خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام و المسلمين عبادی خطاب به خبرنگاران: مانند شهید حججی که با سر خود اتمام حجت کرد با قلم خود اتمام حجت کنید

حجت الاسلام و المسلمين عبادی خطاب به خبرنگاران: مانند شهید حججی که با سر خود اتمام حجت کرد با قلم خود اتمام حجت کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه رسانه‌ها باید تغذیه سالم به جامعه بدهند، گفت: در حالی که دیگران بدترین خیانت‌ها را می‌کنند شما (رسانه‌ها) بهترین خدمت‌ها را انجام و مانند شهید حججی که با سر اتمام حجت کرد شما با قلم خود اتمام حجت کنید.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجندحجت الاسلام و المسلمين سید علیرضا عبادي ظهر امروز در دیدار با مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: جامعه بشری که باید با همدیگر زندگی کنند و زندگی را به سمت اهداف عالی انسانی هدایت کند مانند قطعات ماشین می‌ماند که باید هر قطعه یک کاری انجام دهد و زمانی که هماهنگی بین قطعات حاصل شود حرکت به سوی هدف نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه قدر به منزله حدود و اندازه است، بیان داشت: رحمت انسان شامل انسانی می‌شود که جایگاه خود را بشناسد و بداند در کدام قسمت جامعه قرار دارد و وظیفه‌اش چیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه انسان از زحمات و دستاوردهای اشخاص و اصناف برخوردار می‌شود، تصریح کرد: همان‌گونه که از عناصر تک‌تک جامعه بهره‌مند می‌شویم ما نیز باید این دستاوردها را بهره‌ور سازیم.

در زمان حال دنیا در خبرها خلاصه می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين عبادی به اهمیت اخبار در دنیای کنونی اشاره و با اعلام این مطلب که دنیای کنونی قرن انفجار اخبار است، مطرح کرد: در زمان حال دنیا در خبرها خلاصه می‌شود و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خبر را همانند تیغ دو لبه دانست و توضیح داد: اگر خبرها به نحو شایسته تهیه و منتقل شود بزرگ‌ترین خدمت و اگر خارج از آن باشد بزرگ‌ترین خطر و ضرر است لذا نقش خبر در بعد مثبت و منفی تعیین‌کننده است.

تشبیه کار خبر و رسانه به تغذیه/ رسانه‌ها تغذیه سالم به جامعه بدهند

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌جنوبی کار خبر، رسانه‌ها، مطبوعات و نشریات را به تغذیه تشبیه کرد و بیان داشت: همان‌گونه که انسان از نظر بدن برای زنده ماندن نیازمند تغذیه است برای آنچه وارد قلب، مغز و اندیشه‌اش می‌شود نیز نیازمند تغذیه است.

حجت الاسلام و المسلمين عبادی خطاب به رسانه‌ها، تصریح کرد: جایگاه پر اهمیت شما تغذیه جامعه است که بسیار مهم است بنابراین جامعه از قلم، بیان و منشور شما تغذیه می‌شود و باید سعی کنید تغذیه‌ای که به جامعه می‌دهید سالم باشد.

وی کار رسانه‌ای را از جهت دیگر به شاهد در میدان محکمه تشبیه کرد و اعلام کرد: مطبوعات و رسانه‌ها همانند شاهد می‌مانند و قضاوت امری نیست که تنها مربوط به دادگاه باشد و از هر موضوعی می‌شود برداشتی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌جنوبی مطرح کرد: قضاوت‌ها بر اساس همان چیزی است که در جامعه به صورت خبر، بیانیه و نشریه آمده است که می‌توانیم قضاوت ‌کنیم و این موضوع بسیار مهم است.

انعکاس اخبار حق؛ بزرگ‌ترین خدمت به مردم

حجت الاسلام و المسلمين عبادی انعکاس اخبار را بزرگ‌ترین خدمت به مردم دانست و اعلام کرد: اگر چنانچه خبری که در بستر مردم قرار می‌دهید حق نباشد و بر اساس ظلم و باطل باشد مردم را به سمت ظلم و باطل رهنمون کرده و این امر بسیار خطرناک است.

وی به نگارش تاریخ توسط تاریخ نویسان اشاره کرد و یادآور شد: آنچه در تاریخ نوشته شده نسل‌های بعد بر اساس آن قضاوت می‌کنند لذا قضاوت‌ها بر اساس دروغ‌ها و راست‌های تاریخ است و گناه آن بر گردن تاریخ نویسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌جنوبی کار خبر و رسانه را در صحنه میدانی همانند جبهه تشبیه کرد و توضیح داد: جنگ‌ها نظامی تعیین‌کننده نیست بلکه زمینه‌ساز است لذا قدم اول در این جنگ‌ها تصرف آب و خاک و قدم دوم تصرف افکار و اندیشه‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمين عبادی ادامه داد: اما در جنگ رسانه‌ای اینگونه نیست، در جنگ رسانه‌ای اولین قدم زدن تیر خلاص به اندیشه‌ها است.

دشمن در زمینه تجهیز رسانه‌های خود سنگ تمام گذاشته است

وی اعلام کرد: دشمن رسانه‌های خود را از نظر تاکتیک، تکنیک، روان‌شناختی و هنر مجهز کرده و در به کارگیری این امورات سنگ تمام گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌جنوبی با تأکید بر اینکه سرنوشت نسل آینده به بیان، قلم، نشریه و مطبوعات گره می‌خورد و این کار ساده‌ای نیست، ادامه داد: امروز قتل و عام‌ها، ورشکستگی‌ها و تغییرات با یک جمله صورت می‌گیرد لذا حرف اول را در این میدان مطبوعات و قلم‌ها می‌زنند.

حجت الاسلام و المسلمين عبادی خطاب به رسانه‌ها، مطرح کرد: رسانه‌ها در یک قرارگاه و دشمن در مقابل آن‌ها قرار دارد بنابراین باید قدر خود را بدانید و در انجام وظیفه محول شده، کاری خداپسندانه و امام زمان پسندانه انجام دهید.

مطرح کردن عناوین سیاسی و حزبی ابزاری برای رسیدن به اهداف دشمن

وی رسانه‌ها و خبرنگاران را افسران، فرماندهان و سربازان جنگ نرم دانست و تبیین کرد: دشمن به هیچ چیز رحم نمی‌کند لذا مطرح کردن عناوین سیاسی و حزبی یک ابزار برای رسیدن به اهداف دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌جنوبی با اعلام این مطلب که دشمن فرزندان این مرز و بوم را می‌رباید و با تغییر فکری به احاطه خود درمی‌آورد، متذکر شد: نباید در چنین صحنه‌ای نسبت به دشمن بی‌تفاوت بوده و کوتاه آییم.

رسانه‌ها مراعات دشمن را نکنند

حجت الاسلام و المسلمين عبادی خطاب به رسانه‌ها با تأکید بر اینکه نباید مراعات دشمن را کنید و آنچه خیر و عدل است را پیاده کنید، اضافه کرد: به هیچ چیز جز ارزش‌های والا نیندیشید و با هیچ چیز معامله نکنید چراکه کار رسانه از همه چیز بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: پرچمی که سربازان اسلام از ۴۰ سال گذشته بر دوش کشیدند را با جرأت و قلم خود به صحنه قیامت بیاورید.

احقاق حق و ابطال باطل مهم‌ترین صحنه مجاهدت رسانه‌ها

نماینده ولی فقیه در خراسان‌‌جنوبی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نباید نسبت به ظلم، کفر و تعدی در جهان بی‌تفاوت باشند و باید باطل را رسوا کنند، مطرح کرد: احقاق حق و ابطال باطل مهم‌ترین صحنه مجاهدت رسانه‌ها و خبرنگاران است.

حجت الاسلام و المسلمين عبادی در پایان اعلام کرد: در حالی که دیگران بدترین خیانت‌ها را می‌کنند شما بهترین خدمت‌ها را انجام و مانند شهید حججی که با سر اتمام حجت کرد شما با قلم خود اتمام حجت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *