خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: مسؤولان وظایف خود را انجام دهند/تصمیم‌گیری به جای مرجع تقلید قانون‌شکنی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: مسؤولان وظایف خود را انجام دهند/تصمیم‌گیری به جای مرجع تقلید قانون‌شکنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین  عبادی گفت: نباید مسؤولی که کار اجرایی دارد نظرات ایدئولوژیک بدهد و به جای مرجع تقلید تصمیم بگیرد زیرا این قانون‌شکنی است و موجب در هم ریختگی جامعه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عبادی ظهر امروز در مراسم آمران به معروف، اظهار داشت: اگر همه کارهای خیر را در یک کفه ترازو قرار دهیم و امر به معروف را در کفه دیگر، وزنه امر به معروف و نهی از منکر قابل قیاس با امور خیر نیست.
وی عنوان کرد: دشمن با تبلیغات و نفوذ خود به داخل‌ می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر و جهاد را کمرنگ و نابود کند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اسلامی که دفاع و جهاد نداشته باشد تبدیل به لانه گنجشک می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط هر شخصی به راحتی دست در لانه گنجشک می‌کند، حتی بچه او را می‌برد اما هیچ فردی جرات ندارد دست در لانه زنبور کند زیرا عواقب آن را می‌داند.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هر کس با هر زبان و زمانی نسبت به امر به معروف و جهاد بی‌تفاوتی کرد باید به او شک کرد، متذکر شد: فردی که نسبت به این دو امر مهم بی‌اعتنا باشد سخنگوی واسطه چندین زبان بیگانه است زیرا اسلام به حد جامع گفته می‌شود که همه دستورات الهی در آن اجرا شود.
وی با تعبیر کلام وحی، ابراز کرد: بهتری و برتری مسلمانان در زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شیوه‌های عملی امر به معروف باید حساب شده و مشخص باشد، تصریح کرد: در گام اول باید زمینه را برای مخاطب آماده و واضح کنیم همانطور که برای هدایت فرزندان خودمان به درستی پیش می‌رویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: امر به معروف فلسفه آقا بالا سری نیست بلکه فلسفه دوستی و فداکاری است و با دید مدینه فاضله به جامعه نگاه می‌کند و اصلاح و رشد جامعه را دوست دارد.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر برای رشد، تربیت و هدایت مردم خود را به زحمت می‌انداخت و با وجود اینکه مردم به پیامبر اهانت و جسارت می‌کردند برای آنها دعا و طلب آمرزش می‌کرد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر معنای پیشگیری و پیگیری هر کار بد و تشویق به کار خوب است، عنوان کرد: نتیجه این کار خیر موجب بهتر شدن و هدایت می‌شود.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بیگانه از هر راهی که بتواند نفوذ می‌کند و تا امروزه، شهدا، جانبازان زیادی برای پایداری اسلام و انقلاب جانفشانی کردند، تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران، هزینه‌های زیاده داده شده است و ۱۷ هزار از نخبگان ما را ترور کردند، اما به لطف خدا برگ پیروزی به دست ما و خفت و خواری برای بیگانگان است.
وی ابراز کرد: دزدی‌ها، اختلاس، رکود و بیکاری از ناکارآمدی مسؤولان است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه آسیب‌های فرهنگی است که دشمن در آن نفوذ کرده است، اضافه کرد: امروزه در جنگ فرهنگی با بیگانه قرار داریم و دشمن در فضای مجازی هر نوع خلاف را به فرزندان ما در همه سنین، آموزش می‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اداره کردن فضای مجازی به دست دانشمندان جوان و نخبگان ایرانی شدنی است، عنوان کرد: باید جوانان با حرکت انقلابی فضای مجازی را مدیریت کنند و مانع رشد فساد در جامعه شوند.
وی ادامه داد: دشمن با نفوذ در فضای مجازی خواهان گمراه کردن خانواده و فرزندان ما هستند و از این جریانات سوء استفاده کرده و سود می‌برند اما باید فرزندان را آگاه سازیم تا ابزاری برای دشمن نشوند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر هدف دشمن به ثمر رسید، کوچک و بزرگ را قتل‌عام می‌کند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: “دشمن دست چدنی با دستکش مخملی دارد که اگر به هر گلویی بند شود سر را از تن جدا می‌سازد”.
امام جمعه بیرجند ادامه داد: نباید گول آزادی و جریاناتی که آنها به پا می‌کنند را بخوریم زیرا حرف‌های آنها موجب گمراهی افراد در جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر به اسلام روی آوریم و معیار و هدفمان وحدت کلمه باشد دشمن نمی‌تواند مقابل ما ایستادگی کند، تصریح کرد: باید از داخل منسجم باشیم که تنها با عمل به قانون، وحدت شکل می‌گیرد و حافظ کشور در گردنه‌های دشوار است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: هر انحرافی حاکی از سرپیچی از قانون است و بالاترین معروف با پشتبانی و رهروی از ولایت فقیه شکل می‌گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: نباید مسؤولی که کار اجرایی دارد نظرات ایدئولوژیک بدهد و به جای مرجع تقلید تصمیم بگیرد زیرا این قانون‌شکنی است و موجب در هم ریختگی جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: جامعه‌ای موفق است که هر کس در جایی که قرار دارد به وظایف خود عمل کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی ابراز کرد: بالاترین معروف ایستادگی پای میثاق ملی است و در این مورد شانه خالی کردن از زیر بار قانون است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *