خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر: کارنامه کثیف استکبار برای مردم دنیا بازگو شود/ جبهه فرهنگی را محکم نگه دارید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر: کارنامه کثیف استکبار برای مردم دنیا بازگو شود/ جبهه فرهنگی را محکم نگه دارید

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه باید با ارشاد به فرهنگ اسلامی؛ مردم را از حیرت و سرگردانی نجات دهیم، گفت: باید جبهه فرهنگی را محکم نگه دارید و امروز دشمن همه چیز خود را از دست داد تنها ابزارش تهدید و تطمیع است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز (۵ اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان اظهار کرد: مسئله فرهنگ خلاصه هستی هر جامعه با هر نوعی فرهنگی است و انسان مانند شاخه گلی است که خداوند او را در طبیعت قرار داده و از انواع و اقسام ارزش‌ها، عواطف، اوصاف و احساسات برخوردار است.

وی با بیان اینکه ماهیت انسان ها و جوامع از روی فرهنگشان شناخته می‌شود، افزود: فرهنگ ما اسلام است و شاخص آن اهل بیت علیه السلام هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تقابل‌های بین المللی فرهنگ بیگانگان قتل و کشتار و ویرانی کشورها است، گفت: در مقابل فرهنگ بیگانه که بوی ظلم و دزدی و خون می‌دهد فرهنگ اهل بیت علیه السلام و انبیای الهی قرار دارد که عطر آن دنیا را گلستان می‌کند.

امام جمعه بیرجند خطاب به کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ادامه داد: کار شما ارشاد به فرهنگ اسلامی، محبت، ایثار، صداقت و خداپرستی است.

به گفته وی دشمن در جهت گمراه کردن مردم تلاش می کند و در فضای مجازی با انواع تهمت، جوسازی و شیطنت جامعه را به سمت گمراهی هدایت می‌کند اما کار فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل کار دشمن قرار دارد و لذا مسئولیت بسیار سنگین است چرا که تمام هویت انسان در فرهنگ است و اگر کوتاهی کنیم دشمن جوانان ما را شکار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید با ارشاد به فرهنگ اسلامی مردم را از حیرت و سرگردانی نجات دهیم، عنوان کرد: باید جامعه را با زبان های مختلف علمی، فقهی و هنری به حق، عدالت، ارزش‌ها و فضایل هدایت کنیم اما موثرترین زبان‌ها برای هدایت جامعه زبان هنر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: با زبان هنر می توان در کوتاه ترین زمان تاثیرگذاری کرد و سرنوشت انسان را تغییر داد و اگر زبان هنر بخواهد در جهت فرهنگ اسلامی باشد نقش بسزایی می تواند در هدایت انسان داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن می‌گوید برای نابودی ما تمام گزینه‌ها را روی میز دارد، افزود: بنابراین ما در یک جبهه همه جانبه قرار داریم که در آن تهدید فرهنگی، اقتصادی، توسعه مفاسد اجتماعی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن تعارف ندارد و تهاجم آنان ممکن است نظامی و یا فرهنگی باشد اما خطر آن هیچ فرقی ندارد، گفت: باید افسران و سربازان فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحنه تهاجم فرهنگی همانند برادران خود در جبهه نظامی کم نیاورند و در مقابل دشمن سنگ تمام بگذارند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه در جنگ نظامی پیروزی دشمن مقدمه‌ای برای تسلط فرهنگی در جامعه است، تصریح کرد: اما در جنگ فرهنگی اینگونه نیست و اگر دشمن پیروز شود و ماهیت را تغییر دهد دیگر نمی شود کاری کرد؛ فرهنگ چیزی نیست که باز پس گرفته شود.

وی ادامه داد: جبهه فرهنگی عیناً تعیین غلبه و شکست است و امروز حق به تمام معنا با جبهه کفر و باطل درگیر است بنابراین هرکسی هرکاری از دستش برمی‌آید باید عمل کند چرا که هیچ کسی نمی‌تواند شاهد باشد تا دشمن کشور و ناموس و اقتصادش را ویران کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید جبهه فرهنگی را محکم نگه داشت، افزود: امروز اگر چه اولتیماتوم دشمن پررنگ است اما دشمن همه چیز خود را از دست داده و در بین ملت خود نیز منفور است و تنها ابزار آنان تهدید و تطمیع است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطر نشان کرد: اگر در سطح فکر انسان به جنبه ایمانی برسد دیگر تهدید و تطمیع دشمن در او اثر نمی گذارد.

وی با بیان اینکه باید کارنامه کثیف استکبار برای مردم دنیا بازگو شود، گفت: زیبایی فرهنگ اهل بیت علیه السلام منحصر به شیعه نیست و همه از مسلمان و غیر مسلمان فضیلت‌ها را می‌پذیرند لذا برگ برنده دست شما است و تنها به برنامه ریزی نیاز است تا در مقابل دروغ و سحر دشمن حقایق را به مردم دنیا ارائه دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *