خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: وضعیت بیکاری قابل قبول نیست /لزوم استفاده از منابع برای جوانان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: وضعیت بیکاری قابل قبول نیست /لزوم استفاده از منابع برای جوانان

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بیکاری و رکود موجود در کشور قابل قبول نیست، گفت: با وجود این همه منابع باید در دنیا اول باشیم نه اینکه در مشکلات دست و پا بزنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار مهر،حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با اعضا مجمع جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: جوان ها سرمایه بزرگ هر جامعه ای هستند اما نباید قشرهای مختلف جامعه را از هم جدا فرض کنیم.

وی بیان کرد: نباید جوان جدا از جامعه فرض شود بلکه جوان برآمده از تلاش و کوشش مادر، پدر، معلم و جامعه است بنابراین و همه باید قدر این محصول کار خود را بدانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: اگر جامعه برای جوان از نظر رشد علمی، فرهنگی، اقتصادی و کارآیی اقدامی نکند خود جامعه آسیب می بیند.

منابع موجود در کشور نباید در اختیار عده ای خاص قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه ایران کشوری نیست که در آن جوان ضایع شود، بیان داشت: همه سرمایه های مادی و طبیعی در این کشور وجود دارد اما باید از آن استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه منابع موجود در کشور نباید در اختیار عده ای خاص قرار گیرد، افزود: چرا با این همه منابعی که داریم صنایع تبدیلی برای بکارگیری جوانان نداریم؟ چرا مرزها، مناطق آزاد و بازارچه های مرزی جلوی کالای بیگانه را نمی گیرند تا جوان ما بتواند کار کند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیکاری و رکورد موجود در کشور را قابل قبول ندانست و گفت: با این همه منابع موجود در کشور باید در دنیا اول باشیم نه اینکه در مشکلات دست و پا بزنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه سیستم حکومتی مردمی بوده و اختیارات دست مردم است، افزود: در گذشته اختیارات در دست بیگانه بود در حالی که نظام انقلاب اسلامی اختیار را دست مردم داد و خودمان هستیم که کم کاری می کنیم.

وی با بیان اینکه سرنوشت کشور در انتخابات به دست خود مردم گذاشته شده است، ادامه داد: اگر دقت کافی را در انتخاب اشخاص کارشناس، کارآموزده، متعهد و دور از هیاهوی های صنفی داشته باشیم این مشکلات به وجود نمی آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اما امروز باید حرکت خود را از نو و به صورت کارشناسی و درست آغاز کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *