خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: تهاجم فرهنگی تیشه به ریشه می‌زند/ بسیاری از تهاجمات ریشه فرهنگی دارند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: تهاجم فرهنگی تیشه به ریشه می‌زند/ بسیاری از تهاجمات ریشه فرهنگی دارند

امام جمعه بیرجند گفت: تهاجمات نظامی همواره بوده، است و خواهد بود و این تهاجمات چه در دفاع و چه در هجوم سرنوشت‌ساز است اما در عین حال آنچه که تیشه به ریشه می‌زند هجوم‌های فکری و فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی عصر امروز در سومین دوره بصیرت خانواده‌های کارکنان پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند، اظهار داشت: مساله بصیرت از جهت و مصداق بسیار متنوع و متعدد است که انسان در هر شرایطی مورد و مصداق را بشناسد و آنچه که باید را عمل کند.

وی گفت: باید بصیرت کلی پیدا کنیم و به عنوان باور و اعتقاد‌ ما را آماده و حساس کند تا بی‌تفاوت نمانیم و آن در زاویه‌ای از جهان‌شناسی و انسان‌شناسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید این عالم را بشناسیم و خود را آماده و با این عالم منطبق کنیم، افزود: عالم، عالم تضاد است و هر چیزی در دنیا ضدی دارد و باید بدانیم و اگر ندانیم غافلگیر می‌شویم.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در تمام مراحل جمادات و نباتات انسان این اصول حاکم است و به طور قطع این خود دارای حکمت است هر چند شاید انسان به درستی حکمت آفریده شدن عالم را نداند.

وی با بیان اینکه تضاد مایه رشد است، ادامه داد: به هر جا که نگاه کنیم متوجه می‌شویم عالم، عالم تضاد است، در اندیشه، فکر، جان و روح انسان نیز تضاد وجود دارد و به طور قطع فردی یا جامعه‌ای که از خود غافل باشد ورشکسته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان باید در مقابل انواع و اقسام تهاجمات مانند تهاجم علیه ارزش‌های انسانی خود را آماده کند، خاطرنشان کرد: بیماری تنها وبا و طاعون نیست بلکه وقتی یک تفکر انحرافی مادی‌گرا به وجود می‌آید میلیون‌ها انسان را قتل و عام می‌کند لذا این هم بیماری است.

جت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: تفکر لیبرالی چه دیروز و امروز انواع شیطنت‌ها و دسیسه‌ها را به وجود آورد و کوچک و بزرگ را قتل و عام می‌کند و همه جا را به ویرانه تبدیل کرد، آیا این گونه اقدامات آفت نیست؟، چگونه است نسبت به بیماری طاعون و وبا موضع می‌گیریم اما نسبت به این مشکلات بی‌تفاوت هستیم و موضع نمی‌گیریم؟!

وی افزود: متاسفانه امروز دنیا در این منجلاب دست و پا می‌زند به دلیل اینکه خود را برای مبارزه در میدان تضاد آماده نکرده و غافلگیر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هدف پیامبران و جانشینان آن‌ها این بوده که بشر این بصیرت را پیدا کند و آماده باشد، گفت: هیچ خدمتی بالاتر از این کمک نیست لذا کار پیامبران، اولیای الهی، علمای متعهد و مردم با ایمان در راستای بهداشت و درمان روان انسان بزرگترین خدمت به جامعه بشریت است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: اگر کارها براساس تعلیمات انبیا و پیامبران باشد قبل از درست شدن بهشت این دنیا خود بهشت می‌شود و به زیبایی می‌رسد، امروز انسان‌ها از زمانه‌ای می‌نالند که خودشان آن را می‌سازند، زمان غیر از ما است ولی زمانه را خودمان می‌سازیم و آنچه که در دنیا به وجود می‌آید عکس‌العمل ما است که به خودمان بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه اگر انسان از درون درست نشود محال است که زندگی آن درست شود، بیان کرد: بسیاری از تهاجمات امروز ریشه فرهنگی دارد، باید زمان خود را درک کنیم و دشمن را در هر شرایطی بشناسیم و خود را متناسب با آن مجهز کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تهاجمات نظامی همواره بوده، هست و خواهد بود و این تهاجمات چه در دفاع و چه در هجوم سرنوشت‌ساز است اما در عین حال آنچه که تیشه به ریشه می‌زند هجوم‌های فکری و فرهنگی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه به نیروهای مسلح کشور افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با نیروهای کوری که در دنیا دیوانه‌وار برای خوش‌گذرانی عده‌ای مزدور می‌شوند و از خود فکر و اندیشه‌ای ندارند و ملت‌ها را قتل و عام می‌کنند، تفاوت دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *