خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند:نظریات پزشکی قانونی نقش مهمی در اجرای عدالت دارد

امام جمعه بیرجند:نظریات پزشکی قانونی نقش مهمی در اجرای عدالت دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نظریات پزشکی قانونی نقش مهمی در اجرای عدالت دارد، گفت: خوشبختانه امروز حسن اعتمادی که مسئولان به پزشکی قانونی دارند برای همه سند است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر یک شنبه در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: پزشکی مسئولیت سنگینی دارد و به تبع آن پزشکی قانونی مسئولیت سنگین تری را بر دوش دارد.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی اگر از چارچوبه وظایف خود خارج شود گناه عظیم و نابخشودنی انجام داده است، افزود: به دلیل برخی تفکرات عقب مانده ممکن است پزشکی قانونی مورد بی مهری و توقعات بیجا قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر پزشک نسبت به آنچه انجام می دهد دقت لازم را نداشته باشد نسبت به جان مردم نیز مسئول است، گفت: در روایات از کسانی که چشم به روی مسائل علمی می پوشانند و به میل دیگران حرف می زنند به انسان های سفیه تعبیر شده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کسی که بهترین نظریه کارشناسی را دارد اما آن را به جهت انگیزه های مختلف بیان نمی کند، انسانی سفیه است، عنوان کرد: در بسیاری از کارشناسی های مالی، اقتصادی، علمی گرفته تا پزشکی قانونی که نفوذ انسان ها مطرح است باید دقت لازم انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه خوشبختانه اعتماد بسیار خوبی در مرکز کشور به پزشکی قانونی وجود دارد، بیان کرد: اگر انسان کار خود را به درستی انجام دهد و گرفتار خواسته های بی جای برخی افراد نشود قطعا به سعادت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به انسان کرامت داده است لذا انسان نباید بنده غیر خدا باشد، اظهار داشت: خوشبختانه امروز حسن اعتمادی که مسئولان به پزشکی قانونی دارند برای همه سند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنچه برای همیشه برای انسان می ماند حق، عدالت و وجدان انسانی است لذا نباید در جهت اشخاص پر توقع عمل کنیم، افزود: امیدواریم کار پزشکی قانونی همواره از نوع عبادت باشد و از کسانی که به دنبال ناحق و باطل هستند تاثیر نگیرد چراکه مسئولیت ها و دنیا فانی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *