خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خدمت‌رسانی بسیج جامعه پزشکی به محرومین با ارزش است/ پزشکی عبادت محسوب می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خدمت‌رسانی بسیج جامعه پزشکی به محرومین با ارزش است/ پزشکی عبادت محسوب می شود

امام جمعه بیرجند گفت: بسیجی در اداره، دانشگاه، تجارت و در لباس روحانیت خود را مدافع منافع مردم می داند و بر اساس مصالح اسلام و مردم حرف می زند نه بر اساس حزب و گروه.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل ازخبرنگار خاورستان، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار رئیس و جمعی از اعضای جامعه بسیج پزشکی استان ضمن تبریک سال نو و اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: تعبیر کلمه بسیج در اصطلاح به این معنی است که تفکری که همراه با فلسفه وجودی هر موضوعی است چه این تفکر در مورد کار، اداره و چه نظامی باشد.

 وی افزود: بشر احساس نیاز کرده و بر اساس آن یک خدمتی را ارائه داده است و خداوند که نیاز ما را بهتر از ما می‌داند، دین را برای ما تشریح کرده است اما این فلسفه وجودی تحت الشعاع تمایلات و نفسانیات قرار می گیرد و منافع شخصی را بر خدمت به انسان ترجیح می‌دهد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که تجارت یک نوع خدمت به مردم است، گفت: گاهی در تجارت تمایلات انسان را به جایی می‌رساند که کیفیت محصول مهم نیست و هدف فرد درآمد می شود و وقتی هدف درآمد شد، هدف اصلی فراموش شده و فرد به بیراهه می‌رود.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: تشکیلات اداری برای خدمت به مردم است اما هنگامی که تمایلات نفسانی جای خدمت را می‌گیرد به جای این‌که مشکلات حل شود، مشکلات دیگری ایجاد می‌شود.

 وی با بیان این‌که دین چارچوبه وجودی انسان را حفظ می‌کند، افزود: ببینید بر سر دین چه آورده‌اند؟ از آن صهیونیست و داعش ساخته‌اند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که بسیج قشری است که حواسش نسبت به اهداف بشری جمع است، گفت: بسیجی در اداره، دانشگاه، تجارت و در لباس روحانیت خود را مدافع منافع مردم می داند و بر اساس مصالح اسلام و مردم حرف می زند نه بر اساس حزب و گروه.

 امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: بسیجی، فلسفه وجودی هر کاری را که دنبال می‌کند، خود و خدا را فراموش نمی‌کند و مسائل مربوط به پزشکی نیز این گونه است؛ پزشکی که این لباس را در جهت سلامت جامعه پوشیده است باید وجدان داشته باشد و نباید به عنوان یک درآمد به آن نگاه کند.

 وی با بیان این‌که پزشکی عبادت است، افزود: تفکر بسیجی یعنی این‌که کار خدایی و دینی باشد نه برای درآمد زیاد؛ درآمد خوب است اما به اندازه کافی و در حد نیاز.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان هنگامی که یک موضوعی چه نیاز بشری و چه دینی را دنبال می کند نباید هدف اصلی را فراموش کند و باید بگوید من اشرف مخلوقات هستم و دنیا به هر سمتی برود، من  نباید خود و خدا رافراموش کنم و اگر خود و خدا را فراموش کند از حالت انسانی خارج شده وبه یک حیوان درنده تبدیل می‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: گزارشات مختلفی در جهت خدمت‌رسانی به محرومین از سوی جامعه پزشکی رسیده است که خیلی با ارزش است؛ در این دنیای بی محبت، محبت هایی می‌شود که با ارزش است و خدمتی که شما انتخاب کرده‌اید احسان است و خداوند انسان را بر اساس احساس آفریده است.

 وی افزود: حریمی را که خداوند از نظر محرم و نامحرم آفریده است را در مسائل پزشکی حفظ کنید تا حقوق اخلاقی و ناموسی و ارزشهای دینی مردم هتک نشود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در مورد خطاهای پزشکی باید مسئولان توجه داشته باشند و در مسئله نظام پزشکی وجدان باید عمل کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *