خانه / درس اخلاق / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اهرم تبیین توحید و شرک را امروز بدترین کفار به دست گرفته اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اهرم تبیین توحید و شرک را امروز بدترین کفار به دست گرفته اند

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز عوامل آمریکا برای مردم شرک و توحید را معنی می کنند، گفت: آمریکا از این شرایط نهایت سوءاستفاده را برده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح پنجشنبه در جمع مدیران کل دستگاه های اجرایی با عنوان درس اخلاق اظهار کرد: شرایط دنیا و جامعه امروز ما طوری شده که مشکلات زیادی داریم.

وی افزود: زمانی در برابر این مشکلات بی تفاوت هستیم اما یک زمان احساس می کنیم که دیگر بس است و از نیمه راه ضرر باید برگردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این مسئله یک مسئله ریشه ای است، گفت: تمام انبیایی که نیز مبعوث شدند در پایان علت العلل تمام قضایا را در این خلاصه فرمودند که ما یا موحد نیستیم و یا توحید ما به شرک آلودگی دارد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: یکی از بلاهای زمان ما هم نیز این شده که اهرم توحید و شرک را بدترین کفار به دست گرفتند و در این راه از جهل جوامع بشری سوءاستفاه کرده و برای مردم توحید و شرک را تبیین می کنند.

وی تصریح کرد: آنها فقط به دنبال منافع خود هستند و نه از توحید عقلانی در این بحث خبری است و نه از توحید وحدانی و همه چیز را به بازی گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز انگلیس، صهیونیسم و آمریکا عواملی دارند که برای ما توحید و شرک را معنی می کنند و نتیجه آن همین شرایطی است که ایجاد شده و حداکثر سوءاستفاده را کرده و می کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: آنها به اسم توحید بدترین جنایات را کردند واگر اجازه دهیم شرایط همین طور پیش رود وراثت بسیار بدی برای نسل بعد خواهد بود.

وی با بیان اینکه این عالم رحم پرورش انسان ها است و باید در این عالم انسان شود تا در عالم بعدی به آنچه که باید نائل آید، گفت: در این راستا تنها یک راه دارد و آن همان راهی است که انبیاء نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خدا فطرت را به عنوان یک قطب نما نشان داده که باید بر اساس همان حرکت کنیم، تصریح کرد: در غیر این صورت در آلودگی ها غرق می شویم و عمر هم چیز تکراری نیست و یک روز آن هم دیگر بر نمی گردد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هیچ لذتی بالاتر از لذت توحید عملی نیست، گفت: هیچ عملی نیز زیباتر از عمل ایمانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر عملی که می خواهیم انجام دهیم باید ببینیم اول خدا راضی است یا نه اما افسوس که کارهایمان را بر اساس دیدگاه خود انجام می دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر هر مسئله ای که پیش می آید اول رضایت خدا را درنظر بگیریم در نزد خدا جایگاه بلندی داریم، یادآور شد: کلیدی که بتواند این بشر را نجات دهد تنها توحید است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *