خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند:اعتکاف از بهترین جلوه‌های عبودیت است

امام جمعه بیرجند:اعتکاف از بهترین جلوه‌های عبودیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از راه‌های تمرین بندگی وعبودیت اعتکاف است، گفت: اعتکاف از بهترین جلوه‌های عبودیت و بزرگترین شکست دشمن بشری هوای نفس است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در جمع معتکفان در مسجد حضرت صدیقه طاهره (س) بیرجند اظهار داشت: شما معتکفان به موضوع پر اهمیت اعتکاف پرداختید کاری بزرگ است باید تلاش کنید این توفیقی که نصیب  شما شده است را حفظ کنید تا اثر آن باقی بماند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در جامعه  خیلی مشکلات  از جمله مسائل شخصی، مادی، اجتماعی سیاسی اقتصادی داریم که همه مشکلات ما به نوعی درد است وزیاد است، افزود: تحمل این دردها یک نسخه دارد که اگر آن عملی شود همه دردها درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه بالاترین رشد بشری فهم است افزود: این چه نسخه و دارویی است که ما بی خبریم؟ بله مشکل ما بی خبری ما است که  رمز آن تنها بنده خدا بودن است وفلسفه خلقت این است که ما بنده خدا هستیم به همین نسبت همه دردها ما مربوط به هواست .

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اینکه باید روزه بگیریم و مابقی عبادات را ا انجام دهیم به معنای این است که خدا نیاز به عبادت ما ندارد، خدا به هیچ موجود، بنده و عبادتی از ما نیاز ندارد بلکه ما نیازمند به خدا و عبادت  هستیم و باید در این برنامه‌ها عبودیت را تمرین کرده تا بر هوای نفس قالب شویم آن زمان زمان پیروزی ما بر کل زمان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: اعتکاف یکی از بهترین جلوه‌های عبودیت است زیرا روح هم باید تمرین عبادت کند و عبادت  بهترین تمرین برای ما است که ما به آن نیاز داریم عبودیت چیزی نیست که تنها به چهار رکعت  نماز خلاصه شود، بلکه عبودیت برای کل زندگی است.

وی بیان داشت: مسلمان باید در هر حالی  تمرین بندگی کرده و همه حالات خود  را تحت عبودیت خدا قرار دهیم و  اعتکاف از بهترین جلوهای عبودیت وتمرین است و حالت قرب نزدیکی به خدا، تسلط بر خویشتن دارد  و در اعتکاف پشت بزرگترین دشمن که هوای نفس است را به خاک می‌رسانیم .

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: عبادت ورزش و تمرین عبودیت است که شخص بر خود مسلط می شود وقتی مسلط شد، مابقی که  اطاعت خدا است محقق می‌شود.

امام حمعه بیرجند بیان داشت: عناوین مسخره ای که از سوی غرب در بین جامعه ما  مطرح شده که در خانواده مردسالاری یا زن سالاری است نظر شما چیست کدام را می‌پسندید؟ نه مرد نه زن نه فرزند سالار است  بلکه هر کس سرپیچی به حکم خدا کند شیطان است هرکس بنده خدا است همه بزرگ بوده وهیچ کس در برابر خدا برتری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه ما چون بنده پول، بلند پروازی هستیم مشکل داریم، افزود: در معنویات مزاحمت نیست سلمان فارسی بنده خوب خدا بود شما هم بنده خوب خدا شوید، اما در مادیات مزاحمت زیاد است اگر  بنده خدا شویم همه مشکلات ما برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در بهداشت این نکته مطرح است است که هر کدام پزشک داشته باشیم، اما چقدر به فکر افتادیم که در مسائل دینی هر کدام از ما یک کارشناس مشکلاتمان را  بررسی کند که مشکل و درد در کجاست؟ اظهار داشت: اگر بیش از آنکه  این همه در امور تقلیدی مسائل مادی رفاه اشرافی زندگی کردن، تشریفات به آن برسیم اگر به خود به روح انسانست بیاندیشیم هم خود ما هم زندگی ما درست می شد.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی افزود: اگر حقیقت اسلام ناب که در تربیت اهل بیت بنا شده بهره مند شویم مشکلات ما برطرف می‌شود و  تا خود انسان در دورنش مشکلش را حل نکند ، نه قاضی ونه کسی دیگر می تواند حل کند.

امام جمعه بیرجند خطاب به معتکفان اظهار داشت: شما که در مواقع مختلف معتکف می‌شوید از دیگر افراد جلو هستید زیرا توفیقی که نصیب شما شده قرب است وقتی از اعتکاف خارج شدید وارد خانه شدید شرایط زندگی را تغییر دهید اخلاق، رفتار، صبر گذشت را باید در خود بپرورانید.

وی بیان داشت: با حالت معنوی که در اعتکاف پیدا می کنید در برگشت مسجد به خانه سعی کنید تا توفیق آینده ای که نصیب شما شود اثر این اعتکاف همه شرایط زندگی شما خود را نشان دهد واین نشانه قبولی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود:بدترین تضییع حقوق بشری در اروپا است زیرا آنها میزنند می‌کشند اما مسئولیت نمی پذیرند، اما مرد وزن مسلمان مسئولیت می پذیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *