خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سلامت نفس با طرح و اعتبارات محقق نمی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سلامت نفس با طرح و اعتبارات محقق نمی شود

امام جمعه بیرجند با انتقاد از اینکه امروز تفکر پول پرستی به جای تفکر خدا پرستی مطرح است، گفت: اگر سلامت نفس باشد همه چیز درست می شود اما با طرح و اعتبارات این محقق نمی شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۷ فروردین) در دیدار با مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان اظهار کرد: ارائه خدمات و تسهیلات بهداشتی و درمانی بیمه سلامت به جامعه هدف جای تقدیر و تشکر دارد.

 وی با اشاره به اینکه اما آنچه مشکل اصلی جامعه بشری به آن گیر کرده و با این قضایا حل نمی شود این است که نفس انسان سالم نیست، افزود: مراد از طرح سلامت به معنای صحیحش این است که انسان از لحاظ فکری و روحی سلامتی خود را بازیابد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر انسان سالم نباشد هر طرحی اجرا شود سلامتی حاصل نمی شود، گفت: برای طرح سلامت تبلیغ بسیاری شد اما به جایی نرسید چرا که نفس انسان سالم نیست و این هم فرهنگ وارداتی است که به جای خدا و کرامت انسانی پول مطرح است بنابراین به صورت مسابقه مدام به دنبال اعتبار می رویم و کفاف هم نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: فرهنگ اسلام ناب این است که در گذشته پزشکان به دلیل سلامت نفسشان تمام همت آنان بر این بود که مریض خوب شود اما اکنون تمام همت این نیست و سیستم های درآمدزایی خود را افزایش دادند.

 وی با اشاره به اینکه در گذشته درد مریض، درد طبیب بود و مردم به هم عشق می ورزیدند، ادامه داد: سخن از کسب درآمد نبود بلکه سخن از درمان مریض و حل مشکل مطرح بود و این یعنی سلامت نفس.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر سلامت نفس باشد همه چیز درست می شود اما با طرح و اعتبارات این محقق نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با انتقاد از اینکه امروز تفکر پول پرستی به جای تفکر خدا پرستی مطرح است، گفت: این فرهنگ وارداتی و نفوذ است که به مسلمانان آسیب زده است.

 به گفته وی البته امروز پزشکان متعهدی هم وجود دارند که در روستاها خدمات رایگان انجام می دهند اما از طرفی هم پزشکانی هستند که از طرح سلامت پول های بسیاری علاوه بر گرفتن زیرمیزنی به جیب زدند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید امور عادلانه برگزار شود، بیان کرد: اما شیوه ای که اکنون به عنوان فکر ناسالم آمده هرگز کارساز نیست لذا اعتبارات بالا است اما در پایان کار کم می آورد که علت این را هم باید از مقامات نطارتی پرسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *