خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام والمسلمین عبادی: منتظر واقعی حضرت مهدی(عج) باید در آماده‌باش به سر ببرد/ وقت آن است که با خدای خود خالص شویم

حجت الاسلام والمسلمین عبادی: منتظر واقعی حضرت مهدی(عج) باید در آماده‌باش به سر ببرد/ وقت آن است که با خدای خود خالص شویم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان اگر منتظر واقعی حضرت مهدی بود باید در آماده‌باش به سر می‌برد، منتظر واقعی خداوند و حضرت مهدی است و این در حالی است که متأسفانه انسان همیشه موضوع انتظار را معکوس بیان می‌کند.
 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجندبه نقل از خبرگزاری فارس از بیرجندحجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی عصر امروز در آیین اختتامیه اولین دوره کلاس‌های معارف مهدویت، اظهار داشت: مسئله مهدی آخرالزمان از زمان خلقت آدم مطرح بوده است و تمام انبیای الهی به این موضوع اشاره و از انواع و اقسام فتنه‌ها در این دوران خبر دادند.

وی بیان داشت: همچنین در روایات شیعه و سنی به موضوع انقلاب قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در چهارچوب زندگی بشر کسی که وعده کند و به آن عمل نکند خلف وعده و نوعی گناه و ضعف به شمار می‌آید، اضافه کرد: به هر میزانی که شخصیت انسان بالاتر و عظیم‌تر شود اهمیت وعده نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی به اهمیت وعده اشاره کرد و توضیح داد: اگر یک انسان عالم پرهیزگار وعده دهد و خلاف آن عمل کند بسیار زشت است.

وی مطرح کرد: آنجایی که خداوند وعده گذاشته است آن هم نه وعده معمولی بلکه وعده مؤکد یعنی طرف وعده خدا هر شخصی نیست بلکه وعده‌های مؤکد خداوند برای کسانی است که به عمل صالح ایمان دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام این مطلب که ایمان همواره انسان را به عمل صالح وعمل خیر دعوت می‌کند، توضیح داد: عمل صالح عملی است که به‌صورت فرمول انجام و دارای طرح باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه طرف وعده‌ خدا کسی است که خود، هستی، خدا، حق و معاد را درک کند و مطابق آن به فرم عمل کند، ادامه داد: همچنین این شخص باید در سطحی باشد که پیام خدا را بگیرد و کارهایش در عمل کارشناسی شده باشد.

وی متذکر شد: تمام امور، سکنات، حرکات، مواضع سیاسی و فرهنگی باید منتج به نتیجه‌ای شود که نهایت آن تقویت دین خدا است لذا خداوند نسبت به کسانی که در این سطح قرار گیرند وعده مؤکد داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عهدشکنی در وعده‌ها را از جانب انسان دانست و گفت: همیشه انتظار داریم که یک شی بالقوه بالفعل شود لذا آمادگی وجود دارد ولی مشکل از جانب انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی به مؤلفه انتظار اشاره کرد و توضیح داد: انسان اگر منتظر واقعی حضرت مهدی بود باید در آماده‌باش به سر می‌برد، منتظر واقعی خداوند و حضرت مهدی است و این در حالی است که متأسفانه انسان همیشه موضوع انتظار را معکوس بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم در طول تاریخ به طاغوتیان و کارهای کاذب گرایش پیدا کردند که به هیج جایی نرسیدند، متذکر شد: آیا وقت آن نرسیده که مردم با خدای خود خالص شوند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با گلایه از اینکه دل انسان همیشه یک دله نیست و گاهی سمت دنیا و گاهی سمت آخرت است، بیان داشت: اگر اشخاص انتظار واقعی داشته باشند ولی به حدنصاب نرسند اینان مقصر نیستند و چه‌بسا بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) این افراد حضور یابند و یا از اجر مضاعف برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه انسان باید به دنبال قضای حوائج حضرت مهدی برود، اعلام کرد: انسانی که پیش از ظهور حضرت مهدی خودساخته شده و عمل صالح انجام دهد ارزش او از کسانی که بعد از ظهور در رکاب حضرت قرار گیرند بیشتر است.

امام جمعه شهرستان بیرجند در پایان خاطرنشان کرد: امید است ستم از لوح زندگی بشر پاک و آرزوهای بشر برآورده و نجات یابد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *