خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: محبت اهل بیت(علیه السلام) بزرگترین سرمایه/ مصیبت شهادت حضرت زهرا(ع) قابل انکار نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: محبت اهل بیت(علیه السلام) بزرگترین سرمایه/ مصیبت شهادت حضرت زهرا(ع) قابل انکار نیست

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه محبت خدا، پیامبران و اهل بیت(علیه السلام) بزرگترین سرمایه ما است، گفت: اما انسان‌های نفس‌پرست، و خودپرست و مال پرست تلاش می‌کنند تا محبت اهل بیت(علیه السلام) را از ما بگیرند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی شب گذشته (۳۰ بهمن) در مراسم شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و وداع با پيكر پاك شهيد گمنام در روستاي كوشكك از توابع شهرستان درميان اظهار کرد: هر کالایی بازاری دارد و هر نرخی جهتی دارد اما کالاها باهم تفاووت دارند در بعضی از کالاها وزن میزان ارزش آن است هر اندازه وزن بیشتر قیمت آن بیشتر است در بعضی کالاها حجم میزان ارزش است و بعضی از کالاها رنگ میزان ارزش است.

وی با بیان اینکه هر چیز بازاری دارد و عاقبت سود و زیان‌ها را روی همین‌ها سنجیده می‌شود، افزود: اما ایا تاکنون فرصت پیدا کردیم از خود بپرسیم قیمت خودمان چقدر است؟ آیا این قیمت گذاری درست است یا نادرست؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما برای همیشه در دنیا نخواهیم بود  و روزی از دنیا می‌رویم، گفت: قیمت انسان مساوی با هدفش است و هر کسی به اندازه هدف خود ارزش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: ارزش اعمال و عبادات و کارها را هم هدف تعیین می‌کند و مطلق نیست و نماز ما وقتی ارزش پیدا می‌کند که بر اساس هدف مشخصی یعنی برای قرب به خدا باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه نرخ انسان را هدف و جاذبه و دافعه او تعیین می‌کند، تصریح کرد: هر فردی اگر می‌خواهد بداند چه ارزشی دارد ملاک آن نگاه به باطن است چرا که یک قطب‌نما در دل است که هدفی را نشان می‌دهد که چه کسی را و چرا دوست داریم و اگر خدایی هستید آنان را که خدایی هستند دوست دارید و اگر از آن‌هایی که هوایی و نفسانی هستند بدتان می‌آید باید سجده شکر به جا آورد که بسیار ارزش دارید که خدا شما را دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بعضی پول، شهوت، هوای نفسانی و پول قبله آنان است، عنوان کرد: این افراد هرگز راه به جایی نخواهند برد و هر کسی با هر چه که دوست داشته محشور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه حقیقت دین حُب و بغض و جذب و دفع است و باید همه این‌ها به یک نقطه که خدا وند است برگردد، افزود: خداوند در سینه انسان دو دل قرار نداده و در هر دل جز یک محبت راه ندارد و محبت مثل یک شجره یک ریشه دارد و هیچ چیزی در عرض قرار نمی‌گیرد.

به گفته وی خداوند در راستای حب‌ الله، حب اولیای الهی، محبت پیامبران و اهل بیت(علیه السلام) را به ما عطا کرده و این‌ها سرمایه ما است چرا که حاکی از سنخیت پاک ما است که خداوند به ما داده است اما انسان‌های آلوده، نفس‌پرست، هوی‌پرست و خودپرست  و مال پرست تلاش می‌کنند تا محبت اهل بیت(علیه السلام) را از ما بگیرند و بزرگترین سرمایه ما را به هر نحوی غارت کنند و به گفته خودشان همه گزینه‌ها روی میز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از اول هم اینگونه بوده و دنیا محل آزمایش است، افزود: معاویه با شیطنت واز طریق جنگ سخت و جنگ نرم بسیار تلاش کرد تا محبت اهل بیت(علیه السلام) را از مردم  و نسل جوان بگیرد و اکنون نیز سعودی‌ها، انگلیس و صهیونیست و امریکا با جنگ سخت مسلمانان را تهدید و قتل‌عام می‌کنند اما خطر جنگ نرم بیشتر از جنگ سخت است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: دشمن در جنگ نرم با تطمیع، رشوه و وعده وارد می‌شود باید حواسمان باشد که در مقطع آخر الزمان هستیم و دشمن در مسئله حُب و بغض بسیار تلاش می‌کند اما محبت اهل بیت علیه السلام قابل معامله نیست و بزرگترین سرمایه ما است که باید حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ظلم و ستم‌های که به خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم کردند با وجود اینکه بسیاری تلاش می‌کنند آن را انکار کنند اما این مسئله در تاریخ قابل انکار نیست، گفت: جریان انحرافی در بعثت‌های پیامبران بوده و ائمه معصومین علیه السلام را مظلومانه به شهادت رساندند و این حرکت انحرافی قابل انکار نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته نیز نفوذ غرب و سیستم حکومتی روم وجود داشته، تصریح کرد: در آن زمان نیز تطمیع می‌کردند و جریاناتی را وعده می‌دادند و امروز نیز جنگ نرم و سخت وجود دارد و نفوذی‌ها اهداف پلید غرب را پیاده می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه اگر به راهی غیر از راه ولایت برویم به سرنوشت عمرسعد مبتلا خواهیم شد، بیان کرد: مسئله شهادت حضرت زهرا(علیه السلام) در ایشان خلاصه نمی‌شود و جریانی تا امام حسن عسکری(ع) بوده که ائمه اطهار علیه السلام را به شهادت رساندند و آیا این مسائل غیر از این است که جریان نفوذی پیش آمده و آیا غیر از این است که غیبت حضرت مهدی(سلام الله علیه) بر اساس همین فلسفه خط نفاق است؟

وی اظهار داشت: آیا امروز آنچه که به وسیله نامسلمان‌ها می‌گذرد از قتل مسلیمن و سازش با دشمن و آنچه که عناصر ناپاک سعودی و همراهانشان انجام می‌دهد و با صهیونیسم می‌سازند و طاعت از آمریکا می‌کنند قابل انکار است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز دشمن با عمل خود  و با زبان بی‌زبانی ماهیت واقعی خود را نشان دادند، گفت: مصیبت و ظلم به حضرت زهرا(سلام الله علیها) قابل انکار نیست و خود حضرت با عنایت این قضیه بوده که فرمودند «یا علی مرا در شب غسل بده، در شب کفن کن و دفن کن».

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *