خانه / تاپ خبر / انتقاد نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی از مسؤولین اقتصادی: تا مسؤولین به دنبال سود خود باشند بهبودی در شرایط اقتصادی نیست/ برخی از خام‌فروشی منابع کشور سود می‌برند

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی از مسؤولین اقتصادی: تا مسؤولین به دنبال سود خود باشند بهبودی در شرایط اقتصادی نیست/ برخی از خام‌فروشی منابع کشور سود می‌برند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: تا زمانی که مسؤولین به دنبال سود شخصی خود باشند شرایط اقتصادی جامعه تضمینی برای بهبود ندارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصاد و فرهنگ شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد جامعه اظهار داشت: آنچه در حال حاضر با آن مواجه هستیم بیماری بوده که باید این بیماری معاینه و درد مشخص و راهی برای علاج آن پیدا شود.

علاج بهبود شرایط اقتصادی جامعه، روآوری به اقتصاد فرهنگی است

وی با بیان اینکه بین فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: درد کنونی شرایط اقتصادی جامعه فرهنگ اقتصادی بوده و درمان آن اقتصاد فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعبیر قرآن از مسائل مالی و اقتصادی این بوده که اقتصاد مایه قوام جوامع بشری است، یادآور شد: برای اینکه انسان بتواند کار خود را انجام دهد اقتصاد بهترین ابزار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: انسان هر کار مفید را می‌تواند بر اساس تفکر خود انجام دهد.

خیانت و قاچاق؛ محصول جامعه دارای فرهنگ اقتصادی

وی با اشاره به اینکه اگر جامعه، جامعه انسانی باشد مشکلات این جامعه حل شدنی است، افزود: اما چنانچه فرهنگ جامعه اقتصادی باشد که فقط به دید اقتصاد به مسائل نگریسته و دیگر به جنبه انسانی نگاه نشود در این جامعه دیگر افراد به نفع و ضرر دیگران کاری ندارند، خیانت و قاچاق انجام می‌دهند و علاج آن فرهنگی شدن اقتصاد است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید اقتصاد روان در جامعه ایجاد شود تا بتوانیم سرپا بایستیم، گفت: در این صورت می‌توانیم به عنوان آرمان‌های انسانی در جهان، نوع بشر را نجات دهیم.

جامعه‌ای که فرهنگ آن اقتصادی باشد به سامان نمی‌رسد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: جامعه‌ای که فرهنگ آن اقتصادی باشد به سامان نمی‌رسد و رشد نمی‌کند و در این جامعه برای فقیر کاری ایجاد نمی‌شود چون هر کس به فکر خودش است و مسؤولان نیز به تعهدات خود عمل نمی‌کنند چون فکر آن‌ها نیز گرفتار بیماری خودخواهی است.

تولید حلال از بهترین عبادات است

وی اضافه کرد: اگر به کسب و کار و تولید به عنوان عبادت نگریسته شود تولید حلال از بهترین عبادات است.

تفکر امیرکبیر در مسائل اقتصادی وارد کردن تجربیات از خارج و توجه به تولید در داخل بود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی به تفکر امیرکبیر در مورد مسائل اقتصادی اشاره کرد و افزود: تفکر امیرکبیر در مسائل اقتصادی وارد کردن تجربیات از خارج و توجه به تولید در داخل بوده که اگر امروزه نیز مسؤولین با این فکر پیش روند جلوی ورود و توزیع کالای قاچاق گرفته و تولید داخلی تهدید نمی‌شود.

برخی از خام‌فروشی منابع کشور سود می‌برند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به برخی از افراد از اینکه مواد خام را به خارج از کشور صادر و سپس بعد از فرآوری آن را به داخل کشور وارد می‌کنیم سود می‌برند، تصریح کرد: متأسفانه با نابسامان بودن شبکه مسؤولین جامعه ظرفیت‌ها و اولویت‌ها اقتصادی جامعه براساس شرایط شناخته نمی‌شود.

 تا مسؤولین به دنبال سود خود باشند بهبودی در شرایط اقتصادی نیست

امام جمعه بیرجند ادامه داد: تا زمانی که مسؤولین به دنبال سود شخصی خود باشند شرایط اقتصادی جامعه تضمینی برای بهبود ندارد.

مسؤولین مسیر را بر روی سرمایه‌گذار در استان قفل می‌کنند/ این فاجعه است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متأسفانه وقتی سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی حاضر به سرمایه‌گذاری می‌شود هر چند در ابتدای امر مسؤولین روی خوش به او نشان می‌دهند و استقبال می‌کنند اما در ادامه راه مسیر را بر روی سرمایه‌گذار قفل می‌سازند که این برای استان فاجعه است، اضافه کرد: این موضوع باید از مسؤولین مطالبه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: متاسفانه زمان‌های طلایی جمهوری اسلامی به این بازی‌ها که جنبه تفکر اقتصادی و سوء استفاده شخصی، گروهی و حزبی دارد به هدر می‌رود.

مسؤولین پاسخگوی مشکلات اقتصادی کنونی جامعه باشند

وی با بیان اینکه مسؤولین باید جواب دهند که چرا کارخانه‌ها تعطیل شده و سرمایه‌گذاران ناامید از سرمایه‌گذاری می‌شوند، گفت: مسؤولین باید پاسخگوی مشکلات اقتصادی کنونی جامعه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: به عنوان یک انسان، مسلمان و انقلابی و یک تفکر درد صعب الاعلاج اقتصاد را باید در زوایای مختلف بررسی و آنچه مربوط به مردم و مسؤولین بوده طرح هایی را برنامه‌ریزی کنیم تا از این شرایط خارج شویم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *