خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: گلایه از مصرف بی‌رویه و تقلیدگونه شهروندان/ در جلوگیری از ورود کالای قاچاق مدیریت‌ ضعیف است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد: گلایه از مصرف بی‌رویه و تقلیدگونه شهروندان/ در جلوگیری از ورود کالای قاچاق مدیریت‌ ضعیف است

امام جمعه بیرجند از مصرف بی‌رویه و تقلیدگونه شهروندان گلایه کرد و گفت: در بسیاری از بخش‌هایی که مسائل مصرفی مطرح است، گاهی اوقات آمارهایی داده می‌شود که نشان‌دهنده مصرف بی‌رویه و تقلیدگونه است و این امر شایسته نیست.

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بهزیستی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ضمن تبریک سال جدید و تبریک ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب ماه معنویت است.

وی افزود: امیدواریم روزی بیاید که همه افراد روی پای خود ایستاده باشند و دیگر نیازی به سازمان‌های امدادی نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هر کاری شدنی است، اضافه کرد: برخی از کارها را می‌توان به صورت ریشه‎ای و برخی را به صورت مقطعی از جایی شروع کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید براینکه توانمندسازی‌هایی که انجام می‌شود باید به نهایت و پایان برسد، اضافه کرد: اگر آموزش و تربیت، سرمایه‌گذاری و کمک در کشور وجود دارد همه خوب است اما کافی نیست و نیازمند مکمل است.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: باید زمینه‌هایی فراهم شود که کالا به بهترین شکل ممکن به دست مشتری رسیده چرا که یک کالا بیش از آنکه از نظر ارزش‌های مادی درآمدزا باشد دارای اثرات روانی نیز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کسب رضایت از کالا امر مشکلی نیست زیرا این‌ها مسائل حل‌نشدنی نیست و بسیار ساده حل می‎شود، مطرح کرد: اهم مشکلات کشور مشکلات مدیریتی است و در جلوگیری از ورود کالای قاچاق مدیریت‌ها ضعیف است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با یادآوری این مطلب که کالاهای وارد شده موجب تعطیلی کارگاه‌ها‎ و بیکاری کارگران می‌شود، متذکر شد: این کالاهای قاچاق چیزی نیست که از پشت کوه و به طور مخفیانه وارد شود بلکه از طریق کانال‌ها و گمرکات کشور وارد می‌شود.

وی ورود کالاهای قاچاق را قابل کنترل دانست و اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال است این مسؤولیت را به دست مسؤولان دولتی سپردند که متأسفانه آبی گرم نشد و امسال نیز این مسؤولیت را هم به مسؤولان و هم به مردم سپردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آیا همه با هم نمی‌توانیم از کارگر، فرزند، جوان بیکار و کالای خود دفاع کنیم؟ عنوان کرد: باید در بخش‎های تولید، عرضه و جلوگیری از کالاهای نامطلوب چه قاچاق باشد و چه مشابه داخلی داشته باشد احساس مسؤولیت کنیم تا به زودی شاهد جوانان شاداب و شاغل باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه باید جوانان‌های امیدوار به آینده داشته باشیم، بیان داشت: همه ما در این جهت مسؤول هستیم.

امام جمعه بیرجند از مصرف بی‌رویه و تقلیدگونه شهروندان گلایه کرد و بیان داشت: در بسیاری از بخش‌هایی که مسائل مصرفی مطرح است، گاهی اوقات آمارهایی داده می‌شود که نشان‌دهنده مصرف بی‌رویه و تقلیدگونه است و این امر شایسته نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تبیین کرد: در بسیاری از امور اگر خرج‌های اضافی را حل کنیم نه تنها مشکلات خودمان را حل می‌کنیم بلکه توان حل مشکلات دیگران را نیز به‌دست می‎آوریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر این مطلب که اگر به اصل تعالیم اسلامی پایبند باشیم اسراف و تبذیر حرام و جزو گناهان کبیره به شمار می‎رود، خاطرنشان کرد: احادیث دینی ما در بسیاری از موارد مطرح می‌شود و  بیگانه از کلام فرهنگ ما استفاده می‌کند اما خودمان به آن توجهی نکرده و احادیث را مورد استفاده قرار نمی‌دهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *