خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام والمسلمین عبادی: جبهه استکبار و عدالت خواهی از هم جدا شده اند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی: جبهه استکبار و عدالت خواهی از هم جدا شده اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز جبهه استکبار و جبهه عدالت خواهی از هم جدا شدند، اظهار داشت: سمبل آن اربعین حسینی و سمبل عدالت خواهی اهل بیت علیه السلام است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۷ اسفند) در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها با بیان اینکه سه عامل اصلی کتاب وحی، پیامبران الهی و اهل بیت علیه السلام موجب رشد و پرورش انسان می شوند، گفت: خداوند به وسیله پیامبران «کتاب» داده و تعلیم اولین توصیه انبیاء است و آنچه می تواند در انسان انگیزه ایجاد کند الگوی انسان کامل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدای متعال الگوی انسان کامل را در دینش که بالاترین منت بر نعمت هدایت است را تکمیل کرده است، ادامه داد: خداوند پیامبران و انسان های کاملی مانند حضرت موسی و حضرت عیسی علیه السلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت آسیه و مریم سلام الله علیها را گزینش کرده و الگو و اسوه قرار داده تا جامعه سمت خدا حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه حضرت آسیه سلام الله علیها در قصر فرعون تحت تاثیر تعلق به هیچ چیز قرار نمی گیرد و تنها رضای خدا در منزل نهایی می طلبد، گفت: هر کسی به هر میزانی تحت تاثیر غیرخدا قرار گیرد به همان اندازه از رشد کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیه السلام تا روز قیامت برای انسانها اسوه و الگو هستند چرا که آنها پاک هستند، عنوان کرد: هر کسی بخواهد از تعلیمات الهی بهره بگیرد شرط اولیه آن تزکیه و پاکی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به علم و حقیقت قرآن کسی دست نمی یابد و وصل نمی شود مگر پاک باشد، افزود: حقیقت قرآن و تمام کمال در نزد اهل بیت علیه السلام است.

به گفته وی نسخه تزکیه و تعلیمی که همه پیامبران آورده اند توسط پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم تکمیل شده اگر بخواهید از این نسخه فایده ببریم باید از اهل بیت علیه السلام پیروی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه قرآن و پیامبران و اهل بیت علیه السلام همه ابزاری برای سیر الی الله هستند که ما را خدایی کنند و به سمت نور هدایت کنند، افزود: اما متاسفانه چنین نشد و مردم به دنبال هوای و هوس و به دنبال ظلم رفتند و ابتدایی ترین حقوق پیامبر (صلی الله علیه و آله) را حتی در جهت شخصی تضییع کردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم کتابت و حفظ کردن احادیث ایشان را جرم دانستند، افزود: معاویه انسان هایی را به کار گرفت تا جعل حدیث کنند و همه این کارها در حالی بود که قرآن تبیین وحی را به پیامبر (صلی الله علیه و آله) محول کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر به آنچه قرآن فرموده عمل می شد در ابتدای تاریخ اسلام، جهان به اسلام می گروید و تمام مشکلات بشر حل می شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه تنها راه نجات بشر پیروی از اهل بیت علیه السلام است، گفت: اگر به دنبال هوای نفس برویم چنان عرصه بر مردم تنگ شود که روزی به دنبال منجی حقیقی بدوند و از این گناه تاریخی توبه کنند.

وی بیان کرد: امروز جهان بیدار شده و سر منشاء آن انقلاب اسلامی است و حرکت های خوبی شده است و علاوه بر منطقه در حال بین المللی شدن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز جبهه استکبار و جبهه عدالت خواهی از هم جدا شدند، اظهار داشت: سمبل آن اربعین حسینی و سمبل عدالت خواهی اهل بیت علیه السلام است و آنقدر جاذبه زیاد است که همه عدالتخواهان جهان در اربعین حسینی جمع می شوند.

وی عنوان کرد: تبیین این مسئله و پیروی از اهل بیت علیه السلام برعهده روحانیون و ائمه جماعات است چرا که زبان شما زبان اسلام و اهل بیت علیه السلام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *