خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ امنیت و جان مسلمین و اسلام هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ امنیت و جان مسلمین و اسلام هستند

امام جمعه بیرجند گفت: اینکه دشمن می خواهد تحت عناوین مختلف از قدرت جمهوری اسلامی ایران بکاهد برای نابودی ما است البته این خوابی است که هرگز برای استعمار و استکبار تعبیر نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از  خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین  سید علیرضا عبادی امروز (۲۹ فروردین) در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان جنوبی به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اوجب واجبات حفظ اسلام است و بخش عظیم آن در جهاد است.

 وی با بیان اینکه از نظر روانشناختی و انسان شناسی انگیزه فساد و استکبار در انسان وجود دارد و این یعنی میدان آزمایش، افزود: دین اسلام مطابق با فطرت انسان است بنابراین داروی مقابله با فساد و ظلم در دنیا جهاد است که در اسلام واجب شمرده شده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهاد گاهی در معنی جنگ ابتدایی و گاهی در جنگ دفاعی است، عنوان کرد: در جنگ ابتدایی نظارت باید تحت نظر معصوم علیه السلام باشد تا انگیزه سلطه طلبی و اغراض مادی را به اسم دین تحمیل نکنند و کشورگشایی را به جای فرهنگ اسلام نگذارند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اما جهاد دفاعی در دو بخش مطرح می شود یکی دفاع شخصی است که فردی به او هجوم آورده است و تسلیم مهاجم نباید شد و باید مقاومت کرد و این نه تنها گناه نیست بلکه وظیفه است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ظلم هایی که در عالم می شود بخشی مربوط به مستکبران است که در جان و مال و ناموس دیگران طمع می کنند، افزود: اما بخش عظیم آن در ظلم پذیر است باید در مقابل متجاوز و ظالم مقاومت کرد و حق تسلیم شدن نداریم.

 حجت الاسلام والمسلمین  عبادی با اشاره به اینکه برای دفاع از اسلام و جامعه مسلمان همه افراد و اشخاص از زن و مرد و با هر وسیله ای باید در مقابل دشمن بایستند، گفت: ظلم پذیری گناه بزرگی است و فرد ذلیلی که تسلیم ظالم می شود در گناه شریک ظلم است.

 وی بیان کرد: این درس بزرگی است که در مقابل دشمن تسلیم نشویم و فرقی ندارد تهاجم نظامی و یا نفوذ فرهنگی باشد این دفاع واجب است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دفاع در صحنه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی واجب است، ادامه داد: جهاد دفاعی که مشروط به حضور امام معصوم علیه السلام نیست بلکه حکمی دائمی و بر همه مسلمانان واجب است و حتی در دفاع اذن لازم نیست چون خداوند دفاع را به عنوان امری فطری در انسان و غیرانسان قرار داده است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه اگر مردم در مقابل استعمارگر و ظالم قد علم کرد تا سرجایش بنشیند، گفت: اینکه دشمن می خواهد تحت عناوین مختلف از قدرت جمهوری اسلامی ایران بکاهد برای نابودی ما است البته این خوابی است که هرگز برای استعمار و استکبار تعبیر نخواهد شد.

 به گفته وی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ امنیت و جان مسلمین و اسلام هستند و این در بالاترین مرتبه عبادت قرار دارند و این اوجب واجبات است و درود بر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که خار چشم بیکانگان هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *