خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برنامه‌های مساجد باید دارای محتوا و خروجی مفید باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برنامه‌های مساجد باید دارای محتوا و خروجی مفید باشد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه برنامه‌های مساجد باید دارای محتوا و خروجی مفیدی باشد گفت: اگر دین و دانش از هم جدا شوند بدترین خطر در کمین بشر است پس کارگروه‌ها باید ابتدا تزکیه را رشد داده و به ثمر بنشانند و سپس رفع آفات کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در نشست کارگروه فرهنگ و تربیت دینی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: باید کارگروه‌ها در تمامی بخش‌ها مانند خانواده، آموزش‌های اجتماعی و کلاسیک که در تربیت و تعلیم موثر و اساسی است مصوباتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کارگروه‌ها باید ابتدا تزکیه را مانند درختی رشد داده و به ثمر بنشانند افزود: فرهنگ بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تعلق می‌گیرد و باید در این زمینه مصوباتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر برای بچه‌های ۵ ساله کلاس‌های زبان انگلیسی می‌گذارند و این امر در فرهنگ جامعه تاثیرگذار است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و تعلیم و تربیت اسلامی از مهم‌ترین وظایف کاگروه فرهنگ و تربیت دینی است.

امام جمعه بیرجند افزود: اگر دین و دانش از هم جدا شوند بدترین خطر در کمین بشر است و دین بدون دانش سر از خرافه در می‌آرود و بدون علم خطرساز است پس کارگروه‌ها باید ابتدا تزکیه را مانند درختی رشد داده و به ثمر بنشانند و سپس رفع آفات کنند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات از عقب ماندگی، خرابکاری و ضعف بوده چون انسان جایگاه خود را در راستای جایگاه الهی پیدا نکرده و به عنوان یک حیوان بالفعل مشغول خرابکاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید بر روی برنامه‌های مکان‌‌های تخصصی کار شود و از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها راهکارهای نفوذ به خانواده‌ها اطلاع رسانی و به آنها مشورت داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه نباید انجام برنامه‌ها در مساجد تنها با یک مراسم باشد بلکه باید دارای محتوا و خروجی مفیدی باشد افزود: مساجد از آن جایی که با قشر زیادی از جوانان در ارتباط است باید بر روی برنامه‌های  این مکانها تخصصی کار شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *