خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: هنرمندان سربازان قرارگاه فرهنگی هستند/ باید با هنر خود به جبهه باطل هجوم ببریم

امام جمعه بیرجند: هنرمندان سربازان قرارگاه فرهنگی هستند/ باید با هنر خود به جبهه باطل هجوم ببریم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به هنرمندان، گفت: شما سربازان قرارگاه فرهنگی، افسران قرارگاه فرهنگی و فرماندهان جبهه فرهنگی هستید، هنر امروز موثرترین زبان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی امشب در دیدار با جمعی از هنرمندان بیرجند اظهار داشت: خودشناسی قبل از هر اقدامی حرف اول را می‌زند و ما باید در این جهت دو بعد را در یک مثلث در نظر بگیریم.

وی گفت: صفحه روحی انسان یک سمت مثلث است، صفحه‌ای که باید در هر زاویه متناهی باور کنیم و خود را دست کم نگیریم و این دارای مستنداتی در قرآن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان یک موجود نامتناهی است، افزود: نشانه‌های این موضوع را می‌توانیم در آرمان‌های انسان مشاهده کنیم، انسان‌ها از نظر آرمان محدودیت ندارند البته اگر آن آرمان‌ها به صورت خام استفاده شود جزء خسران چیز دیگری نیست.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تمام آرمان‌هایی که حاصل می‌شود شدنی است، تصریح کرد: مسأله بعدی در این مثلث، انعکاس آن به وسیله ابزار است، آنچه که از مجموعه احساسات، عواطف و غرائض انسان وجود دارد قابل انعکاس است.

وی با بیان اینکه مسأله سوم، جهان طبیعتی است که خداوند قرار داده و برای پیاده کردن آن خداوند تمام امکانات را داده است، ادامه داد: اگر از چوب، جعبه ساخته شود و یا از تخیلات در قالب‌های شیرین شعری گفته شود به آن هنر می‌گوییم، هنر به آن محصول انعکاس یافته تعبیر می‌کنیم اما واقعیت این است هنر اصلی روی همان صفحه روح انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هنر اصلی در انواع و اقسام خودسازی‌ها است زیرا انسان هدفمند آفریده شده است، خاطرنشان کرد: بالاترین هنر، خدایی شدن است و اگر آن صورت بگیرد همه چیز مانند علم، مال، سخن، جهاد و خوابیدن زیبا می‌شود لذا این بالاترین هنر است و به همه آن رنگ خدایی می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیری نسبت به شهید سید مرتضی آوینی داشتند و فرمودند هنر در قلمش، به راستی خود شهید آوینی هنر بود و در علم، رفتار، شجاعت و گفتارش خدایی بوده است.

وی افزود: ناخداها و بی خداها در تعرض به حق و حقوق در دنیا انواع جنایت‌ها را انجام می‌دهند و غارت‌هایی بدتر از مغول انجام داده‌اند اما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مردان میدان در زوایای مختلف ایستادگی کردند و خدایی بودند و به خدا پیوستند و این همچنان ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی امروز بیش از گذشته مورد تهاجم دشمن قرار گرفته و هنرمندان می‌توانند به جبهه فرهنگی کمک کنند.

امام جمعه بیرجند خطاب به هنرمندان، عنوان کرد: شما سربازان قرارگاه فرهنگی، افسران قرارگاه فرهنگی و فرماندهان جبهه فرهنگی هستید، هنر امروز موثرترین زبان است.

وی اذعان داشت: تشکیل قرارگاه دفاعی در مقابل تهاجمات دشمن نیازمند طرح است، به صورت فردی احساسات، گفته‌ها و عمل ارزشمند است اما آنچه که موثر است، داشتن یک طرح می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: دشمن در جبهه حق می‌تازد و ما هم باید با هنر خود به جبهه باطل هجوم ببریم، اگر جبهه باطل با حق روبرو شود به طور قطع جبهه باطل شکست می‌خورد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *