خانه / نمازجمعه / خبر / امام جمعه بیرجند خطاب به مسؤولین: از رفتار سلیقه‌ای نسبت به مردم بپرهيزيد/ مردم در جمهوری اسلامی ذی‌حق و مطالبه‌گر هستند

امام جمعه بیرجند خطاب به مسؤولین: از رفتار سلیقه‌ای نسبت به مردم بپرهيزيد/ مردم در جمهوری اسلامی ذی‌حق و مطالبه‌گر هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مسؤولان گفت: باید در ادارات در پذیرش مردم حداکثر حقوق آن‌ها را رعایت کنیم و برخوردهای سلیقه‌ای در هیچ جایی نباید اعتبار داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی بیرجند، ضمن تبریک و تهنیت بهار طبیعت و ماه رجب، اظهار داشت: ولادت حضرت علی و روز پدر را به همه پدران نسبی و معنوی تبریک می‌گویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی جوانان ارزشی را از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: تقوای الهی و پرهیزگاری بهترین دوست هر انسانی است که  همواره همراه اوست.

امام جمعه بیرجند پیرامون شخصیت امام علی(ع) تصریح کرد: جز پیامبر اکرم(ص) هیچ‌کسی نمی‌تواند در شناخت حضرت علی(ع) آنچنان‌که شایسته است سخن بگویند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: امام شافعی از پیشوایان چهارگانه اهل سنت پیرامون شخصیت و بزرگی حضرت علی می‌فرماید؛ اگر چهره واقعی علی(ع) برای مردم دنیا روشن شود بلااستثنا همه در مقابل حضرت علی(ع) به سجده می‌افتند.

وی با بیان اینکه غیر از خداوند و رسول(ص) همه عاجز از شناخت حضرت علی(ع) هستند، تبیین کرد: حضرت علی(ع) چنان شخصیتی است که خداوند از اول تا آخر خلقت خانه خود را فقط زادگاه حضرت علی قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به فرارسیدن ایام‌البیض ماه رجب و آیین اعتکاف اشاره کرد و افزود: طی این ایام جوانان و نوجوانان به اعتکاف مبادرت و در جهت خودسازی به خانه خدا پناه می‌برند.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: باید ضمن رعایت تقوا آبروی حضرت علی(ع) را در گرو دنیا قرار ندهیم و آبروی حضرت را ارزان نفروشیم.

وی اعلام کرد: بین آنچه در امت و عدالت علی(ع) وجود دارد و دوست و دشمن به آن اقرار کرده‌اند و آنچه را که ما مدعی آن هستیم فاصله زیادی داریم.

امام جمعه بیرجند به مسئله انتظار و ظهور حضرت مهدی اشاره کرد و متذکر شد: مانع ظهور حضرت مهدی(عج) انسان است چراکه حجت خدا آماده است ولی مشکل از مدعیان انتظار است که باید در این زمینه تجدیدنظر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به سالروز همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۹۸ درصد مردم ایران به‌نظام جمهوری اسلامی رأی دادند لذا روز ۱۲ فروردین‌ماه روزی که سیستم حکومت متکی به آرا مردمی‌شد را تبریک می‌گوییم.

وی با اعلام این مطلب که رژیم‌ها و نظام‌های حکومتی به عنوان زیرساخت در هر بخش از جامعه تعیین‌کننده هستند، مطرح کرد: کشور ایران در گذشته گرفتار نظام پادشاهی شاهنشاهی بود به‌گونه‌ای که در این نظام مردم هیچ‌کاره بودند و همه امور توسط پادشاه انجام می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به وجود سیستم‌های پادشاهی در دوران کنونی اشاره کرد و توضیح داد: اکنون نیز در برخی کشورهای مرتجع شاهد نظام‌های پادشاهی هستیم که نمونه بارز آن نظام پادشاهی عربستان سعودی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: متأسفانه در طول تاریخ افراد مغرور و ازخودراضی بر اساس حوائج نفسانی و شخصی همواره حکومت‌ها را به دست گرفتند.

وی با اشاره به اینکه مردم برای تغییر نظام شاهنشاهی هزینه‌های زیادی کرده و شهدای زیادی را تقدیم کردند، اذعان داشت: مهم‌ترین هدف مردم تغییر حکومت شاهنشاهی به اسلامی بود یعنی حکومتی که بر اساس عدالت و اسلام باشد.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه در سیستم حکومتی و دولت، نیروهای اجرایی و قوای سه‌گانه باید خدمتگذاران مردم باشند، توضیح داد: باید آنچه حق مردم است به وسیله نمایندگان مردم اخذ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بهره‌برداری از زیرساخت‌ها را مهم دانست و افزود: مردم در سیستم مردم‌سالاری ذی‌حق و مطالبه‌گر هستند و این در صورتی است که عملاً با این موضوع فاصله داریم بنابراین باید این فاصله‌ها برداشته شود.

وی با اعلام این مطلب که در گذشته سرنوشت مردم را به وسیله سلایق حزبی، شخصی و قومی رقم می‌زدند، اضافه کرد: آلوده کردن مردم به مواد مخدر، دخانیات، غارت بردن اسناد ملی و رواج انواع بیماری‌ها نمونه‌ای از فعالیت حکومت‌های استبدادی در سطح کشور بود.

امام جمعه بیرجند هدف از انقلاب اسلامی را گرفتن سرنوشت کشور از دست بیگانگان اعلام و مطرح کرد: انقلاب اسلامی به دنبال گرفتن امتیازات کشور از مستشاران خارجی بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر این مطلب که اگر استبداد برگردد یقین بدانید که استعمار برمی‌گردد، عنوان کرد: مسؤولان در هر رده و مقامی که هستند باید حواسشان جمع باشد زیرا مردم انقلاب کردند که استبداد نباشد و استعمار نتواند نفوذ کند.

وی اعلام کرد: تا زمانی که مسؤولان بر اساس قانون اساسی و انقلاب متکی به خداوند و مردم باشند دشمن مأیوس است و اگر تفرقه‌ای ایجاد شود و مسؤولان نسبت به مردم که بزرگ‌ترین پشتوانه جامعه هستند فاصله بگیرند استکبار جهانی آن‌ها را شکار و سرنوشت بدی در انتظار مردم و مسؤولان قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با تأکید بر اینکه باید حقوق مردم را حفظ کنیم چراکه آن‌ها ولی‌نعمت هستند، مطرح کرد: نباید به مردم به‌عنوان زیردست نگاه کنیم لذا باید حقوق آن‌ها را رعایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به مسؤولان متذکر شد: باید در ادارات در پذیرش مردم حداکثر حقوق آن‌ها را رعایت کنیم و برخوردهای سلیقه‌ای در هیچ جایی نباید اعتبار داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصورتی‌که به قانون اساسی و اسلام عمل کنیم هیچ دشمنی نمی‌تواند مقابل ما قرار گیرد ولی اگر قانون اساسی، حقوق ملت و اسلام را رعایت نکنیم خطرهای بزرگی در کمین ما است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *