خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام والمسلمین عبادی: مسؤولان از هیچ گونه امری در اجرای قانون نگذرند/ نباید شاهد ریختن آبروی جامعه از سوی افراد هنجارشکن باشیم

حجت الاسلام والمسلمین عبادی: مسؤولان از هیچ گونه امری در اجرای قانون نگذرند/ نباید شاهد ریختن آبروی جامعه از سوی افراد هنجارشکن باشیم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مسؤولان از هیچ گونه امری در اجرای قانون نگذرند چراکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی امری ضروری است.
 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجندبه نقل از خبرگزاری فارس از بیرجندحجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اگر به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دقت نشود جزو بدیهیات است که با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

وی بابیان اینکه مسأله امر به معروف برای هر انسان عاقلی که اهل ایمان باشد جزو کارهای اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد: در جوامعی که اهل ایمان الهی هستند می‌بینید که در مسائل اجتماعی و مادی این جامعه با افرادی که سبب برهم زدن نظم اجتماعی هستند، برخوردهایی در جهت اجتناب آن‌ها از کارهای منکر صورت می‌گیرد چراکه نظم اجتماعی چتری است که همه مردم جامعه باید از آن بهره گیرند.

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: کسی که مخل نظم اجتماعی جامعه می‌شود باید دست او را کوتاه نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: مسؤولان از هیچ گونه امری در اجرای قانون نگذرند چراکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی امری ضروری است.

وی مبارزه با افرادی که سبب بر هم زدن نظم اجتماعی در جامعه اسلامی هستند را از کارهای جامعه ایمانی عنوان کرد و گفت: مسؤولان نباید با توجه به سمتی که دارند به جای عمل خود شعار سر داده و پز بدهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عنوان داشت: مسؤولان بر روی پروژه‌های پرورش حیوانات، دفع آفات سرمایه گذاری می‌کنند در حالی که باید علاوه بر این مسأله بر پروژه‌های ساختمانی که در برابر سیل، زلزله و بلایای طبیعی مقاوم است نیز سرمایه‌گذاری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی به اجرای طرح سلامت اشاره کرد و افزود: با اینکه اعتبارات زیادی صرف طرح سلامت شد اما می‌بینید که مسؤولان امر چطور شعار سر دادند و گفتند ما این طرح را قبول داریم ولی وقتی‌ بحث از ارزش‌های انسانی می‎شود مسؤولان امر بی‌تفاوت هستند که خود این کار معضلی است که سبب تناقض‌گویی در درمان می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیرجند با بیان اینکه این تناقض‌گویی سبب هنجارشکنی می‌شود که تعداد این هنجار شکن‎ها در جامعه ما کم است، عنوان داشت: ممکن است از هر هزار نفر یک نفر پیدا ‎شود که هنجار شکنی کند که این افراد دچار سفاهت و یا نیز مخل انجام امور دینی هستند که محدودیتی را برای خود نمی‎گزینند که متاسفانه در هر جای جامعه ما قیافه و بهانه‌ای می‎گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: این افراد هنجارشکن در جامعه به صورت آدم‎های از خود راضی است که در هر مقامی که هستند مشاهده می‎کنیم که چطور مستعد و هنجارشکنانه به انجام کارهای خلاف قانون می‎پردازند و جز قضاوت و اهانت کار دیگری را یاد ندارند.

وی با اشاره به رفتارهای افراد هنجارشکن در جامعه، ادامه داد: مردم حق، عدالت و حفظ ناموس را می‎خواهند چراکه به ما اعتماد کردند و تبعیض و قانون‎شکنی‎ها را در نظام اسلامی کاری صحیح نمی‎دانند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیرجند خطاب به نیروهای ستاد امر به معروف بیرجند، تأکید کرد: ما هر روز نباید شاهد ریختن آبروی جامعه از سوی افراد هنجارشکن باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: این افراد از شبکه‌های معاند بهره می‌برند که برخی از این افراد از روی آگاهی و برخی دیگر از روی ناآگاهی جامعه و ارزش‌های آن را نابود می‎کنند زیرا افرادی که نادان هستند نمی‎دانند که این مساله سرزمینی است و هدف این شبکه‌ها گذر از اعتقادات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مردم است.

وی شرط نخست ورود هر کاری را آموزش بیان کرد و گفت: افرادی که مرتکب خطا و اشتباهی می‎شوند و تحت تأثیر مسائل سیاسی و اجتماعی قرار می‎گیرند  همه معاند نیستند بلکه باید در آموزش‎ها بیش از هر چیزی روشن شود که ما در جهت خیر و صلاح افراد جامعه گام بر می‌داریم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیرجند اضافه کرد: شرط نخست این است که مخاطب خود را نسبت به مسائل آگاه کنیم که هدف ما سالم ماندن ایمانی فرد است .

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیرجند، عنوان داشت: شرط نخست آموزش این است که براساس حب باشد که دشمن آن کسی است که فرد را به بی‌تقوایی و بی‌عدالتی در جامعه تشویق می‌کند بلکه آموزش‎های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید گسترش یابد.

وی افزود: باید بصیرت‌افزایی در جامعه صورت گیرد و هرجا متناوب با مورد خود آن مسائل به صورت عقلی برای افراد بیان شود که فرد مساله را اشتباه نگیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیرجند اذعان داشت: از موضوعاتی که مسأله امر به معروف و نهی از منکر را دچار مشکل می‌کند این است که در آموزش‎ها باید تبیین شود که برخورد مسؤولان امر به طور مقدماتی باشد تا هرگونه نواقصی در جامعه را رفع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی عنوان داشت: امیدوارم در سال آینده نیز به مساله امر به معروف و نهی از منکر که دو شرط رشد و بالندگی جامعه ما است گام برداریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *