خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: ذخایر ارزشمند فرهنگی روستاها حفظ شود

امام جمعه بیرجند: ذخایر ارزشمند فرهنگی روستاها حفظ شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخایر ارزشمند فرهنگی ما در روستاها باید حفظ شود، گفت: در زمین‌هایی که منابع طبیعی موظف است به بنیاد مسکن واگذار کند باید با سعه صدر و دست باز عمل کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۰ فروردین) در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی استان اظهار داشت: یکی از ضروریات زندگی هر انسانی مسکن است و نظام اسلامی هم دولت را موظف به تامین مسکن شهروندان کرده است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم افتخار اولین دستور امام خمینی(ره) به عنوان حساب ۱۰۰ برای پشتیبانی از قانون تامین مسکن شهروندان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر شهروندی زمانی احساس می کند که این کشور متعلق به او است که در یک چهار دیوار و مسکن متعلق به خودش زندگی کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به شرایط کویری و کاهش نزولات آسمانی در استان، ادامه داد: در زمین‌هایی که منابع طبیعی موظف است به بنیاد مسکن واگذار کند باید با سعه صدر و دست باز عمل کند و زمین‌های رها شده در روستاها را در اختیار روستائیان قرار دهند.

وی با بیان اینکه مستحکم سازی واحدهای مسکونی در شرایط فعلی که خشکسالی بر استان حاکم است یکی دیگر از مسائلی است که باید مورد توجه باشد، گفت: روستاییان به خاطر خشکسالی کشاورزی خود را از دست داده و دولت هم صنعت لازمی برای آنان در نظر نگرفته و از طرفی هم منابع طبیعی دست و بال آنان را از کشت احتمالی می‌گیرد لذا باید با روستاییانی که با این شرایط سخت در منطقه مرزی در روستا می‌مانند برخورد مناسبی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تامین سند روستایی بسیار ارزشمند است و باید این مهم ادامه یابد تا روستایی که فرصت و شرایط ندارد از آن استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها، افزود: اما روستایی امروز به دلجویی‌های بیشتری نیاز دارد و ذخایر ارزشمند فرهنگی ما در روستاها است که اگر حفظ شود فرهنگ جامعه حفظ شده است.

وی تاکید کرد: یکی از سنگرهایی که همه باید از آن دفاع کنیم روستاها هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *