خانه / متن بیانات / ولایت / مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اعضای دبیرخانه نهضت جهانی حضرت امام روح الله(ره)

مشروح بیانات/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با اعضای دبیرخانه نهضت جهانی حضرت امام روح الله(ره)

متن بیانات حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند  مورخ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيم

با سلام به امام زمان (عج) و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

خیلی خوش آمدید، استفاده کردم. تکرار آیه شریفه که «جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا»[۱]، خُب برداشت در این است که حق ثابت است. و بقای حق در طبیعت خود حق خوابیده، همچنان که باطل رفتنی است و زوال باطل در طبیعت باطل قرار دارد. آنچه که در صحنه میدانی می‌بینیم حالا چه در گذشته تاریخ و چه امروز؛ بسیار موارد هست که رنج دهنده است؛ از ظلم و بی عدالتی که بر نوع انسانها می شود. اما حتماً توجه دارید که در عالم امکان در این عالم خلق، خیر محض و شر محض ندارید؛ شما هر چیزی که در عالم امکان تصور کنید از ممکنات باشد یک زاویه‌اش خیر است، یک زوایه‌اش شر است. « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ مِن شَرِّ مَا خَلَقَ»[۲]، آن «مَا خَلَقَ» که همین عالم امکان است یک زاویه‌اش شر است از آن شرش به خدا پناه می‌برم. معنی‌اش این است که یک زاویه خیر هم دارد؛ همان که شما شر می‌بینید یک زاوایه خیر هم دارد. مهم اینجاست که شما آن زوایه‌اش را از دست ندهید. حالا در زمان معاصر بنده و شما آنچه که در صحنه میدانی می‌بینید همین است- در این نیم قرن که حداقل همه ما بخاطر داریم- این است که استکبار جهانی با همه خصوصیاتش و انقلاب اسلامی با همه خصوصیاتش؛ از روز اول پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن از روز اول نهضت، خُب یک کارهای آنها کردند – استکبار کرده- و یک کارهای هم ادامه داده و می‌کنند؛ قتل وغارت، شکنجه، تصرف، تعدی و غصب در سراسر جهان. خُب انقلاب ما هم که آمده با یک آرمانی آمده، و با یک اسوه‌ی آمده، و همچنین با یک متنی به عنوان قانون اساسی آمده [است]. هدف مقدسی که شما دارید این هدف مقدس را البته با طرح، نه صرفاً احساسی یا تاریخی؛ با طرح، یک طرح کارساز؛ یعنی طرحی که در آن طرح بتوانید از همه تلخی‌های این نیم قرن که بر انسان گذشته از آن شیرینی بسازید؛ طرح می‌خواهد دیگر. مسلم باید گروه‌های اندیشه‌ورز باشند و بنشینند، فکر کنند و از آن فرمول بسازند که با حجم کم بتواند در کوتاه ترین مدت بزرگترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد؛ شما این را می‌خواهید دیگر. بعضی‌ها خیال می‌کنند دیر شده، نخیر، دیر نشده الان وقتش است. حالا طراحی‌ها را شما بعداً انجام می‌دهید، ولی به عنوان نمونه که از کجا ورود پیدا کنیم، بعد کم کنیم ،زیادکنیم، چکش کاری کنیم، اصلاحش کنیم، از آن یک چیزی دربیاید. و آن این است که ما برای این دو جبهه شناسنامه درست کنیم – الان شناسنامه‌ها را عوض می‌کنند دیدید که، یا کارتهای ملی را عوض می‌کنند- حالا شما یک شناسنامه‌ی را صادر بفرماید و برای همه علامت سوال بگذارید؛ زیرا یک کلیاتی است که آن کلیات را آنها در مقام ادعا – حالا ما می‌دانیم تهش هیچ چیز نیست و صرفاً کسی که ایمان ندارد و کسی که فقط خود و امیالش را می‌پرستد او پایبند به هیچ عهدی هم نیست، به هیچ چیز هم عقیده ندارد؛ ما این را می‌دانیم اما در مقام ادعا، جدال به نحو احسن این است که طرف را بر سر آنچه که مدعیست نگه بدارید، مگر نمی گویند حقوق بشر، از واژه‌های خود آنان استفاده کنید؛ مگر دَم از آزادی نمی‌زنند، مگر دَم از استقلال ملت‌ها نمی‌زنند و از این واژه‌ها ۱۰ تا، ۲۰ تا، صدتا را جمع کنید. بالاخره یک نرخی است که در دنیا حرفش را می‌زنند از آن سازمانهای بالا بگیرید تا سمپادهای پایین. بسیار خوب حالا می‌خواهیم یک شناسنامه درست کنیم و از هر فقره‌ی یک سوال مطرح کنیم؛ که این انقلاب ما، این هم از نوع فرضیه مارکسیستی و لیبرال نیست؛ یک چیزی است متکی به سابقه وحی و تجربه شده در ۱۴۰۰ سال؛ آرمان انقلاب ما این است. انقلاب ما هم که اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کم زیاد. که همه آنها که صداقت داشتند نه نفاق، از ۱۴۰۰ سال پیش تا امروز این‌ها این بودند در صداقتشان، در ایمانشان، در عدالتشان، در امانتشان، در نیتشان، از هر جهت، در عبودیتشان هم پیداست؛ چیزی نیست که بگویم یک فرضیه مثلاً مارکسیستی است، این که نیست؛ یک چنین چیزی است. آرمان‌های انقلاب ما متکی به چنین زیرساختی است که هم منشاء‌اش وحی است و هم مخزنش فطرت انسان است و هم میدانی عملیش انسانهای صالح در طول تاریخند؛ که هیچ کس نمی‌تواند بر آنان اشکال کند. شما می‌بیبیند که آنها حتی با همه دشمنی‌های که نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی یا به رهبر معظم انقلاب، جانشین به حق ایشان دارند هرگز نتوانستند نقطه ضعفی را ذکر کنند، اگر می‌بود از کاهی کوهی می‌ساختند؛ نبوده[است]. یعنی  زیر ساخت این انقلاب این است، آرمان‌هاش آن است، مبدأش وحی است، صحنه میدانی‌اش هم این است؛ خُب حالا ما با آن واژه‌های مشترکی که همه دنیا حرفش را می‌زنند می‌خواهیم یک دادخواست درست کنیم و برای این دو حرکت یک شناسنامه درست کنیم، که اگر ملتی به دنبال استقلال خودش و آزادی خودش قیام کند جرمش چه بوده؟ «بِأَىِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ»[۳]، جرمش چه بوده؟ چرا آنکه پیش از انقلاب بود بر اساس آرمان‌های حق‌طلبانه، باید خونش سنگ فرش خیابان‌ها را رنگین می‌کرد؛ به چه جرم؟ چرا آن کسی که با این آرمان‌های مقدس که همراه با قراین و شواهد و دلایلش تعهد نسبت به آن داشت، چرا از کشور تبعیدش کردند؟ چرا وقتی انقلاب پیروز شد عناصر وابسته به خارج مجهز شدند و بهترین افراد این جامعه را که دنبال استقلالش بود شهید کردند؟ چرا بین اقوام این سرزمین نفاق ایجاد کردند و جنگ ایجاد کردند؟ چرا صدام را به جان این مردم انداختند؟ جرم این مردم چه بوده؟ چرا با پولشان، با سلاحشان، با کمک‌های نظامیشان و غیرو چرا او را هشت سال به جان این مردم انداختند؟ چرا هواپیمای مسافربری را هدف قرار دادند؟ چرا به خاک ما تعدی نظامی کردند؟ چرا در طرح‌هایشان کودتاها علیه این جامعه مطرح کردند؟ چرا در مبارزه با این انقلاب به کشورهای همجوار ما مثل عراق، مثل افغانستان این همه تحمیل ظلم کردند؟ با سوریه چرا این کار کردند؟ بعد از ۷۰ سال تصرف غاصبانه و اشغال فلسطین، چرا باز هم به آن [ظلم و ستم می‌کنند]؟ چرا جنگ علیه لبنان ایجاد کردند؟ چرا با مردم نیجریه این کار کردند؟ چرا با مردم میانمار این کار کردند؟ چرا این همه سلاح انفجاری در اختیار افراد مزدوری قرار دادند که زن و بچه و کوچیک و بزرگ و پیرو هر دین و مذهبی را قتل عام کردند و می‌کنند؟ ببینید از این‌ها چند چرا می‌توانید بسازید. چرا به یمن حمله کردند؟ چرا از سازمان مللش بگیرید تا شورای امنیتش بگیرید تا کشورهای اروپا و امریکا، این همه بی‌عدالتی‌ها را می‌بینند، بچه‌های شیرخوار دارند از گرسنگی می‌میرند، با آن همه ادعاها چرا به این‌ها رحم نمی‌کنند؟ این در حالی است که گفتم در مقابلشان انقلاب اسلامی است که این انقلاب زیرساخت عقلی دارد، زیرساخت وحی دارد، صحنه میدانی ۱۴۰۰ سال دارد از صلاح، از خیر، از نوع دوستی، از انسان‌پروری، از فرهنگ، از علم و همه کمالات؛ خُب ما که هرگز به کشوری تجاوز نکردیم، در مُخیله ما همچین چیزی نیست، اصلاً  جزو برنامه ما نیست؛ ما خیر ملتها را می‌خواهیم. ما برای همه نوع بشر نجات آرزو می‌کنیم. ما به انتظار آن موعودی هستیم که عدالت را در همه جهان پیاده کند. ما پشتیبان آن مظلومینی هستیم که هیچ کسی به دفاع از آنان برنمی خیزد. ما پیشگیری از انواع تعدی‌های فرهنگی بیگانگان هستیم که با تریاک و با نسوار و با مواد مخدر صنعتی و این‌ها به جان مردم[افتادند]. ما در مقابل پول‌پرستانی هستیم که برای پول حاضرند همه انسان‌ها را نابود کنند. ببینید یک شناسنامه از آن طرف درست کنید، یک شناسنامه از [این طرف درست کنید]. منتها نه اینطور آبکی که من می‌گویم؛ گروه اندیشه‌ورز، از دیگران دعوت کنید. بنشینید یک شناسنامه درست کنید و بعد در دنیا از وجدان‌های پاک قضاوت بخواهید. بعد از چهل سال این همه ستمی که کردند و این مظلومیتی که داشتیم و اینکه سر دانشمندان ما چه آوردند، سر علمای ما چه آوردند، سر ملت ما چه آوردند، به ملتهای دیگر چه [درآوردند]. ببینید شناسنامه درست کنید. این دو شناسنامه را پرونده بخواهید و به کشورهای که می‌خواهید صادر کنید در آنجا یک زمینه‌های را فراهم کنید به وسیله انسان‌های حق‌طلب که آنها بتوانند  این را به افکار عمومی عرضه بدارند و به انسان‌های آزاده بگویند از این دو راه یکی را انتخاب کنید. از این دو راه یکی را انتخاب کنید کدام درست است؟ این در حالی است که بعد از آن همه ستم‌های که کردند و تجاوزهای که کردند که طبق نظر کارشناس‌ها، امریکا رفتنی است. یک وقت تصور نشود که با این قالتاق‌های که می‌کند او ماندنی است، همچین چیزی نیست. ما به خاطر می‌دهیم وقتی امام(ره) قدس سره را تبعید کردند در ایران کسی اسم امام جرأت نمی‌کرد ببرد. جهال خیال می‌کردنند این قدرت طاغوت است؛ اما خواص می‌فهمیدند که این از میان رفتن طاغوت است. الان هم همان مسئله جهانی شده. همان مسئله که دیروز ایرانی بود، در سطح این کشور بود؛ الان در سطح جهان است. الان وقت کار است. شما مشاهده می‌کنید با این همه سلاحی که دارند، با این همه سرمایه‌ای که دارند، با این همه مزدوری که دارند، حتی در صحنه‌های که به هر حال آنها در دنیا حرف اول را می زنند مثل مسائل نظامی، تازه می‌بینید شکست می‌خورند. در فلسطین شکست نخوردند؟ در لبنان شکست نخوردند؟ در سوریه شکست نخوردند؟ در عراق شکست نخوردند؟ در یمن هم شکست خوردند. این معنی‌اش چیه؟ این تازه در مسائلی است که حرف اول را آنها می‌زنند. الان بهترین وقت اقدام است؛ چرا؟ به جهتی که در ۳۰ سال قبل، در ۴۰ سال قبل، این حقایق را نه با زبان می‌شد بیان کرد، نه با قلم می‌شد بیان کرد، نه با هنر می‌شد بیان کرد. امروز خود آنها یعنی خود جنایتکارها بیان کردند ما که هستیم، ماهیت خودشان را نشان دادند. شما نمی‌توانستید آنها را معرفی کنید. ۳۰ سال قبل چطور آنها را معرفی می‌کردید، او که پرادعا بود؛ او که بحث تمدن می‌زد. اما الان آن نیست، الان شما می‌توانید به آنچه که نه با قلم، نه با بیان، به هیچی قابل بیان نبوده امروز می‌توانید به هر زبانی به هر کسی تفهیم کنید این‌ها، این هستند. و بالاخره دنیا را از این پیچ تاریخی به سلامت عبور دهید. باطل رفتنی است، مطمئن باشد و حق ماندنی است. این جمع شما که الحمدالله هم شعورش را دارید، هم شعارش را می‌گوید، هم اهل هنرید، هم اهل قلم‌اید؛ خُب منحصر به شما نیست، بنشینید از اندیشمندان دعوت کنید و دو شناسنامه در کنار هم قرار بدهید و صادر کنید به هر جا برود نقش دارد. ان‌شا‌ءالله که موفق باشید صلوات بفرستید.

[۱] – سوره اسراء، بخشی از آیه ۸۱؛ «حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است».

[۲] – سوره فلق، آیه ۱ و ۲؛ « بگو: به پروردگار صبحگاه پناه می برم، از شر آنچه بیافریده است».

[۳] – سوره تکویر، آیه ۹؛ «به كدامين گناه كشته شده است».

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *