خانه / تاپ خبر / حضرت حجت الاسلام والمسلمین عبادی: مجریان وقف حمایت و پشتیبانی شوند

حضرت حجت الاسلام والمسلمین عبادی: مجریان وقف حمایت و پشتیبانی شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله حمایت از وقف یک مسئله وجدانی و شرعی است، گفت: از افرادی که در اجرای منویات واقف تلاش می کنند باید پشتیبانی و حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجندبه نقل از خبرگزاری شبستان حضرت حجت الاسلام والمسلمین عبادی شامگاه (۲۱ اسفند) در دیدار قائم مقام اوقاف و امور خيريه كشور با بیان اینکه برعکس آنهایی که وقتی خداوند پولی به آنها می دهد با خرج های گناه و اسراف و تبذیر پول های خود را مصرف می کنند؛ کسانی هم بودند که در طول تاریخ که در زندگی قناعت می کنند و از خود باقیات صالحات می گذارند و وقف می کنند، گفت: وقف یک امر مقدسی است که باید از آن پشتیبانی کرد و از آنهایی که در اجرای منویات واقف تلاش می کنند باید حمایت کرد که به هدف اصلی برسد.

وی افزود: مسئله حمایت از وقف یک مسئله وجدانی و شرعی است که با نیت های خالص و افراد قانع در گذشته های دور و نزدیک با حسن نیت صورت گرفته لذا باید حمایت شود.

همچنین عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امورخيريه كشور هم در این جلسه با بیان اینکه تاکید داریم که وقف ها در خدمت و کمک به خواسته های مردم باشد، گفت: نسبت به نیت واقفین تلاش می کنیم که رضایت مردم را بدست آوریم.

وی افزود: حدود ۹۲ درصد تفاهم نامه هایی که بین اوقاف و وزاتخانه ها امضا شده در مورد موقوفاتی بوده که در اختیار آنها بود و تعیین تکلیف شد و این خیلی گام بزرگی برای شفافیت بود.

قائم مقام سازمان اوقاف و امورخيريه كشور با اشاره به اینکه بیمارستان ها و درمانگاههای زیادی داریم که موقوفه است و تاکنون کسی پیگیری نکرده بود لذا مردم از آن اطلاعی نداشتند، افزود: در طرح توزیع اوراق وقف، اجازه داده شد که هر برگ وقف به مبلغ ۱۰۰ تومان منتشر شود و با آن پول چهار بیمارستان در بخش سوختگی و سرطانی ها ساخته شود که قدم مبارکی است.

عابد با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در سراسر کشور در ایام نوروز اجرایی می شود، گفت: هر سال با یک جمعیت زیادی از ۶۰ میلیون نفر از امامزاده ها بازدید کردند.

وی افزود: سامانه جامع دریافت نذورات و وقف های مردم اکنون در کل کشور یک شماره حساب وجود دارد و در استانها و شهرستان ها حساب دستی و دسته چکی کمتر داریم و تمام موقوفات شهرستان ها بعد از ثبت در سیستم به خود برمی گردد و طبق نیت واقف اجرا می‌شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *