خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: مسؤولیت مقدس تبلیغ از نوع کار پیغمبران است/ بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ندامتگاه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: مسؤولیت مقدس تبلیغ از نوع کار پیغمبران است/ بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ندامتگاه است

 حجت الاسلام والمسلمین سید علی رضا عبادی با اعلام این مطلب که بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی ندامتگاه به حساب می‌آید، اضافه کرد: بر اساس آگاهی که به افراد داده می‌شود تفهیم می‌شود که راه بدی را انتخاب و اشتباه کرده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه  شهرستان بیرجند به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجندحجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات فعال در اداره کل زندان‌های خراسان‌جنوبی، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن، اظهار داشت: مسؤولیت مقدس تبلیغ و نصیحت از نوع کار پیغمبران است.

وی با اشاره به اینکه انسان دارای فطرت، عقل و دین است ولی نفس و شیطان نیز انسان را وسوسه می‌کند، بیان داشت: انسان گاهی اوقات از خود غافل شده و دچار لغزش می‌شود که درصد قابل‌توجهی از لغزش‌های انسان ریشه در ساختار تربیت خانواده‌ها، آموزشگاه‌ها و مدیریت‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر این ارگان‌ها به وظایف خود درست عمل می‌کردند، لغزش‌ها در انواع مسائل اجتماعی کاهش چشمگیری می‌یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اعلام این مطلب که بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی ندامتگاه به حساب می‌آید، اضافه کرد: بر اساس آگاهی که به افراد داده می‌شود تفهیم می‌شود که راه بدی را انتخاب و اشتباه کرده است.

وی تصریح کرد: باید فکر و عمل افراد در زندان‌ها بازسازی تا در شرایط مناسب به جامعه بازگردد تا بتواند به زندگی آبرومندانه خود ادامه دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زندان‌های کشور در حال حاضر مناسب‌ترین شرایط را دارند، مطرح کرد: افراد در شرایط عادی از هر حیث آزاد هستند به گونه‌ای که هم نفس آن‌ها را وسوسه و هم فکر آن‌ها از هر طرف درگیر زرق‌وبرق‌های دنیا است، در مجموع انسان به ظاهر مخاطب ولی افکارش در جاهای دیگر مشغول است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: در زندان به دلیل تلخی سلب آزادی افراد ارتباطی با انواع کارها و شغل‌ها ندارند و ذهن افراد درگیر اینگونه مسائل نیست لذا مخاطبان خوبی هستند که صحبت در آن‌ها تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه باید به زندانیان امید دهیم تا فکر خود را بازسازی کنند، اضافه کرد: باید به آن‌ها بیاموزیم تا دوست را از دشمن تشخیص داده و برای برگشت به جامعه خود را آماده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی به حضور روحانیت در زندان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بذر تبلیغاتی که روحانیت در راستای آن تلاش می‌کنند در یک زمین شیار شده و آماده قرار دارد که خود در زمینه تغییر و اصلاح افراد مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به وضعیت زندان‌ها در گذشته اشاره کرد و توضیح داد: در زندان‌های گذشته مجرمان اصلی آزاد بوده و کسانی که به زندان می‌رفتند گاها افراد سیاسی بودند که برخی از آن‌ها زیر شکنجه‌ها شهید می‌شدند.

وی همچنین به وضعیت اسرای ایرانی و عراقی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: رفتار ایرانیان با اسرای عراقی در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی نیک و سازنده بود در حالی که اسرای ایرانی مدام زیر شکنجه بودند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی  در پایان با اشاره به اذعان برخی مسؤولان عراقی پیرامون شکنجه‌ها پرداخت و بیان داشت: برخی مسؤولان عراقی به این باور رسیده بودند که اسرای ایرانی ساخته شده و پرورش می‌یابند و در همین راستا اسرای ایرانی را به شدت تحت شکنجه قرار داده و گاها دیوانه می‌کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *