خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: آنچه پاسخ جریان‌های انحرافی را می‌دهد بصیرت است/ دشمن با اسم‌ها و طرح‌های گوناگون در پی ضربه زدن به مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: آنچه پاسخ جریان‌های انحرافی را می‌دهد بصیرت است/ دشمن با اسم‌ها و طرح‌های گوناگون در پی ضربه زدن به مسلمانان است

امام جمعه بیرجند گفت: امروز مهم‌ترین مسئله در مقابله با توطئه‌های دشمن بصیرت است یعنی آنچه که پاسخ جریان‌های انحرافی را می دهد بصیرت است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از خوسف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره نخستین شهید مدافع حرم اهل‌بیت(ع) خراسان‌جنوبی، شهید مرتضی بصیری‌پور در هیأت حسینی خوسف اظهار داشت: مقام اهل‌بیت(ع) در نزد دوست و بیگانه یک جایگاه استثنایی و قابل‌قبول است.

وی با بیان اینکه متأسفانه هم در صدر اسلام کسانی که نفاق گونه وارد شدند و هم با پیامبر(ص) و بعد از آن با اهل‌بیت(ع) جنگیدند، بعدها نیز هم دست به کارهای خشونت‌آمیز و گسترش اندیشه‌ها انحرافی زدند، تصریح کرد: این افراد امروز هم در بین ما وجود دارند و کسانی که به عنوان خوارج در دوران ائمه با آن‌ها می‌جنگیدند امروز نیز وجود دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امام علی(ع) که بسیاری از آیات قرآن بیانگر فضیلت ایشان می‌باشد به دلیل ترس از توطئه‌های تکفیری‌ها تا زمان امام موسی‌بن جعفر(ع) قبرشان پنهان بود، اضافه کرد: از گذشته تا به امروز کشورهای غربی پشت بسیاری از فتنه‌های بزرگی که علیه کشورهای اسلامی ایجاد شده بوده و هستند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: چه آن روزها و چه امروز مهم‌ترین مسئله در مقابله با توطئه‌های دشمن بصیرت است یعنی آنچه پاسخ جریان‌های انحرافی را می‌دهد بصیرت است.

وی یادآور شد: هرچند در اصلاح همه گزینه‌ها برای مقابله با دشمن کاربرد دارد ولی آنچه سبب نجات جامعه از انحراف می‌شود، بصیرت بوده بدترین گزینه دشمن در میان سایر گزینه‌هایش برای ضربه زدن به جوامع مسلمان گزینه گمراهی بوده که با ابزارهای مختلف همچنان که خودشان اذعان می‌دارند همه گزینه‌ها روی میز است استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: شیطنت دشمن نسبت به نظام اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس از طریق صدام بوده و در این زمان از چند سال قبل با طرح و برنامه‌ریزی تکفیری‌های با اسم‌های گوناگون در تصرف عراق و سوریه خودنمایی می‌کند که یک ظاهر و یک باطن دارد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی به شکل ظاهری شیطنت دشمن و بیگانگان اشاره کرد و گفت: بیگانه در شیطنت، افرادی را که بصیرت ندارند در ظاهر گول زده به طوری که این افراد می‌گویند عراق و سوریه کشورهای خودمان نیست پس چرا ما باید در آن‌ها هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه غرب از  ۷۰ سال قبل حکومت غاصبی را در فلسطین اشغالی که جایگاه جغرافیایی خاصی دارد برنامه‌ریزی کرد تا این منطقه را پر از آشوب نگه دارند و در عین حال در مقابل آسیب‌ها اسرائیل را حفاظت نمایند، اضافه کرد: در طرحی که وهابی‌ها در اجرای منویات اسرائیلی‌ها ریختند تا عراق و سوریه را جایگاه تکفیری‌ها سازند با این تفکر صورت گرفت که مرز اسرائیل به کنار کشور ایران می‌رسد و به همین سبب بود که اسرائیل و کشورهای غربی در این مدت تکفیری‌ها را مورد حمایت خود قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: دلیل حمایت اسرائیل و کشورهای غربی از گروه‌های تکفیری عراق و سوریه این بوده که سرنوشت مردم ایران و بسیاری از مسلمانان در گرو این قضیه است که مرز اسرائیل کنار دیوار ایران می‌آید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بیگانگان غربی که خودشان تکفیری‌ها را در دو کشور حساس عراق و سوریه تجهیز  کردند و مأموریت دادند، برآورد نظامی آن‌ها این بود که ۳۰ سال طول می‌کشد که این کشورها تخلیه شوند اما حضور مدافعان حرم و حضور مشاوران نظامی ایران طرح و برنامه‌های کارشناسانه در یک فرصت هم عراق و هم سوریه از را وجود تکفیری‌ها پاک کرد، تصریح کرد: بنابراین دشمن هر جا در بماند در هر طرح و برنامه‌ای که دارد به شیطنت رو می‌آورد و علاج آن بیش از هر چیز بصیرت است.

وی با بیان اینکه دشمن با اسم‌ها و طرح‌های گوناگون در پی ضربه زدن به جوامع مسلمان است، یادآور شد: طرح و برنامه دشمن این است که مسلمانان به وحدت نرسند چون می‌دادند در این صورت کارشان تمام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: دشمن از هر نوع کاری که مسلمانان نسبت به مسلمانان دیگر را بی‌تفاوت نماید دریغ نمی‌کند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی به مشکلات یمن، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: مسلمانان را می‌کشند اما ذهن دیگر مسلمانان را با موضوعات دیگر منحرف و مسلمانان را نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت می‌سازند در حالی که اسلام دستور می‌دهد مسلمانان باید در رفع مشکلات یکدیگر کمک کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به دشمنی دشمنان امروز باید دست دشمن را در مورد موضوع نفوذ بشناسیم، گفت: امروز روز هوشیاری بوده و هرچند امروز دنیا به نام کشورهای مختلف تفکیک شده اما جبهه عدالت‌خواه اسلام در تمام دنیا طرفدار دارد و سمبل آن اربعین حسینی است.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: مواضع، حرف، سخن و همنشین خود را باید طبق معیارهای اسلامی قرار دهیم و به هر نحوی از کسانی که اهل ستم هستند دوری بجوییم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *