خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام والمسلمین عبادی: نماز جمعه قدرت مبارزه با استکبار جهانی را دارد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی: نماز جمعه قدرت مبارزه با استکبار جهانی را دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز همه فحشا، منکرات و تمامی کارهای زشت را کنار می‌گذارد گفت: نماز جمعه در فرمولی خاص تعبیه و تشریح شده است و آگاهی‌های لازم در مساجد باید بر محور الله باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۲۰ اسفند) در دیدار با مسئولان ستادهای نماز جمعه استان اظهار کرد: مسئله نماز جمعه یک مسئله بین راهی است و تردید نداریم که دین خدا برای هدایت نوع بشر است.

وی با بیان اینکه اگر جامعه بشری بخواهد هدایت شود و یک تمدن ایمانی حاصل شود باید از آگاهی های بر محور خدا شروع شود، گفت: جای این آگاهی ها مسجد است تا مردم قبل از همه چیز آگاه شوند که دین چه فرموده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در روز جمعه در فاصله ی معین مردم در نماز جمعه جمع می شوند و همه آگاهی ها از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به آنان تزریق می شود، افزود: این آگاهی ها به کیفیتی است که جایگزین دو رکعت نماز می شود و به جای نماز ظهر دو خطبه خوانده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: یک جامعه آگاه و خدایی و مخلص در حج تمتع و مستحبی از سراسر دنیا در مکه جمع می شوند و آنجا اطلاع رسانی در جمع بین المللی باید باشد و همه طواف آگاهی های لازم را به دست آورند و از فرهنگ دین دستاوردهای زیبا را تبادل کنند و اگر این اتفاق بیافتد که اصل همین است آنوقت نماز همه فحشا و منکرات و کارهای زشت را کنار می زند و زمینه را برای تربیت نوع بشر در سطح جهان فراهم می کند.

به گفته وی اما با حوادثی که در طول تاریخ پیش آوردند؛ کار اداره مسجد، اقامه نماز و حج به دست شرورترین افراد افتاده است و آسیب به قلب اسلام وارد شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکنون به برکت انقلاب اسلامی یک کاری از صفر شروع شده و نماز جمعه شریان حیاتی جان اسلام است، افزود: اما آنچه که اسلام گفته تا آنچه که در صحنه میدانی است بسیار فاصله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه امروز سیستم های تبلیغاتی، جامعه شناسی، روانشناسی و ابزارهایی در حد فضای مجازی دنیا را تصرف کرده، گفت: در حال حاضر نماز جمعه پاسخگوی تمام هجمه های جهانی است و این فلسفه احکام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اگر امام جمعه هر شهر و روستا یکی مانند آیت الله مطهری، آیت الله مدنی و آیت الله دستغیب و امثال این علما باشد این آگاهی ها به یک سال نمی رسد که دنیا را تغییر دهد، اظهار کرد: نماز جمعه اکنون قدرت مبارزه با همه استکبار جهانی را دارد و اگر آن نماز جمعه ای که باید تشریح شده بود موج آن همه جهان را فرا می گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: با اصل فلسفه تشریح مسئله نماز که با خدایی شدن است همه چیز درست می شود که متاسفانه ما نتوانستیم درستش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به مسئولان ستاد نماز جمعه استان، گفت: کار شما بسیار با اهمیت و ارزشمندی است و از بهترین عبادات است که می خواهند پرچم افتاده اقامه نماز را بالا بگیرند.

وی ادامه داد: باید اقامه نماز جمعه گسترش یابد تا به جای مطلوب برسد و بشر از این نکبت استکباری و شرک و نفس نجات پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز زندگی برای همه مردم جهان تلخ و عرصه بر آنان تنگ شده، گفت: استکبار برده داری طبقاتی را حاکم کرده و با فریب مردم کشورهای اروپایی را سرگرم شهوات کردند و آسیب آنان به ما هم می رسد اما در عین حال در نهایت پیروزی برای اسلام است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *