خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فضای مجازی و هنر تیغ دولبه/ فرهنگ مردم متاثر از نوع کار ما مسئولان است/ رشته فضای مجازی را دست اهل آن دهیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فضای مجازی و هنر تیغ دولبه/ فرهنگ مردم متاثر از نوع کار ما مسئولان است/ رشته فضای مجازی را دست اهل آن دهیم

امام جمعه بیرجند گفت: رمز حوزه هنر و فضای مجازی این است که آنچه در قانون اساسی مشخص است و سیاست گذاری کلی نظام باید با تبعیت از رهبر انقلاب باشد که پیکره اجرایی این کار را نمی کند و نتیجتا و صراحتا فضای مجازی را دست بیگانه یا دشمن قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز  در نشست کارگروه فضای مجازی و رسانه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فضای مجازی، هنر و مسئله اقتصادمقاومتی اظهار داشت: فضای مجازی و هنر تیغ دو لبه هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: چنانچه بر اساس منویات نظام اسلامی عمل شود به همه آنچه می خواهید می رسید و حال آنکه سر نخ فضای مجازی جمهوری اسلامی دست دشمن است. به صورت متفرقه می توانید ورود و تبلیغات داشته باشید اما افکار عمومی دست آنهاست.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هنر از موثرترین عوامل روی روح انسان است افزود: هنر وقتی می تواند ما را به ایده هایمان برساند که حساب شده برخواسته از مکتب و ناظر به هدف باشد که این هم  مشکل دارد.

وی تصریح کرد: رمز حوزه هنر و فضای مجازی این است که اصولا آنچه را که در قانون اساسی مشخص است و سیاست گذاری کلی نظام باید با تبعیت از رهبر انقلاب باشد که پیکره اجرایی این کار را نمی کند و نتیجتا و صراحتا فضای مجازی را دست بیگانه یا دشمن قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد:  این در حالی است که داد مراجع درآمده است و جوانان توانمند ما می گویند کاملا قدرت داریم فضای مجازی را خودمان اداره کنیم اما چرا مخالفت می شود؟

امام جمعه بیرجند متذکر شد: در بحث هنر بعضی از مسئولین که از آنها انتظار نیست می گویند هنر هر طور باشد ارزشمند است در حالیکه چنین نیست هنر و فضای مجازی تیغ دو لبه است و باید به جایگاه اصلی اش برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در بالادست ها بحث است و افکار عمومی  متاثر از همین ها است گفت: مسئله کار و اشتغال چه بر اساس نیاز، اندیشه مکتبی و فطرت باشد متقاضی کار خیلی زیاد هستند اما عملا چه کسانی مقصر هستند چرا جلوی قاچاق، مفاسد، حقوق های نجومی و اختلاس ها را نمی گیرند؟

وی تاکید کرد: اگر هر کس در جایی که از نظر قانونی دارد قرار بگیرد وظیفه اش را انجام دهد هیچ مشکلی نداریم. مشکل مال خود ما است.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی باید در این جهت زمینه درستی ایجاد کنند که اصلا درست نیست این همه کالای خارجی وارد کشور شود که خوب مسلم کارخانه شما تعطیل و کارگر شما بیکار می شود.

وی با بیان اینکه آنچه در جهت فرهنگ شایسته و افکار عمومی نتیجه می گیریم باید در عمل نشان دهیم مردم کاملا جذب می شوند گفت: قیاس کنید آن روزی که مسئولان نظام در هر مقطعی به گونه ای هماهنگ بودند که طبق سیستم انقلابی شعار می دادند و عمل می کردند مشاهده کنید که مردم دارای چه روحیه ای بودند و هر وقت از آن فاصله گرفتند در جریان نوسانات مختلف در این ۴۰ سال چه بر سر مردم آمده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ مردم متاثر از نوع کاری است که ما مسئولان انجام می دهیم افزود: باید متوجه وظیفه سنگین خودمان شویم و صادقانه به میدان بیاییم. آنچه حق قانونی مردم است به آنها دهیم و آنهایی که حقوق قانون را می ربایند از دستشان بگیریم و درست عمل کنیم.

وی ادامه داد: اگر رشته فضای مجازی و هنر را دست کسانی دهیم که اهل ید هستند، صداقت دارند و قرض آنها خدمت به خدا و بندگان خداست هیچ مشکلی نخواهیم داشت اما تا ما عمل خودمان را تنظیم نکنیم  مسئله همین طور است و بدتر از این خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *