خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: از خام‌فروشی منابع معدنی خراسان‌جنوبی چیزی به مردم نمی‌رسد/ گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از وضعیت زندگی ساکنان مناطق معدن‌خیز استان می‌شنویم

امام جمعه بیرجند: از خام‌فروشی منابع معدنی خراسان‌جنوبی چیزی به مردم نمی‌رسد/ گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از وضعیت زندگی ساکنان مناطق معدن‌خیز استان می‌شنویم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: از منابع و معادنی که به‌صورت خام صادر می‌شود چیزی به دست مردم نمی‌رسد و گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از ساکنان آن مناطق می‌شنویم که با وجود همه مشکلات، تنها با ۴۵ هزار تومان یارانه زندگی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده و لی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا عبادی امشب در دیدار با مشاورین وزیر نیرو و دست‌اندرکاران همایش تجلیل از ایثارگران، اظهار داشت: هر چه داریم از ایثار و گذشتی است که انسان‌های شایسته انجام دادند و این فرصت مدیریت به دست ما افتاده است.

وی ابراز کرد: زندگی همواره صحنه شکیبایی بوده که در درون با نفس و در بیرون با طبیعت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید از فرصتی که ایثارگران برای ما ایجاد کردند به خوبی عمل کنیم، تصریح کرد: باید بر اساس آرمان‌های انقلاب با همتی بالا در همه جهات گام برداریم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: کشور ما منابعی غنی و مردمان غیور و زحمت‌کش دارد و نباید استقلال و مقاصد خود را در گرو بیگانگان ببینیم.

وی با بیان اینکه هر کس در هر پست و مقام، بر اساس آرمان‌های انقلاب کارها را انجام دهد در جایگاه جهاد قرار دارد، ابراز کرد: هر جایی از نفس دوری کنیم و قصد و نیتمان قرب‌الی‌الله باشد ایثار و عبادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فرصت‌های مسؤولیت در نظام جمهوری اسلامی باید فرصت‌های رشد و کمال معنوی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه استان خراسان‌جنوبی منطقه‌ای کویری است، تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ روستا تنها بحث آب شرب آن‌ها مطرح است و حتی کشاورزی و صنعت ندارند.

وی ادامه داد: از منابع و معادنی که به‌صورت خام صادر می‌شود چیزی به دست مردم نمی‌رسد و گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از ساکنان آن مناطق می‌شنویم که با وجود همه مشکلات، تنها با ۴۵ هزار تومان یارانه زندگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد: همواره باید آن‌هایی که در سمت‌های مؤثری هستند مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده را حل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه مشکلات هر منطقه با منطقه دیگر فرق می‌کند، ابراز کرد: بعضی مناطق به دلیل برداشت‌های بی‌رویه آب، مشکلات خطرناکی به وجود آمده است و سفره‌های زیرزمینی خالی شده و در سطح زمین شاهد مشکلات نامطلوب هستیم.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های ناعادلانه‌ای مبنی بر سرمایه‌گذاری عده‌ای روی چاه‌های بی‌‌مجوز رسیده است، عنوان کرد: در بخش درح، به دلیل شرایط منطقه‌ای که آب از زیر زمین و هم از روی زمین با بروز سیل به افغانستان می‌رود، مشکلات سختی را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه استان ما اگر آب ندارد اما انرژی‌هایی مانند باد و آفتاب دارد که برای سرمایه‌گذاری و تولید انرژی مفید هستند، تصریح کرد: استان خراسان‌جنوبی تماماً کویر است که می‌توان از باد و آفتاب آن برای کشور خدمت‌رسانی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی در پایان اضافه کرد: در مناطقی که تقسیم‌بندی برای امتیازات آب وجود ندارد باید مسؤولین تلاش کنند تا توزیع عادلانه صورت گیرد و حرکت و پیشرفت متوقف نشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *