خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: فکر «خودپرستی» خارج از اسلام و انسان دوستی است

امام جمعه بیرجند: فکر «خودپرستی» خارج از اسلام و انسان دوستی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نباید فرهنگ اسلامی را از دست بدهیم، گفت: خودپرستی از مشکلاتی فرهنگی است که جامعه را تهدید می‌کند و اگر این امر را حل کنیم دستاوردها مختلف نخواهد توانست ما را نجات دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲ اردیبهشت) در دیدار با رئیس و هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: قبل از انقلاب پزشکان ما هند و پاکستان بود و یا بیماران به خارج از کشور اعزام می شدند و وضع ایران اینگونه بود و البته این منحصر به مسائل پزشکی نبود بلکه در بسیاری از بخش های دیگر هم وابسته بودیم.

وی با اشاره به پیشرفت مسائل پزشکی و بخش های دیگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: باید این دستاوردها و اقدامات نظام اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب اطلاع رسانی شود چرا که بیگانه همیشه از ناآگاهی ها سوء استفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کشور به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه ها رشد بالایی داشته، افزود: این رشد و پیشرفت با زحمات شبانه روزی در این چهل سال به دست آمده اما باید توجه داشته باشیم که باید این دستاوردها را با فرهنگ اسلامی و تعهد انسانی حفظ کنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسلمانان همواره سرقافله علم و دانش و تحقیق پزشکی بودند، ادامه داد: هدف اصلی در بخش پزشکی، تجارت و هر حوزه دیگری این بوده که به نوع بشر خالصانه و برای رضای خداوند خدمت شود و سایر مسائل جنبی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرهنگ اسلامی را از دست بدهیم، عنوان کرد: خود مقدم داشتن بر دیگران یکی از مشکلاتی فرهنگی است که جامعه اسلامی را تهدید می کند و اگر این امر را حل کنیم دستاوردها مختلف نخواهد توانست ما را نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر انسانی دارای دو فرصت خدمت گیری و خدمت رسانی است، تصریح کرد: از زمان تولد انسان خدمات مختلفی را به رایگان از والدین، معلم، مدرسه و دانشگاه می گیرد تا پزشک یا عالم و یا تاجر شود اما اکنون که به این درجه رسیده ایم نوبت ما است که مطابق آن نرخی که خدمت گرفتیم به جامعه خدمت رسانی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی با بیان اینکه سلامت در فرهنگ بسیار با اهمیت و مهمتر از سلامت جسم است، گفت: این فکر وارداتی و غیراسلامی و غیرانسانی است که بگوییم حالا که مسئول شدم تمام منافع خودم مطرح باشد و این یک نوع بیماری است.

وی بیان کرد: دشمن از دستاوردها و پیشرفت های مختلف نظام اسلامی عصبانی است و نمی تواند به ما آسیب برساند اما فکر خودپرستی که فکری خارج از اسلام و انسان دوستی است می تواند به جامعه ما آسیب برساند و این خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید برای بهداشت فکر و فرهنگ تلاش کرد تا سلامت آن حفظ شود، افزود: مسائلی که بر اساس حفظ حقوق و توجه به ضعیف باشد را باید رعایت کنیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: وقتی آمار خطای پزشکی اعلام می شود باید متناسب با آمار و ارقام تعقیب خاطی باشد اما اگر آمار تناسب نداشته باشد نشان می دهد مشکلی در نظام پزشکی و جود دارد.

به گفته وی فرهنگ محبت و تعهد نسبت به انسان ها بیشتر از هر چیزی به عنوان سرمایه جمعی اهمیت دارد و باید بر اساس تعهد ایمانی خود را موظف به خدمت به بندگان خدا بدانیم و کمتر عبادتی به اندازه خدمت و نیکی به انسان ها اجر و ثواب دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *