خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‎‌جنوبی: هنر به معنای پرورش استعدادها است/ هنر مسجد باید بر روی انسانیت انسان نقش بندد

نماینده ولی فقیه در خراسان‎‌جنوبی: هنر به معنای پرورش استعدادها است/ هنر مسجد باید بر روی انسانیت انسان نقش بندد

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هنر به معنای پرورش استعدادها است، گفت: هنر مسجد این بوده که بر روی انسانیت انسان کار کرده و آن را زیبا می‌کند و این همان هنر پیامبران بوده که آمده‌اند تا انسانیت انسان را بسازند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با خواهران فعال در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی اظهارداشت: فعالان کانون‌های مساجد باید فرق بین هنر مسجد و دیگر هنرها را بشناسند.

وی با بیان اینکه هنر به معنای پرورش استعدادها است، تصریح کرد: هنر مسجد این بوده که بر روی انسانیت انسان کار کرده و آن را زیبا می‌کند و این همان هنر پیامبران بوده که آمده‌اند تا انسانیت انسان را بسازند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تمام هنرها از بین رفتنی هستند ولی هنر مسجد به سبب اینکه روح انسان‌ها را زیبا می‌سازد از بین نمی‌رود، افزود: هنر مسجد باید بر روی انسانیت انسان نقش بندد و اخلاق زیبا، حیات، عفت، عقل، علم، تعهد، تحمل و تمام فضائل اخلاقی در این هنر گنجانده می‌شود.

امام جمعه بیریجند خطاب به فعالان کانون‌های مساجد استان گفت: ارزش کار خود را بدانید و تحت تأثیر ظاهرپرستی‌ها قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر انسانی که نجات یابد انگار تمام جامعه نجات یافته‌اند بنابراین ارزش کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بسیار زیاد است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *