خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام والمسلمین عبادی: جایگاه قانون بی‌بدیل و بی‌رقیب است/ ابراز نگرانی از دولتمردانی که به قانون عمل نمی‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی: جایگاه قانون بی‌بدیل و بی‌رقیب است/ ابراز نگرانی از دولتمردانی که به قانون عمل نمی‌کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی جایگاه قانون را بی‌بدیل و بی‌رقیب دانست و گفت: متاسفانه در بسیاری از جاها دولتمردان به قانون عمل نمی‌کنند و یا مردم قانون‌گریز و شیاطین قانون‌ستیز هستند که اینها منجر به درجا زدن ما می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز (۱۹ اسفند) در افتتاحیه دوره آموزشی استانداردسازی تعالی رفتار کارکنان نیروی انتظامی استان اظهار کرد: برای اهل دقت واضح است که جهان هستی به نظم می گردد و در همه عوالم جمادات، نباتات و حیوانات قانون حاکم است.

وی افزود: در هر مسئله ای وقتی به نتیجه مطلوب می رسیم که قانونش درست اجرا شده باشد و نظام زندگی بشر اولاً نسبت به هدف خلقت که وصول کمال است و انسانها در یک فرمول باید حرکت کنند که انسان بالفعل و شایسته سجده ملائکه شوند وقتی است که طبق قانون حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر جامعه ای به نحو مختلف فرو می پاشد و افراد سرگردان، معتاد، دزد و فاسد می شوند این پیداست که به قانون عمل نشده است، گفت: قانون باید به جهان هستی و انسان حاکم باشد و هر جا خلاء احساس شد یعنی به قانون عمل نشده است.

وی بیان کرد: وقتی یک مخرب در تشکیلات تروریستی می خواهد به هدف نامعقول خود برسد او هم قانون دارد یعنی قانون یک چیزی است که حتی در اهداف و اشخاص بد نسبت به انحرافاتی که دارند قانون وجود دارد گر چه به کمال انسانیت نرسند اما باز هم قانون حاکم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید به اینکه جایگاه قانون بی بدیل و بی رقیب است و در هر هدفی باید انجام شود، ادامه داد: کمتر مسئله ای مثل قانون داریم به این وسعت که همه عالم را در بر داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بسیار نگران کننده است که به نسخه دین، عقل و قانون اساسی و مصوب درست عمل نمی شود، افزود: متاسفانه در بسیاری از جاها دولتمردان به قانون عمل نمی کنند و یا مردم قانون گریز هستند و یا بسیاری از شیاطین قانون ستیز هستند که همه اینها منجر به درجا زدن ما می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به قانون در مقام اجرا عمل نشود به اهداف خود نمی‌رسیم، گفت: ما در سال به خاطر تخطی از قانون راهنمایی و رانندگی چند هزار فوتی می‌دهیم و این همه نیروهای که در بخش‌های مختلف خاص سال که ترافیک است اعزام می‌شوند و در سرما و گرما و در کوه و بیابان می‌آینده که ما خود را نکُشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی نسبت به جان خود چنین به قانون حفظ خود بی‌اعتنا هستیم دیگر از خانه و اداره که قانون دارد چه انتظار است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه ننگ طلاق و جدایی خانواده‌ها که برای جامعه معضل شده بخاطر این است که به قانون عمل نمی‌شود، عنوان کرد: بدتر از همه این است که همه قانون شکنی‌های ما را به اسم اسلام و مسلمانی می‌گذارند و حال آن که قانون اسلام را شکستن نامسلمانی است و هر جایی قانون اسلام را شکستیم جای نامسلمانی ما است به اسلام ربطی ندارد.

وی خطاب به نیروهای انتظامی استان، گفت: قانون را دقیق در جامعه اجرا کنید و این بزرگترین خدمتی است که شما متصدی آن هستید و این دوره آموزشی برای استاندارد شدن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: شما بیشترین مباشرت را با جامعه دارید و باید همه تلاش ما بر این باشد که مخاطبان خود را به رعایت قانون هدایت کنید و تقوای الهی بخش عظیم آن به رعایت قانون است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه همه مسئولیم که جامعه را به رعایت قانون و مقررات هدایت کنیم، افزود: بیشتر از آن که به دیگران توصیه کنیم خود ما نیز باید ملزم به رعایت دقیق قانون باشیم.

وی با بیان اینکه قانون به نفع همه است، گفت: متاسفانه در قبال خون شهدا و نیروهای باصداقت یک عده‌ ای خاص در جامعه دارند بی‌قانونی می‌کنند و این بسیار زشت است اما همانطور که ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته و سالهای بسیار دیگری را هم پشت سر خواهد گذاشت اما در نهایت سیاهی برای زغال و کسانی که بی‌قانونی می‌کنند خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: آنچه که باقی می‌ماند عقل، علم، خداپرستی، صداقت و قانون است و این کَلک بازی‌ها و بی‌قانونی‌ها به نفع هیچ کسی حتی همان که رعایت نمی‌کند هم نیست و فقط لعنت برایشان می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان با بیان اینکه اکنون به زبان خاص و عام نیروهای خدوم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خدمت‌های بسیار زیبا و صادقانه دارند و این بسیار افتخارآمیز است، گفت: خدمات نیروی انتظامی در دنیا و آخرت سند است و همانگونه که برای هر کالایی استاندارد لازم است بیش از همه برای انسان لازم است و آنچه نیروی انتظامی دنبال می‌کند استانداردسازی انسان است و این را با هیچ چیز عوض نکنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *