خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: بدتر از فرعون کسانی هستند که فرعون را بر خود مسلط می‌کنند/ بالاترین عبادت حفظ نظام انبیاء است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: بدتر از فرعون کسانی هستند که فرعون را بر خود مسلط می‌کنند/ بالاترین عبادت حفظ نظام انبیاء است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر مردم فقط حق را بپذیرند کسی نمی‌تواند بر مردم ظلم کند، گفت: باید دانست که همه گناهان مربوط به فرعون نبود و بدتر از فرعون کسانی هستند که فرعون را بر خود مسلط می‌کنند چراکه این در اسلام حرام است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی عصر امروز در جمع معتکفین مسجد امام حسین بیرجند با اشاره به وجود پدر نسبی٬ پدر سببی و پدر معنوی برای هر انسان اظهار داشت: انسان از پدر نسبی ایجادشده چراکه سبب شده انسان به عرصه خلقت آمده و مشمول این همه نعمت گشته است.

تشریح مفهوم پدر معنوی، سببی و نسبی

وی با بیان اینکه بعد از حق خدا حق والدین است دارای اهمیت ویژه‌ای است، اضافه کرد: پدر سببی نیز پدری است که در تسبیب تشکیل بنیان خانواده که بعد از بنیان هستی و جهان فیزیکی بزرگ‌ترین بنیان است نقش داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در ادامه به تشریح مفهوم پدر معنوی پرداخت و گفت:  بالاتر از همه این‌ها پدر معنوی است زیرا اگر انسان به این عالم بیاید و بنیان زندگی شرافتمندانه هم داشته باشد اما از معنویات برخوردار نباشد نهایتاً از نوع باقی حیوانات خواهد بود.

پدر معنوی باعث رشد و کمال است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: این پدر معنوی است که باعث رشد و کمال است و رشد معنوی از ناحیه وی به انسان می‌رسد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال ما را یتیم قرار نداده و برای ما و برای زندگی مادی و معنوی ما اعم از علم٬ تزکیه نفس٬ حکومت٬ سیاست و اقتصاد ما پدر قرار داده است٬ تصریح کرد: بر اساس دین الهی همه امور تحت عنوان مدیریت الهی باید به وسیله پیامبران و جانشینان آن‌ها اداره شود چراکه آن‌ها دلسوز ما هستند و خیر و شر ما را می‌دانند و کمال را نه‌تنها برای ما بلکه برای باقی موجودات نیز می‌طلبند.

پیغمران و ائمه پدران امت هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خداوند پیغمبران را مبعوث کرده و آن‌ها پدر امت هستند٬ عنوان داشت: پیغمبر آمده تا امت‌ها را تعلیم و تربیت کند و پیامبر(ص) می‌فرمایند که من و علی پدران این امت و دلسوز این امت هستیم.

وی ادامه داد: این نسخه برای سایر ائمه نیز وجود دارد اما آن‌طرف نیز یک عده گرگ هستند که در لباس چوپانی مسائل را مشتبه می‌کنند و این همان چیزی است که تمدن غرب در حال حاضر اسم آن را سیاست می‌گذارد در حالی که سیاست این نیست.

دروغگویی بیگانگان برای تسلط بر جوامع بشری

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیگانه‌ها قیافه‌ای می‌گیرند و جملاتی را می‌گویند که دروغ است و این جملات برای آن است که بر جامعه تسلط پیدا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه جامعه و امور آن از دیدگاه انبیاء بزرگ‌ترین امانت خدا است٬ گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند که این حکومت امانت است و این مردم امانت خدا هستند.

هوشیاری و بصیرت؛ راهکار تمیز حق از باطل در مقابل دشمن

وی اذعان داشت: تنها دوای درد در مقابل شگردهای دشمن داشتن هوشیاری و بصیرت است که بتواند حق و باطل را از دیگر تمیز دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقتی انگلیس برای شما دلسوزی کند و ترامپ و گروه‌های وابسته در حمایت از شما شعار می‌دهند حواستان باشد که مکر و حیله است و با بصیرت بنگرید که هر جمله‌ای را چه کسی و با چه منبعی گفته و باید به صحت و سقم مطالب منتشر شده در فضای مجازی نیز در این راستا نیز توجه داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: انبیاء الهی به عنوان پدران معنوی در راستای حکومت الهی و برای تعلیم و تزکیه بشر آمدند و مقام معنوی آن‌ها خیلی بالاتر از قدرت مادی است.

پیغمبران بزرگ‌ترین ثواب الهی را در خدمت می‌دانستند

وی افزود: حکومت‌هایی که منتسب به پیغمبران و انبیای الهی می‌شوند نشانه آن‌ها این است که در بند خودشان نباشند و اگر کسی در بند خودش است و از ریاست و پول چه حرام و چه حلال آن خوشش می‌آید وابسته به حکومت پیغمبران نیست، چراکه نشانه حکومت پیغمبران و کسانی که مدعی آن هستند این است که بزرگ‌ترین ثواب الهی را در خدمت می‌دانستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: امام خمینی یک رهبر٬ فیلسوف و خداشناس بود اما اعلام می‌کنند که به من خدمتگزار بگویید و این رهبری و علم و سیاست برای وی ابزاری برای خدمت رساندن به بندگان خدا است.

خدمت به حزب خود و نورچشمی‌ها سنخیتی با منش پدرانه پیامبران ندارد

امام جمعه بیرجند اذعان داشت: اگر کسی به فکر خدمت به خود و نور چشمان و حزب خود بوده و مردم برایش در اولویت نیستند، هیچگاه سنخیتی با روش پدرانه پیامبران ندارد چراکه انبیاء الهی و ائمه همواره به فکر مردم بودند.

نقش مردم در سرنوشت جامعه و انتخاب زمامداران

وی با اشاره به مصیبت‌هایی که در ۱۴۰۰ سال گذشته بر سر ملت‌ها و مردم ضعیف آمده است٬ گفت: مردم نیز در مقابل موظف هستند که پدرشان را از ناپدری تشخیص بدهند چراکه هرکس مسلط بر افراد می‌شود این خود مردم هستند که وی را انتخاب و بر خود مسلط می‌کنند.

 بدتر از فرعون کسانی هستند که فرعون را بر خود مسلط می‌کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه  اگر مردم فقط حق را بپذیرند کسی نمی‌تواند بر مردم ظلم کند، گفت: باید دانست که همه گناهان مربوط به فرعون نبود و بدتر از فرعون کسانی هستند که فرعون را بر خود مسلط می‌کنند چراکه این در اسلام حرام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی تصریح کرد: هر کس بیگانه است و بوی بیگانگی می‌دهد نباید جایگاهی در جامعه اسلامی داشته باشد و اگر با این روش و منش ادامه دهیم هیچ‌کس نمی‌تواند به مردم زور بگوید مگر اینکه مردم وی را بر خود مسلط کنند.

انبیاء و جانشینان آن‌ها پدر جامعه هستند/ بالاترین عبادت حفظ نظام انبیاء است

وی بیان کرد: انبیاء و جانشینان آن‌ها پدر جامعه هستند و غرض اصلی خدمت به جامعه است و بالاترین عبادت حفظ نظام انبیاء است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: اگر این سیستم عیب و نقص دارد مربوط به ما است و شئون و امنیت مردم باید نگاه‌داری شود و صدای توحید نباید قطع شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *